AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Denne hytteturen er planlagt lenge. Det var ingen som kunne før og foreldrene mine har vært på ferie i 2 uker. Nå er det visst ikke plass til meg, for barna til kjæresten til broren min må være med. Det er 4 rom på hytta. På det ene soverommet skal mamma og stefar ligge, på andre skal besteforeldrene mine ligge, på det tredje skal bror og hun ligge og på det fjerde skulle jeg ligge. I går ringer mamma og sier at kjæresten til broren min måtte ta med barna. Dette var ikke planen, men barnefar var visst blitt syk. Da måtte barna ha "mitt" rom. Så ikke plass til meg. Jeg kunne sikkert ha ligget på en madrass i stuen, men frister ikke. Jeg ble skuffet og har gledet meg til turen. Broren min bor 8 timer unna, så ikke ofte vi ser hverandre. Mamma så "skjønner du synes dette er dumt, men du får bli med neste gang" Jeg kunne ha tatt en dagstur, men hytten ligger 2 timer unna, synes det blir mye kjøring på en dag Jaja, ikke så mye å gjøre med den saken der Anonymkode: 7413c...c8f 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Kan ikke barna ligge på sofa? Anonymkode: c4724...651 19
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Det er feil å utelate deg. De bør finne en annen løsning. Anonymkode: e1c07...97c 36
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 Ta deg en dagstur! 2 timer er ingenting... Tenk så koselig dere kommer til å få det. Reis tidlig bort og kom sent hjem ingen problem det der.. Anonymkode: fde7e...5fd 14
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 Jeg hadde gitt min mor klar beskjed om at da fikk denne kjæresten bli hjemme, eller ta med seg telt til seg og barna. Ærlig talt. Man prioriterer da sine egne barn foran barnas kjærester, selv om de er voksne! Anonymkode: 64020...523 49
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 Jeg skjønner veldig godt at du blir skuffet og lei deg. Jeg synes det er dårlig gjort, og at de burde prøvd å finne en annen løsning. Enten kunne ungene ligger på samme rom som foreldrene, eller så kunne besteforeldrene dine ikke blitt med eller whatnot. Jeg har blitt "dumpet" til fordel for mine nevøer, og det er sårt og leit å føle at jeg er mindre verdt enn min søster bare fordi jeg er barnløs. Men du kan jo ta en dagstur, 2 timer går fint, selv om det er kjedelig. Om det nå er veldig sjelden du ser din bror, så er det vel verdt kjøreturen? Anonymkode: fb250...057 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne hytteturen er planlagt lenge. Det var ingen som kunne før og foreldrene mine har vært på ferie i 2 uker. Nå er det visst ikke plass til meg, for barna til kjæresten til broren min må være med. Det er 4 rom på hytta. På det ene soverommet skal mamma og stefar ligge, på andre skal besteforeldrene mine ligge, på det tredje skal bror og hun ligge og på det fjerde skulle jeg ligge. I går ringer mamma og sier at kjæresten til broren min måtte ta med barna. Dette var ikke planen, men barnefar var visst blitt syk. Da måtte barna ha "mitt" rom. Så ikke plass til meg. Jeg kunne sikkert ha ligget på en madrass i stuen, men frister ikke. Jeg ble skuffet og har gledet meg til turen. Broren min bor 8 timer unna, så ikke ofte vi ser hverandre. Mamma så "skjønner du synes dette er dumt, men du får bli med neste gang" Jeg kunne ha tatt en dagstur, men hytten ligger 2 timer unna, synes det blir mye kjøring på en dag Jaja, ikke så mye å gjøre med den saken der Anonymkode: 7413c...c8f Er det til helga hytteturen er? Er barnefar langvarig syk? Barnefar har da vel backup-planer for sine uker med barna?! Barnefar bør finne en løsning for hvem som skal ta seg av barna. Barnefars foreldre kanskje? Anonymkode: e1c07...97c 15
Millimani Skrevet 8. juni 2017 #8 Skrevet 8. juni 2017 Enten tar du det som en dagstur eller så minner du broren din på hva avtalen deres var. Enten får barna ligge sammen med din bror og hans kjæreste eller så får barna være hos noen andre. Hvis barnas far er syk så må det da være andre i omgangskretsen som kan ha barna for noen dager. At barnefar er syk betyr ikke nødvendigvis heller at han ikke klarer å ta vare på barna. Både han og barna har venner, og hvis de har familie i området så er det også en mulighet. Plassér heller disse barna hos venner eller familie så får du den hytteturen du har planlagt. Ellers er det vel mer rettferdig at du blir med og at din bror med hans kjæreste og barn er de som blir hjemme 6
Rosalie Skrevet 8. juni 2017 #9 Skrevet 8. juni 2017 Jeg hadde blitt skuffet og forbannet over å bli skjøvet til side slik, noe jeg hadde gitt klar beskjed om til min mor. Og nei, noe dagsbesøk hadde jeg ikke giddet å kaste bort tiden min på. 27
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #10 Skrevet 8. juni 2017 Syns dette var veldig dårlig gjort. Da får de prioritere deg fremfor kjæresten til broren din og ungene hennes. Ellers får de finne seg et telt. Du er familie, det er ikke de barna uansett hvordan man vrir og vender på det. Ellers får denne kjæresten bli hjemme med barna. Men du har krav på det rommet. Anonymkode: e539c...ca7 14
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #11 Skrevet 8. juni 2017 Må barna ligge på et eget rom? Kan ikke de ligge på madrass på gulvet f.eks.? Man kan jo f.eks. kjøpe oppblåsbare madrasser dersom det er dårlig plass. Mine foreldre har også hytte med kun to soverom. Vi er en stor familie. Når alle skal være med, da må vi dele rom. På det ene rommet er det 5 sengeplasser (køyesenger) og på det andre tror jeg det er 6 sengeplasser. Det er ikke sjeldent at alle sengeplassene er opptatt, pluss at noen kanskje må ligge på madrass på gulvet. Når man er på hyttetur må man tåle såpass. Anonymkode: ca014...62d 17
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #12 Skrevet 8. juni 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta deg en dagstur! 2 timer er ingenting... Tenk så koselig dere kommer til å få det. Reis tidlig bort og kom sent hjem ingen problem det der.. Anonymkode: fde7e...5fd Jeg har dårlig råd og skulle sitte på med mamma og han opp. Så å kjøre 4 timer en dag er uaktuelt. Jeg føler meg ikke velkommen i det hele tatt. Anonymkode: 7413c...c8f 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #13 Skrevet 8. juni 2017 Enig i at barnas mor får bli hjemme med barna, dersom hun og barnefar ikke får ordnet med noen andre som tar seg av barna. Det burde ikke være umulig å finne noen. Det er kanskje både besteforeldre og tanter og onkler på begge sider? Anonymkode: e1c07...97c 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #14 Skrevet 8. juni 2017 Jeg skjønner at du er skuffet. Her burde jo egentlig din brors kjæreste blitt hjemme, evt. både henne og din bror. Eller er det en spesiell grunn til at din mor heller ønsker å ta med seg din bror på hytta, som f. eks. at han bor langt unna og de treffes sjelden mens du bor i nærheten av henne? Anonymkode: 91f13...880 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #15 Skrevet 8. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne hytteturen er planlagt lenge. Det var ingen som kunne før og foreldrene mine har vært på ferie i 2 uker. Nå er det visst ikke plass til meg, for barna til kjæresten til broren min må være med. Det er 4 rom på hytta. På det ene soverommet skal mamma og stefar ligge, på andre skal besteforeldrene mine ligge, på det tredje skal bror og hun ligge og på det fjerde skulle jeg ligge. I går ringer mamma og sier at kjæresten til broren min måtte ta med barna. Dette var ikke planen, men barnefar var visst blitt syk. Da måtte barna ha "mitt" rom. Så ikke plass til meg. Jeg kunne sikkert ha ligget på en madrass i stuen, men frister ikke. Jeg ble skuffet og har gledet meg til turen. Broren min bor 8 timer unna, så ikke ofte vi ser hverandre. Mamma så "skjønner du synes dette er dumt, men du får bli med neste gang" Jeg kunne ha tatt en dagstur, men hytten ligger 2 timer unna, synes det blir mye kjøring på en dag Jaja, ikke så mye å gjøre med den saken der Anonymkode: 7413c...c8f Hmm. Om dette ikke er diktet opp da. Anonymkode: e1c07...97c 1
LeilaS Skrevet 8. juni 2017 #16 Skrevet 8. juni 2017 Herregud, så dårlig gjort! Nei, en dagstur hadde ikke jeg heller giddet altså. Ikke når de er så vanskelige! Kan ikke barna ligge på madrass? Hvorfor må de ha eget rom? Har denne dama ingen som kan passa barna? Jeg hadde nok bare blitt hjemme, men skjønner godt du er skuffet. Makan! 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #17 Skrevet 8. juni 2017 Hvor mange dager er hytteturen på? Barnemor kan vel eventuelt komme oppover til hytten senere, etter at barnefar har blitt frisk eller de har skaffet barnevakt? Anonymkode: e1c07...97c 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #18 Skrevet 8. juni 2017 Du kan faktisk ligge på en madrass på gulvet eller sofaen. Jeg skjønner at det er kjipt å miste rommet og føle seg nedprioritert, men her finnes det løsninger for å få ordnet dette. Jeg hadde svelget en kamel eller to nettopp fordi det er familie. Moren din burde ha sakt nei, men her havnet moren din mellom barken og veden. Ligg på gulvet så blir nok turen like fin Anonymkode: f4d28...8a2 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #19 Skrevet 8. juni 2017 Bror + barnemor bør gi fra seg rommet, slik at barna får et rom. Bror + barnemor kan ligge på madrasser i stua eller i telt ute. Du trådstarter skal ikke måtte gi fra deg rommet ditt. Anonymkode: e1c07...97c 16
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #20 Skrevet 8. juni 2017 Blod er tykkere enn vann Anonymkode: f46fd...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå