Gå til innhold

Blått soverom - fargekoder

Fremhevede innlegg

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Hjelp! 

Har bestemt oss for å male soverommet mørkeblått, med kremhvite nattbord og kommoder, samt detaljer i gull. 

Så lurer jeg på hva som blir best av matt og silkematt på vegg? Ser for meg at matt kanskje blir litt dødt?

Fargene jeg vurderer er: 

-Nordisk Hav S6020-R90B

-Deco Blue S7010-R90B

-S5540-R90B

-S5040-R90B

-S7020-R90B

Hvilken hvitfarge jeg skal ha på møblene er jeg også litt usikker på. Jeg skulle ønske jeg var flink med farger, men jeg er ganske håpløs på det punktet! 😝

Er det noen som har erfaringer med disse fargene eller har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen fargekode på hvitfargen også?

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
2 timer siden, Pikeliten skrev:

Har du noen fargekode på hvitfargen også?

Jeg tenkte på Klassisk Hvit, S0500-N. Den er vel ganske ren..? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Klassisk hvit kan fort oppleves som lys blå i kombinasjon med mørke blåfarger. Jeg har et rom malt i deco blue med klassisk hvit i tak + lister. Det er en pen kombinasjon, men til noen tider av døgnet er hvitfargen for kald og blir blå. 

Anonymkode: 4619b...da7

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler Jotun-bloggen. Der svarer de på akkurat sånne spørsmål og de svarer fort. Jeg har i hvert fall fått svar første arbeidsdag etter at jeg har skrevet inn 😊

• Liker 1
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klassisk hvit kan fort oppleves som lys blå i kombinasjon med mørke blåfarger. Jeg har et rom malt i deco blue med klassisk hvit i tak + lister. Det er en pen kombinasjon, men til noen tider av døgnet er hvitfargen for kald og blir blå. 

Anonymkode: 4619b...da7

Oi, det var jeg ikke klar over... Takk for tips! 😊

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
56 minutter siden, must skrev:

Anbefaler Jotun-bloggen. Der svarer de på akkurat sånne spørsmål og de svarer fort. Jeg har i hvert fall fått svar første arbeidsdag etter at jeg har skrevet inn 😊

Tusen takk, da skal jeg prøve der! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...