Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper man gode kopphåndklær(heter det det?)? Sånne til å tørke glass med osv. De vi har nå trekker ikke til seg fuktighet selv om vi vasket dem før bruk. De gnir bare vannet utover

Anonymkode: 60b4f...912

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel kjøpt på jysk, europris, ikea, osv. 

Jeg kjøper aldri type frottéhåndklær til det bruket, de suger ikke opp men gnir bare utover. Jeg går for bomull, og går etter de som kjennes ut som samme stoff som gamle t-skjorter :P 

Anonymkode: 5050f...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Eh, butikker? Skjønte ikke helt spørsmålet her.

Anonymkode: 46e81...229

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, butikker? Skjønte ikke helt spørsmålet her.

Anonymkode: 46e81...229

Herre. Hvor de beste kjøkkenhåndklærne er vel. 

Anonymkode: 7e9dd...f06

• Liker 2
Skrevet

Til glass bruker jeg pussekluter i mikrofiber. Blir helt blanke. de kan du kjøpe ca hvor som helst

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel kjøpt på jysk, europris, ikea, osv. 

Jeg kjøper aldri type frottéhåndklær til det bruket, de suger ikke opp men gnir bare utover. Jeg går for bomull, og går etter de som kjennes ut som samme stoff som gamle t-skjorter :P 

Anonymkode: 5050f...b7f

Har noen fra IKEA, noen blå og hvite. De har ikke vært noe suksess her i hus😩 

Apropos gamle t-skjorter; Jeg "hasteflytta" en gang og da klippa jeg opp nattskjorta mi (som er bestefar sin gamle T-skjorte) og brukte den som håndklær til glass osv. Den var sååå god🙈 Så fikk jeg beskjed av mamma om å skaffe meg noen ordentlige og dro på IKEA

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har god erfaring med denne 4-pakningen fra IKEA. Jeg vasket dem på 60 grader før første bruk, og bruker selvsagt aldri skyllemiddel på håndklær. De fungerte etter første gangs vask, men ble bedre etter vask nr 2. 
Ut over dette har jeg noen gamle kjøkkenhåndklær i lin, som også tørker aldeles supert. Linhåndklær er absolutt å anbefale, men jeg har ingen erfaringer med hvilke som er i handel nå som er gode. Vet at HM har noen i sin nettbutikk, og sikkert mange andre også. Du må nok uansett regne med å vaske håndklærne noen ganger før de blir bra. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herre. Hvor de beste kjøkkenhåndklærne er vel. 

Anonymkode: 7e9dd...f06

Husk å ikke vaske de med tøymykner. Da minsker oppsugingsevnen.

Anonymkode: 9146b...97d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker best slike microfiber kjøkkenhåndklær man får kjøpt på de fleste matbutikker. De er litt dyre, men fantastisk gode.

Anonymkode: 139e4...d3b

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper man gode kopphåndklær(heter det det?)? Sånne til å tørke glass med osv. De vi har nå trekker ikke til seg fuktighet selv om vi vasket dem før bruk. De gnir bare vannet utover

Du får kjøpt de hvor som helst, du må bare huske at de skal være av vevet, tynn bomull eller aller helst av lin eller bambus, da desse er bedre enn bomull teknisk på å tørke uten å loe. Du er ikke på jakt etter vaffelvev, frote eller annet, og du bør definitivt unngå mikrofiber om du ikke er over snittet glad i å drikke og spise mikroplast, som er hovedbestanddelen i mikrofiber. 

Anonymkode: a627f...4c4

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker best slike microfiber kjøkkenhåndklær man får kjøpt på de fleste matbutikker. De er litt dyre, men fantastisk gode.

Anonymkode: 139e4...d3b

Dette. Tenker det var det den personen du skrev "Åh, herre.." til lenger opp her mente også. Har du ikke sett disse på vanlige matvarebutikker? De er de desidert beste. Suger til seg vann som bare det, og loer ikke. Og du finner dem over alt. Som den personen du svarte skrev; På butikker.

Anonymkode: 42c19...f95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...