Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å opprette en slags kompetansebank for alle de ansatte på min skole. Den skal fungere sånn at når en lærer planlegger å undervise i et emne, skal han kunne gå inn i kompetansebanken, søke på f. eks biologi, og forhåpentligvis få treff hos en lærer som har biologi i fagfeltet sitt. 

Det må være enkelt, alle må kunne få tilgang, og alle må kunne endre sin egen informasjon. 

Hva slags apper/systemer kan man bruke for å få til dette? Vi får om et par år sannsynligvis tilgang til googles delingsplattformer via skolens ipadsatsing, men per nå har vi ingenting. Vi har lyst til å komme i gang så snart som mulig. 

På forhånd takk for svar. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om dere har MSOffice-pakken har dere kanskje også Access, Microsoft sitt databaseprogram. 

Men om det skal være så enkelt som du skisserer, kan det jo like lett lages i vanlig excel. Det kommer an på hvor enkelt du har sett det for deg. Men om noe så enkelt som et excel-ark hvor du lister opp hvert kompetanseområde for hver ansatt, eller motsatt hver kompetente ansatte pr kompetanseområde, er det lett å søke i en excel-fil. Samt at det er lett for alle å endre og se. 

Anonymkode: c9404...516

Skrevet

Med PHP og MySQL kan man vel lage slikt relativt enkelt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...