AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Hei! Jeg er ei 15 år gammel jente. Jeg slutter snart i tiende klasse og skal etter sommeren begynne på VGS. Jeg er ikke den beste i klassen, men jeg ønsker å bli lege (evt. tannlege). Jeg har et snitt på 4,3. Siden jeg ønsker å bli lege og jeg trenger gode karakterer, tror dere det er mulig å forbedre karakterene? Hvis jeg skal studere medisin må jeg ha nesten bare seksere. Jeg har heller ikke vært den som har jobbet mest for å få gode karakterer og jeg er sikker på at om jeg begynner å arbeide mer med skolearbeid, vil jeg forbedre karakterene mine en god del. Er det noen her som har hatt middels gode karakterer på ungdomsskolen, men som har klart å forbedre dem og kommet inn på et studie hvor man trenger gode karakterer? Anonymkode: 60b8e...67b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Ja, det har jeg klart. Men det er som du sier mye arbeid. Og det må legges mye arbeid ned i å lære seg gode studieteknikker for å lette den arbeidsbyrden. Enten skjer den læring på den smertefulle måten, eller så kan man sette seg inn i det selv. Anbefaler det siste. : ) Lykke til! Anonymkode: f997e...806
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 Jeg har også klart det. Jeg hadde rundt 4,5 i karaktersnitt på ungdomsskolen og fikk 5,7 på videregående. Jeg hadde tre realfagspoeng og poengsummen min ble da 60,0. Jeg studerer nå medisin på NTNU. Jeg var heller ikke særlig opptatt av karakterer på ungdomsskolen, men i 10. klasse fant jeg ut at jeg ønsket å studere medisin. Da var det naturlig å jobbe mer med skolearbeid og arbeide for å få høye karakterer. Jeg var veldig heldig som fant ut hva jeg ønsket å studere før jeg startet på videregående, og det er du også. Anonymkode: 29580...a6a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 Du trenger ikke å være superglup for å bli lege, du trenger derimot å være flink til å pugge. I tillegg må du være i stand til å forstå hva som er viktig i en tekst og det du ikke trenger å pugge på rams. Anonymkode: 4f3ce...7e7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 Jeg hadde 4 i snitt da jeg gikk ut av ungdomsskolen. Gikk ut av VGS med 5,6 i rent karaktersnitt. Men det krevde mye jobbing, spesielt brukte jeg mye tid på å bli god i matematikk. Lykke til! Det er fullt mulig å få det til Anonymkode: 841f1...96a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå