Gå til innhold

Hvorfor har kvinner så vanskelig for å gjennomskue drittsekker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe både jeg og mange andre (mannlige) venner sukker oppgitt over. Kvinner har det med å bli sammen med "den prinsen", prise og rose han opp i skyene, uten å evne å se at han bare spiller et spill. For oss menn er det så lett å se at slike er drittsekker. Men for kvinner... hvorfor har kvinner så vanskelig for å gjennomskue drittsekker? :klo: 

Anonymkode: 68105...420

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi følelser. De rører ved flere følelser ved jentene enn en A4 snill fyr.

Du tenker logisk på hvem som har flest egenskaper du mener jenter liker, men det hra  ikke noe med logikk å gjøre

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kvinner, noen kvinner.

Anonymkode: 3db7e...931

• Liker 4
Skrevet

Disse sjarmørene er faktisk gode på å lese mennesker og klarer lett å plukke ut de som faller for slikt.

Skrevet

De aller fleste av disse drittsekkene har en haug mannlige venner som ler av og jubler frem drittsekkoppførselen deres, så det er ikke bare kvinner som "ikke ser det".

Hvorfor godtar dere at vennene deres behandler ukjebte kvinner på denne måten, når dere ALDRI ville godtatt at de behandlet deres søstre eller døtre sånn?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner godt igjen det problemet ja. Jeg har flere venninner jeg har sett falle for mannfolk som har hatt tydelige dårlige sider og bare vært ute etter å utnytte dem. Men å si i fra, det gjør bare at man blir upopulær. Damer har det med å forsvare drittsekken, si at, "ja men han har jo så mange gode sider", "men det var faktisk litt min skyld også at han reagerte slik", osv. Til slutt har jeg gitt opp å si noe, for jeg erfarer at man blir bare uvenner. Damene får bare gå på trynet til de lærer seg.

Anonymkode: 4bb09...9fa

AnonymBruker
Skrevet

De lærer etterhvert og da er det no mercy. 

Ingen ting er bedre enn å gi en slik fyr en real smekk på pungen. 

Anonymkode: 5673e...857

AnonymBruker
Skrevet

De fleste damene kan bare skylda på seg selv i slike tilfeller. De får sikkert mange varsler uten å bry seg.

Kvinner er generelt skeptiske til menn, unntatt når de møter slike luringer.

Da spreller de med beina og den lille iq de har forsvinner i løse lufta. Jeg har sett nok av slike tilfeller til å være ekspert.

Anonymkode: 14413...395

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner ser det de vil se, ikke det som faktisk er der. 

Anonymkode: 0cc39...a09

• Liker 1
Skrevet

Det spiller ofte en rolle hvordan disse kvinnene har hatt det i oppveksten. Når en er lært opp til at det er lov å nedverdige og å slå en så er det vanskelig å tro noe annet. Veldig mange med voldelig far, det være seg psykisk, fysisk eller begge deler, finner ofte en mann som har like trekk som sin far.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

To ting;

- Ordet "drittsekk" sitter løst. Noen ganger er det vanskelig å akseptere at fyren ikke er en tvers igjennom drittsekk, men en mann som ikke liker deg godt nok. Noen av disse mennene går videre til kvinner de behandler bedre.

Med det ute av veien;

Egen oppvekst. Er man ikke klar over hva man skal se etter hos en mann, eller hvordan et forhold SKAL se ut, ender man opp med noe dårlig. Se bare på alle trådene her og hva kvinner faktisk tolererer. De sitter i situasjoner jeg selv ikke hadde tolerert ett sekund for så å si "Hva skal jeg gjøre :( Er jo så glad i ham".

En kvinne med bedre selvfølelse hadde ikke befunnet seg i situasjonen i utgangspunktet.

Anonymkode: bdaf2...c2f

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe både jeg og mange andre (mannlige) venner sukker oppgitt over. Kvinner har det med å bli sammen med "den prinsen", prise og rose han opp i skyene, uten å evne å se at han bare spiller et spill. For oss menn er det så lett å se at slike er drittsekker. Men for kvinner... hvorfor har kvinner så vanskelig for å gjennomskue drittsekker? :klo: 

Anonymkode: 68105...420

Hvordan er det lett å se for dere menn? Er det sider de ikke viser kvinner kanskje?

Skrevet

Kvinner gjennomskuer "drittsekker". De er ofte tiltrekt av dem, men må ha en unnskyldning etter at de "bare var god nok for sex".

Den samme unnskyldningen har mange når de er utro, "Det bare skjedde" eller "jeg var for full".

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Nuith skrev:

De aller fleste av disse drittsekkene har en haug mannlige venner som ler av og jubler frem drittsekkoppførselen deres, så det er ikke bare kvinner som "ikke ser det".

Hvorfor godtar dere at vennene deres behandler ukjebte kvinner på denne måten, når dere ALDRI ville godtatt at de behandlet deres søstre eller døtre sånn?

Her manes det opp til white knighting fra menn med forventninger at menn skal beskytte fremmede kvinner som om de var søstrene deres, mens de puler rundt på andre menn, ser jeg. Hvorfor i helvete skulle jeg bryr meg katta om ei dame som faller for en annen fyr mens jeg prøver å få meg noe? Dette er det som provoserer meg mest med dere. Den manglende evnen til å forstå at vi faktisk er mennesker med andre interesser enn å gå rundt å passe på dere. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

1. Forelskelse. Når man er forelska har man en tendens til å overse det negative. Man legger bare merke til alt det fine og flotte og blir litt blind.

2. Mange av disse drittsekkene er ofte mennesker med stor sjarm eller har en flott egenskap de bruker som bare det, f.eks. humor. Ofte klarer de å skjule det negative lenge, så partneren tror de er fantastisk. Så kommer den "mørke siden" litt og litt fram. Men da er man kanskje så forelska i personen at man har lett for å ikke legge merke til det, eller "godtar" det fordi man føler seg så knyttet. Jo lenger inn i et forhold, jo vanskeligere blir det å gå. Selv om det er riktig å gå.

3. Noen er rett og slett naive og klarer ikke plukke opp ting så lett. 

4. Så har vi de som synes det er sexy/attraktivt at mannen virker litt badboy, men senere innser at det kanskje ikke var en så god egenskap likevel. 

Jeg var sammen med en drittsekk, men den siden la jeg ikke merke til/kom ikke fram før flere år senere og det tok år før jeg klarte å gå. Var jo veldig glad i han så var ikke lett. Men visste at det var rett for meg.

Endret av s0la
  • Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To ting;

- Ordet "drittsekk" sitter løst. Noen ganger er det vanskelig å akseptere at fyren ikke er en tvers igjennom drittsekk, men en mann som ikke liker deg godt nok. Noen av disse mennene går videre til kvinner de behandler bedre.

Med det ute av veien;

Egen oppvekst. Er man ikke klar over hva man skal se etter hos en mann, eller hvordan et forhold SKAL se ut, ender man opp med noe dårlig. Se bare på alle trådene her og hva kvinner faktisk tolererer. De sitter i situasjoner jeg selv ikke hadde tolerert ett sekund for så å si "Hva skal jeg gjøre :( Er jo så glad i ham".

En kvinne med bedre selvfølelse hadde ikke befunnet seg i situasjonen i utgangspunktet.

Anonymkode: bdaf2...c2f

De tolererer særdeles lite faktisk. Det er derimot noen av dere som går rundt og innbiller dere at å faktisk la fyren deres være i fred en kveld med gutta er en slags hedersgjerning fra deres side, og at å ikke få viljen sin alltid er en eller annen form for mishandling av dere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Uffda skrev:

Her manes det opp til white knighting fra menn med forventninger at menn skal beskytte fremmede kvinner som om de var søstrene deres, mens de puler rundt på andre menn, ser jeg. Hvorfor i helvete skulle jeg bryr meg katta om ei dame som faller for en annen fyr mens jeg prøver å få meg noe? Dette er det som provoserer meg mest med dere. Den manglende evnen til å forstå at vi faktisk er mennesker med andre interesser enn å gå rundt å passe på dere. 

:troest:

Anonymkode: 19687...ccc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Lee Jones skrev:

Kvinner gjennomskuer "drittsekker". De er ofte tiltrekt av dem, men må ha en unnskyldning etter at de "bare var god nok for sex".

Den samme unnskyldningen har mange når de er utro, "Det bare skjedde" eller "jeg var for full".

Her tror jeg vi har bingo. Følelsene og logikken kolliderer, og siden man ikke kan gjøre noe med følelsene, så må logikken vris til den passer.

Anonymkode: d4afe...a84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel på samme måte som jeg og venninner rister på hodet over at fyrer velger de falske dramaqueen kvinnene, aner ikke hvor mange ganger jeg har advart mannlige venner, de ignorerer selvfølgelig. Har enda ikke skjedd at de ikke har kommet til meg i ettertid å sagt "du hadde helt rett, fatter ikke at jeg ikke så det". Men de damene er jo ofte veldig blide og sjarmerende så skjønner at de kan bli betatt av de.

Anonymkode: 84c01...fec

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Er dette en trend/greie? Hvor unge er dere som opplever dette? Kanskje er min omgangskrets unik, men jeg kjenner ikke til at damer faller for drittsekker gang på gang. De fleste jeg vet om er fine mennesker, både kvinner og menn. Noen kan ha stygge brudd, og ikke alle behandler partner like godt, men jeg vet ikke om noen som har blitt bevist ført bak lyset, 

Anonymkode: 48e18...4ed

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...