Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et litt vanskelig dilemma. 

Jeg er innkalt til et jobbintervju, men er sykemeldt fra min nåværende jobb. Det er samme kommune, så jeg vet at de vet jeg er sykemeldt. Jeg har vært det siden før jul i fjor, men er nå tilbake i 60% jobb. Har egentlig 100. Jeg møtte veggen før jul. Jeg hadde stresset voldsomt over tid, og hadde ikke fått sove noe særlig. Det gikk på psyken også, og jeg har fått en diagnose kalt Blandet angst- og depressiv lidelse. Det er en diagnose for veldig milde angst og depressive symptomer, men som ikke er sterke nok til å kalles en sykdom. Jeg jobber turnus og vet at det er problemet for søvnmangelen. Jeg har forsøkt alt fra å gå turer etter jeg kommer hjem fra vakt, til trening, til å bare legge meg, til å forsøke å drikke beroligende te. Ingenting fungerer. Ligger like våken etter vakten. Jeg ser ikke for meg å fortsette der jeg er så mye lenger. Nå har jeg søkt på en jobb som er fra 8-16. Og håper jeg får den. For den virker spennende. 

Hva svarer jeg hvis jeg blir spurt om sykemeldingen? Jeg kommer til å være ærlig, men jeg vil ikke at det skal være så negativt alt jeg sier. Jeg vil jo ha jobben, og jeg vet jeg er kvalifisert for den. Problemet er sykemeldingen. Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger fra sjefen min, og er ikke redd for dårlig referanse derfra. Jeg har vært åpen om alt. 

Noen som har vært i samme situasjon ved jobbintervju? Og har noen råd å gi? 

Anonymkode: db55c...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke lov til å spørre om sykdom i det hele tatt, så det bør du i utgangspunktet kunne anta at de ikke gjør :)

Skrevet

Det kan jo være at de spør hvorfor du ønsker jobben, og da har du jo et godt svar: Turnusordningen funket virkelig ikke for deg, for at du skal fungere optimalt bør du ha en stabil arbeidstid noe som gjør denne jobben perfekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...