Gå til innhold

Utenlandsferie med muslimsk venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er en jente på 18, og har en muslimsk venninne som er et par år eldre. Hun kom til Norge for 2 år siden, og snakker flytende norsk mer eller mindre!

Hun vil at jeg og hun skal reise sammen til utlandet på ferie, men vi har ikke bestemt oss for hvor. Det jeg tenker på er at jeg og hun er veldig ulike, i og med at jeg elsker å bade, være på stranden og gå ut om kvelden på utesteder. Hun ønsker å være hvit, og liker derfor ikke å sole seg og heller ikke drikke😜 Så jeg vet ikke hvor vi kan dra hen sammen hvor vi begge kommer til å få det gøy! Ingen av oss har ubegrenset med penger haha😜 

Har noen tips? Det må være en plass hvor det er aktiviteter å gjøre, altså at ikke det eneste man kan gjøre er å sole seg og feste... Jeg tenkte på Barcelona siden det både er shoppingby og det er strender der... 

Anonymkode: 812ed...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal dere dra sammen om dete vil gjøre helt forskjellige ting?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med mindre du er veldig reisevant bør du holde deg til kjente steder når du er så ung. 

Ikke virker du til å kjenne denne kvinnen særlig godt heller, så vær veldig forsiktig. 

Ikke legg fra deg tanken om at hun forsøker å koble deg med en muslimsk mann. Plutselig er du gift og en manns eiendel.

Anonymkode: 5c7ce...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er en jente på 18, og har en muslimsk venninne som er et par år eldre. Hun kom til Norge for 2 år siden, og snakker flytende norsk mer eller mindre!

Hun vil at jeg og hun skal reise sammen til utlandet på ferie, men vi har ikke bestemt oss for hvor. Det jeg tenker på er at jeg og hun er veldig ulike, i og med at jeg elsker å bade, være på stranden og gå ut om kvelden på utesteder. Hun ønsker å være hvit, og liker derfor ikke å sole seg og heller ikke drikke😜 Så jeg vet ikke hvor vi kan dra hen sammen hvor vi begge kommer til å få det gøy! Ingen av oss har ubegrenset med penger haha😜 

Har noen tips? Det må være en plass hvor det er aktiviteter å gjøre, altså at ikke det eneste man kan gjøre er å sole seg og feste... Jeg tenkte på Barcelona siden det både er shoppingby og det er strender der... 

Hei

Jeg er muslim selv med bare etnisk norske venninner.. Hvem sier at en muslim ikke kan bade? Har du snakket med henne? Mange bruker Burkini og bader akkurat som alle andre... Det er ikke forbudt i islam. 

Så for å ha en ferie må en ikke drikke seg dritings heller. Jeg drikker ikke selv men respekterer at andre velger å gjøre det. Deres problem.. ikke mitt.. 

Men...om dere velger å dra til Spania så dra da.. finn løsninger istedenfor begrensninger. Er dere gode venninner så burde dere få til noe begge ønsker...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, BrAiNi skrev:

Hei

Jeg er muslim selv med bare etnisk norske venninner.. Hvem sier at en muslim ikke kan bade? Har du snakket med henne? Mange bruker Burkini og bader akkurat som alle andre... Det er ikke forbudt i islam. 

Så for å ha en ferie må en ikke drikke seg dritings heller. Jeg drikker ikke selv men respekterer at andre velger å gjøre det. Deres problem.. ikke mitt.. 

Men...om dere velger å dra til Spania så dra da.. finn løsninger istedenfor begrensninger. Er dere gode venninner så burde dere få til noe begge ønsker...

Hun går i helt vanlige klær som meg, men bruker jo ikke mini-miniskjørt og utfordrende topper osv😜 Hun bader og svømmer, det er bare at hun vil være så hvit som mulig😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du er veldig reisevant bør du holde deg til kjente steder når du er så ung. 

Ikke virker du til å kjenne denne kvinnen særlig godt heller, så vær veldig forsiktig. 

Ikke legg fra deg tanken om at hun forsøker å koble deg med en muslimsk mann. Plutselig er du gift og en manns eiendel.

Neei jeg kjenner hun veldig godt, hun er sikkert den snilleste jenta jeg noensinne har kjent! Det er bare at jeg ville ha reisetips fra andre, siden venninnen min ikke vet om så mange plasser i Europa vi kan dra til😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Prøv å legge tråden på reiseliv kanskje :) jeg googlet "city beach break" og da fikk jeg forslag om dubrovnik, napoli, nice og venezia. Dubrovnik er kanskje best hvis dere har lite penger. Har ikke vært der selv men hørt at kroatia er fint. Nice og venezia gjetter jeg på at er dyrt! 

Anonymkode: 41d9a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun går i helt vanlige klær som meg, men bruker jo ikke mini-miniskjørt og utfordrende topper osv😜 Hun bader og svømmer, det er bare at hun vil være så hvit som mulig😂

Så den som må være venninnen din må gå med utfordrende topper og miniskjørt? Blir helt sjokkert jeg! Huff.. ville aldri hatt ei slik vennine...Sorry meg...

La henne være hvit da.. hva er problemet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, BrAiNi skrev:

Så den som må være venninnen din må gå med utfordrende topper og miniskjørt? Blir helt sjokkert jeg! Huff.. ville aldri hatt ei slik vennine...Sorry meg...

Har du lest HI? Hun spør om reisetips til steder der det er aktiviteter å gjøre utenom å sole seg og drikke, samtidig som det er mulig å dra litt på stranden og få litt "syden" sånn at det skal passe begge. Ikke hvordan hun skal få venninnen til å sole seg..

Anonymkode: 41d9a...2ac

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, minister-mio skrev:

Hva har egentlig religionen med ferien å gjøre?

Ikke-vestlige religioner har regler for hverdagslivet så det inkluderer selvsagt begrensinger på ferie også. Det er ikke slik som med vestlige kristne trosamfunn der det "bare" er en tro og noen helligdager med middag og kirkebesøk osv.

Men det virker ikke som venninnen til TS er så religiøs da.

Anonymkode: c5b1a...a75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Hva i alle dager har du fått i deg, som har utløst paranoiaen din? 😂 

Hehehe.. neida, tuller bare.. men har du sjekka at Secret Service ikke er utenfor stuevinduet og spionerer på deg....? Man vet jo aldri i disse dager!

Anonymkode: abec9...739

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At du drar med at hun er muslim, er absolutt unødvendig. Mange ikke muslimer skyr drikking og bading. Og man kan fint være ulik den andre uansett etnisitet el religion.  Siden dere er venner, bør dere snakke sammen og komme med forslag :)

God ferie :)

Anonymkode: 3951c...7db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, BrAiNi skrev:

Ehm hun har ikke sagt noe om at noen må gå i miniskjørt og utfordrende topper. Men i et varmt land er det vanlig å ha lite klær på seg pga varmen og det kan jo av mange muslimer bli sett på som utfordrene. 

Og personlig mener jeg det er trist og skammelig å ikke kunnr godta den hudfargen og melanin nivået man er blitt utdelt, forferdelig at noen skal få en ferietur begrenset og være med på mindre  utendørs opplevelser fordi de vil være så bleke som mulig. Utlendinger hater hvite for slavetiden men nå som ingen hvite ser ned på eller hater utlendinger lenger lager de raseskille selv ved å se opp til og kopiere hvite. Makes no sense. Trist!!! :(

Anonymkode: 5899c...561

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Hva i alle dager har du fått i deg, som har utløst paranoiaen din? 😂 

Hehehe.. neida, tuller bare.. men har du sjekka at Secret Service ikke er utenfor stuevinduet og spionerer på deg....? Man vet jo aldri i disse dager!

Anonymkode: abec9...739

De overvåker meg konstant, men jeg er ikke redd for å bli kidnappet av ei venninne:fnise: Bare tuller.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i alt du skriver. Hadde du vært min datter ts, så hadde jeg vært veldig urolig både for denne ferien og vennskapet. Du er ung og uerfaren, så selv om du anser henne for "verdens snilleste" så kan hun ha skumle hensikter. 

Anonymkode: ff88b...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun pass som gir henne anledning til å reise da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den største utfordringen er jo at dere har forskjellige ønsker med ferien, ikke at hun er muslim. Tenker som deg at Barcelona kan være et alternativ. 

Har selv vært på ferie med en muslimsk venninne, det gikk helt fint. Ingen av oss var interessert i å gå ut på byen da, så det gjorde det kanskje lettere. Selv drakk jeg gjerne alkohol til maten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...