Gjest Khloe Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Hei! Jeg begynner i ny jobb i morgen og skal jobbe turnus fremover med vakter fordelt på dag, kveld og natt. Jeg er utrolig dårlig når det kommer til lunsjretter, og ender ofte opp med en pakke knekkebrød og en tube smøreost eller tørre brødskiver. Derfor lurer jeg på om noen har et par gode tips til noe godt jeg kan lage kvelden før? Jeg spiser nesten alt, bortsett fra at jeg ikke er så voldsomt begeistret for egg. Takk for tips
Wenda Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Wraps Middagsrester Gresk yoghurt og en boks ved siden av med nøtter eller müsli 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Ulike salater med gryn som base.Type couscous,bygggryn,bulgur,quinoa etc Forslag til fyll -Rødløk/vårløk/sølvløk -Gulrot -Søtpotet -Granateple -Falafel -Mais -Oliven -Bønner/kikerter/linser -Cherrytomater -Sylta ingefær Anonymkode: c006c...453 1
Somnium Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Kjøleskapsgrøt: Bland 1 dl havregryn, 1 dl melk, 1 lite beger yoghurt. Strø frossen bær på toppen. La det stå i kjøleskapet noen timer før du nyter! Kan lages kvelden før eller på morgenen. 1 ss chiafrø eller linfrø er også godt oppi. Hvis du ikke har kjøleskap kan du ta i bærene rett før du drar hjemmefra slik at de fungerer som kjøleelement. Melk og yoghurt kan byttes ut med kefir, biola, juice, mandelmelk osv. Frukt, skyr eller nøtter er gode mellommåltider. Ellers liker jeg den nye vegetariske serien med ferdigretter fra "Grønne folk" hvis man skal unne seg noe ekstra. Lettvint og sunt! 1
Krokanis Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Typisk kveldsvakt-mat hos meg; laksefilet stekt i ovn i 15 min med krydder, chilisaus og grønnsakspasta eller "supersunn ris" i sånn pose. Varmer i mikroen, namnam
Freshsister Skrevet 11. juni 2017 #6 Skrevet 11. juni 2017 Spiser alltid en salat til lunsj på jobben. Består av linser, grønn salat, avokado, tomat, agurk og fetaost. Olivenolje, valnøtter, salt og pepper. God appetitt! 1
Chelsea Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 Vet ikke om du har oppvarmingsmulighet så foreslår noe som funker kaldt: Pasta med pesto (rød eller grønn) med kylling. reker/krepsehaler, fiskekake, kjøttboller, eller skinke, ost (feta, gulost eller parmesan f.eks.), sukkererter, ruccola og cherrytomater. Det samme bare couscous laget med pesto i. Polarbrød med skinke, ost, ruccola, agurk, rød eller grønn pesto. Wrap med kylling/kalkunpålegg, salat, agurk, paprika og karridressing evt. slik karrikyllingsalat i beger smurt på. Lompe eller lapper med brunost Sashimi, varmrøkt eller stekt laks med denne salaten http://trinesmatblogg.no/2016/03/01/laks-med-mango-og-avokadosalat/ Thai biff salat http://www.familiemat.com/thailandsk-biffsalat-yam-nua Er det mikro der funker wokrester med ris eller nudler samt pasta bolognese og chili con carne fint å varme opp. Jeg har matbokser med flere rom og det fungerer bra i forhold til å ha salat og proteiner for seg der hvor det er viktig at salaten holder seg frisk. Små bokser til dressing er også lurt å ha.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 Salat med kokte pastaskruer/sløyfer, ostebiter, skinkebiter, det du liker av bønner/linser/grønnsaker og dressing om du liker det til. Anonymkode: dc79e...b3a
SweetM Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 Vårruller (jeg lager 50 eller 100 om gangen og fryser ned), fylte horn, pizzasnurrer (grove). Tar ut av fryseren om kvelden og legger i kjøleskapet til jeg skal gå på jobb. Middagsrester som wok, gryterett, suppe osv er veldig godt til lunsj. Og selvfølgelig salater i alle varianter.
Gjest Khloe Skrevet 12. juni 2017 #10 Skrevet 12. juni 2017 Wow, så mange gode tips! Tusen takk, alle sammen
Anja25 Skrevet 15. juni 2017 #12 Skrevet 15. juni 2017 Wraps med ulikt fyll. Eks lomper med snøfrisk el Philadelphia, ruccola, paprika, spekeskinke eller røket laks. Skjæres i skiver og ha litt agurk, grønn salat, tomater ved siden av. Eggemuffins er også veldig godt, piske sammen egg og vann/melk, krydder, revet ost, skinke, rester av tacokjøttdeig osv, helles i muffinsbrett/silikonformer. Pastasalat; pastaskruer kokes, kyllingfilet stekes med krydder, tilsette grønn pesto, ristede pinjekjerner, grønne sukkererter, litt stekt bacon og ruccola.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå