AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 La oss si at jeg er dum, veldig dum. Noen som kan forklare meg hva feminisme er for noe? For jeg hører så mye rart om hva feminisme skal være for noe. Anonymkode: 62f09...613
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Jeg skulle gjerne komt med et skikkelig utfyllende svar til deg, men her på KG er det lite vits De stikkordene du kommer til å få servert av andre brukere er: Mannehater, bitcher, vil kun ha likestilling for kvinner, oppfordrer til vold av menn, feige, bittre, rødstrømper, horer, luremus OSV OSV OSV Ingenting av dette stemmer. Please finn en annen, langt bedre og sann kilde. Dette er ikke plassen til å lære om feminisme. Anonymkode: 497f8...29c 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 Det er kvinnefrigjøring. Frigjøring fra menn og menns vold mot kvinner. Anonymkode: 2f6a2...63d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 Dette er ikke et språklig spørsmål, men dersom du insisterer på å behandle det som et, finnes det ingen bedre løsning enn å konsultere ordboken: feminisme feminisme m1 1 teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene 2 organisert arbeid for kvinners retter i arbeids- og samfunnsliv, særlig om en bevegelse på 1800- og 1900-tallet som arbeidet for kvinners likestilling og frigjøring;jamfør nyfeminisme Anonymkode: 00346...898 1
Daniel123 Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 Feminisme betød (opprinnelig) like rettigheter mellom kjønnene. Men i dag er begrepet kraftig utvannet, og betyr alt etter hvilket politisk ståsted man har. På ytre høyre assosieres gjerne begrepet med mannshater, voldelige maskuline feminister, etc. På ytre venstre assosieres gjerne begrepet med absolutt likestilling, og aktiv bekjempelse av patriarkatet, etc. I det hele har begrepet gjennom nyere tid blitt meget problematisk. Anbefaler at du leser Hva er feminisme av Cathrine Holst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå