Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil dere råde meg til å takle mennesker som er meget opptatt av materielle ting? Nyeste biler, må bare ha "det beste/nyeste av klær og ting", de mest ettertraktede stedene å reise og sånt. 

For meg så er det ikke SÅ viktig å ha et spesielt merke på klær eller den nyeste bilen men på meg så blir det da at de dytter på seg sine verdier og jeg liker ikke det. 

De kan mene at jeg har noe å lære av dem som gjør at de mener at jeg stiller meg på sidelinjen og ikke vil lære. Selv mener jeg at de har noe å lære av meg. For meg så er  det ikke så viktig å ha den nyeste merke-vesken eller den hippeste bilen. Jeg syns det blir så overfladisk. Hva ville dere gjort? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh....ikkeno?

Folk er forskjellige. Kan le litt av folk med designer-dilla, men...de plager meg jo ikke.

Anonymkode: 0ff9a...05b

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville bare vært ærlig om det...

Jeg er heller ikke spesielt opptatt av materielle ting, og er veldig åpen om det. Fungerer igrunn veldig fint:P

Skrevet

Jeg har også en slik omgangskrets, den ene verre enn den andre. Det er som om de gjerne ønsker at jeg skal føle meg liten og mislykket, de snakker jo knapt om annet en trivielt piss og hvor mye ting koster. De vet svært godt at jeg tjener mindre og ikke har mulighet til å være med på dette rotteracet. Om ikke noe forandrer seg snart er det på tide å se seg om etter nye venner kjenner jeg.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh....ikkeno?

Folk er forskjellige. Kan le litt av folk med designer-dilla, men...de plager meg jo ikke.

Designer-dilla? Design ala Isabel Marant, Ganni og sånn? Er det det du mener? 

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Jeg har også en slik omgangskrets, den ene verre enn den andre. Det er som om de gjerne ønsker at jeg skal føle meg liten og mislykket, de snakker jo knapt om annet en trivielt piss og hvor mye ting koster. De vet svært godt at jeg tjener mindre og ikke har mulighet til å være med på dette rotteracet. Om ikke noe forandrer seg snart er det på tide å se seg om etter nye venner kjenner jeg.

Hehe. Det er ikke i omgangskretsen min. Jeg spør generelt egentlig. Jeg syns temaet er SÅ kjedelig. Sist jeg hadde så merkedilla så var jeg 15 år. :ler: 

Nå er samfunnet sånn men det ene tar ofte det andre. "Nei det er ikke den type iPhonen men den nyeste, ikke den type Balenciaga-vesken, men den nyeste modellen, ikke de felgene men de andre, de med strass på". Det er vel et veldig materielt samfunn i disse dager da. :vetikke:

Ja, hvis du syns det så burde du nok gjøre det. 🙂

Endret av fuglekvitter__
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du høres litt misunnelig ut. Er ikke noe å takle om man ikke bryr seg.

Anonymkode: 0233c...aa4

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Designer-dilla? Design ala Isabel Marant, Ganni og sånn? Er det det du mener? 

Merkedilla, som du skriver i innlegget under, ja, opptatt av at tingene er fra Apple eller Balencia som du nevner.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Men har du LYST til å være med på rotteracet? Slikt snakk ville heller fått meg til å se på DEM som små og mislykkede, som er opptatt av ytre uvesentlige materielle ting....

• Liker 1
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at du høres litt misunnelig ut. Er ikke noe å takle om man ikke bryr seg.

Kjære deg jeg har jo disse tingene og muligheten til å skaffe meg så nei. 🙂 Det stemmer nok ikke du. Jeg tror ikke du har lest innlegget mitt. Hvis du hadde lest det jeg skrev ville du ikke svart det du svarer. Jo - det er masete så sånn sett må man få lov å spørre om hvordan man takler mas. 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du LYST til å være med på rotteracet? Slikt snakk ville heller fått meg til å se på DEM som små og mislykkede, som er opptatt av ytre uvesentlige materielle ting....

Nei, men de gjør meg ingenting så for å si det sånn det er ikke menneskene det handler om, men det du selv mener. Verdiene til oss mennesker. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkedilla, som du skriver i innlegget under, ja, opptatt av at tingene er fra Apple eller Balencia som du nevner.

Okey? :klo: 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Nei, men de gjør meg ingenting så for å si det sånn det er ikke menneskene det handler om, men det du selv mener. Verdiene til oss mennesker. 

Den kommentaren du svarer på her var til Nappetass sitt innlegg, ikke til deg.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål og god observasjon. Nei, jeg er i det store og hele ikke så opptatt av materielle goder. Likevel blir jeg nok kanskje litt påvirket i negativ forstand, pinlig nok! Får gå litt i meg selv og ta det opp med de av dem jeg faktisk liker (sånn ellers).

Gjest NotNaomi
Skrevet
50 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Hvordan vil dere råde meg til å takle mennesker som er meget opptatt av materielle ting? Nyeste biler, må bare ha "det beste/nyeste av klær og ting", de mest ettertraktede stedene å reise og sånt. 

For meg så er det ikke SÅ viktig å ha et spesielt merke på klær eller den nyeste bilen men på meg så blir det da at de dytter på seg sine verdier og jeg liker ikke det. 

De kan mene at jeg har noe å lære av dem som gjør at de mener at jeg stiller meg på sidelinjen og ikke vil lære. Selv mener jeg at de har noe å lære av meg. For meg så er  det ikke så viktig å ha den nyeste merke-vesken eller den hippeste bilen. Jeg syns det blir så overfladisk. Hva ville dere gjort? 

Hva jeg GJØR er å gi totalt f :-) jeg er meg,og de er dem. Vi aksepterer hverandre. De ler av meg,men det er ikke vondt ment. Jeg blir litt forvirret over dem,men bryr meg da ikke. Det går an å tolerere og ikke være så selvgod som å prøve og påvirke. Eller som deg og tro at du kan lære dem noe. Ja til forskjeller på folk :-) lite spennende ellers. Kjedelig om alle var like. Veldig kjedelig også. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Kjære deg jeg har jo disse tingene og muligheten til å skaffe meg så nei. 🙂 Det stemmer nok ikke du. Jeg tror ikke du har lest innlegget mitt. Hvis du hadde lest det jeg skrev ville du ikke svart det du svarer. Jo - det er masete så sånn sett må man få lov å spørre om hvordan man takler mas. 

Kjære deg, jeg leste innlegget ditt jo, og svarte ut i fra det. 

Står for det jeg skrev. 

Kanskje de mener du er nedlatende i din holdning til dem. Det er fullt mulig de har noe å lære av deg, men kanskje du har noe å lære av dem også. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare ignorer det. Hva andre mennesker velger å bruke sine penger på, og interessene de har er fullstendig opp til dem.

Anonymkode: 0b47b...292

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare ignorer det. Hva andre mennesker velger å bruke sine penger på, og interessene de har er fullstendig opp til dem.

Anonymkode: 0b47b...292

Nei fordi de mener at man kan lære noe av det og at man stiller seg på sidelinjen og ikke vil lære. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, jeg leste innlegget ditt jo, og svarte ut i fra det. 

Står for det jeg skrev. 

Kanskje de mener du er nedlatende i din holdning til dem. Det er fullt mulig de har noe å lære av deg, men kanskje du har noe å lære av dem også. 

Med en haug materielle ting? Da er skolen en bedre læreplass. 

Det nye de lærer bort med er et nytt merke på et eller annet materielt. Nå er det vel et annet merke ala Ganni som ikke duger for dem lenger, så da blir det vel Versace denne gangen da. :roll::ler: 

Skrevet

Jeg unngår å ha overfladiske materialister i min omgangskrets, hvem man omgir seg med er et valg :) 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...