Gå til innhold

Linser, ta av uten å røre øyet!?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg fikk meg linser idag og synes faktisk det vanskeligste var å få dem ut!?!

Jeg søkte meg litt rundt og fant denne metoden på youtube (se link)

Er det noen som vet om dette faktisk fungerer? Ser så lett ut!

Anonymkode: 4cfae...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du tar jo uansett ikke på øyet for å ta ut linsene. Du tar bare på selve linsa. Har aldri tenkt på at det å ta ut linsene var noe jeg skulle trenge noen spesiell metode for. Jeg bare tar dem ut.

Endret av asterix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Jeg tar sjelden på øyet, og jeg tar på og av linser daglig. Det er vanskelig å forklare teknikken, men jeg bruker lillefinger til å dytte linsen litt ned, så vipper jeg den ut når den har "løsnet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får ikke sett videoen, men man tar jo ikke på øyet uansett når man tar ut linser? 

Skyv linsen opp eller ned med en finger, og klyp den så ut med to fingre. Helt uten å være borti øyet. 

Eneste gangene det er stress å få av linsen er når øynene er veldig tørre, eller om jeg har fått ferskvann på dem (f.eks. om jeg har dusjet med dem på). 

Anonymkode: c59ad...267

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det så jo greit ut, men jeg liker ikke helt tanken på å dra så voldsomt i huden rundt øynene. Dessuten trengte han et par forsøk på å få ut linsen fra det andre øyet.

Selv klyper jeg ikke med to fingre når jeg tar ut linsene. Jeg drar litt i underkanten av øyet, ser lett oppover og så drar jeg linsen nedover med én finger mens jeg hjelper til med å blunke litt, og vips så er den ute. Det går veldig raskt og er enkelt. Grunnen til at jeg begynte med denne metoden, er at jeg tidvis har såpass lange negler at det fungerer dårlig å klype ut linsene med to fingertupper.

Anonymkode: da1ea...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar ut linser slik;

Anonymkode: 0d4f1...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bare tar pekefinger og langefinger mot linsen, klyper den sammen og tar den ut. Tar 1 sekund. 

Anonymkode: f8edb...0b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare tar pekefinger og langefinger mot linsen, klyper den sammen og tar den ut. Tar 1 sekund. 

Anonymkode: f8edb...0b0

Skulle akkurat skrive det samme :P Fort gjort, og tar ikke på øyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar ut linser slik;

Anonymkode: 0d4f1...65a

Denne metoden bruker jeg også, sikkert de siste 20 årene. Fort og enkel og definitivt blant de mest hygeniske om man befinner seg ute i gokk på telttur. Trenger ikke speil til å ta på eller av linsene. 

Anonymkode: 68d45...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke ta den ut, bare sett på en ny når du begynner å se uklart.

Anonymkode: 3cb57...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...