AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Jeg har fått en forespørsel om en kan få bruke et bilde av et fat som jeg har tatt bilde av. Han skal skrive bok om designet/produksjonen av fatet. Hvor mye er det vanlig å ta betalt for at han skal få bruke bildet jeg har tatt i boken sin? Jeg har ikke peiling. Kan selvfølgelig la det være opp til han hva han vil betale for det. Hva er vanlig å ta betalt? Anonymkode: 3b4c4...b86
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Du har opphavsrett til bildet. Vanskelig å uttale seg om hva du kan/bør ta betalt. Er dette en bok for spesielt interesserte eller en bok som vil selge godt? Hva med å si at du vil ha % av salget ved boken? Eller si at du ønsker et eksemplar av boken? Anonymkode: 4a66d...dcd
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har opphavsrett til bildet. Vanskelig å uttale seg om hva du kan/bør ta betalt. Er dette en bok for spesielt interesserte eller en bok som vil selge godt? Hva med å si at du vil ha % av salget ved boken? Eller si at du ønsker et eksemplar av boken? Anonymkode: 4a66d...dcd Det er en bok for spesielt interesserte men tema er såpass populært at den vil nok selge ganske godt. Jeg fikk inntrykk av at mitt bilde blir ett av mange bilder i boken. Anonymkode: 3b4c4...b86
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 Jeg hadde nok ikke tatt noe for det, men se om du kanskje finner noe her: http://hannemyr.com/faq/legal_dm13.shtml#imgpr Anonymkode: d574b...895
Neket Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 Jeg har gjort det samme, ble kreditert for bildet og fikk et signert eksemplar eller to av boken. Mitt var også ett av mange, og hadde jeg forlangt masse penger hadde han valgt bort mine bilder og tatt noen andre istedet
vafle Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 Personlig ville jeg ønsket kreditering og gjerne et eksemplar av boka. Et bilde av et fat er gjerne ikke så ekslusivt motiv uansett? Ville bare vært glad for å hjelpe til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå