Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget var både treffende og rørende å lese. Jeg har selv sett gutter som er blitt mishandlet av jenter, uten at noen bryr seg, eller grepet inn. I mange tilfeller ler folk i stedet.

Kjenner du, som kvinne, deg igjen i beskrivelsen i teksten så finnes det hjelp!
http://atv-stiftelsen.no/

Kjenner du, som mann, deg igjen i beskrivelsen så finnes det dessverre ingen hjelp. Feminister synes det er riktig å mishandle menn, derfor har de gjort alt de kan for å forhindre at menn i voldelige relasjoner skal få noen som helst form for hjelp. Dessverre.

Anonymkode: b7e98...4cf

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er feminist. Er enig i at alle punktene på listen er uakseptabel oppførsel. 

Feminisme har null å gjøre med legitimitering av vold mot menn. Vold er aldri ok. 

Anonymkode: e96cd...6d6

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er feminist. Er enig i at alle punktene på listen er uakseptabel oppførsel. 

Feminisme har null å gjøre med legitimitering av vold mot menn. Vold er aldri ok. 

Anonymkode: e96cd...6d6

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vold mot kvinner er en tragedie - vold mot menn er komedie

Hvorfor fordømmer vi menns vold mot kvinner, men ler av kvinners vold mot menn?
http://forskning.no/2015/01/vold-mot-kvinner-er-en-tragedie-vold-mot-menn-er-komedie

Som demonstrert i videoen over.

Det er store mørketall her. Men største delen av mishandling er psykisk vold

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Og feminister synes at det er helt greit.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Unnskyld, jeg burde sagt det, du har helt rett i det for øvrig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminist her, syns ikke det er greit.

Anonymkode: 5ba89...22e

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen feminister som synes vold mot menn er greit. Seriøst, hvis du tenker deg tiden før feminismen, så var det ikke akkurat sånn at vold mot menn ble tatt mer tak i og motarbeidet, var det vel?

Problemet er heller at kvinner er blitt mer voldelige etterhvert som de har fått større mulighet til det. Deres syn blir nå støttet, på samme måte som menns syn ble støttet før. Det kan virke som at dersom man gir mennesker mulighet til å være voldelige, så er de det i større grad.

Men det er en faktor til, og det er om de føler for å utøve vold. Hvorfor være voldelig hvis man har det bra?

Kan man tenke at økt vold mot menn er et tegn på at kvinner ikke har det så fryktelig bra, men at de i det minste har mulighet til å være voldelig?

Jeg tror det er sånn. Jeg tror kvinner ikke har det bra. Men at de har større mulighet til å uttrykke at de ikke har det bra, nå enn før.

Anonymkode: 2a1db...335

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feminist her, syns ikke det er greit.

Anonymkode: 5ba89...22e

Feminister synes det er helt greit. Det finnes ikke en eneste feministisk bevegelse som har tatt opp problemet partnervold som enten både et som rammer menn og kvinner eller rent av kjønnsnøytralt. Feminister er kun og bare opptatt av å vise hvor fælsle og slemme menn er.

Nei, jeg føler meg ikke truffet, men jeg blir skuffet over at feminister ikke ser et offer for et offer men mener at hvis offeret har "rett" kjønn er det et offer, har det "feil" kjønn er det en komedie.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan man tenke at økt vold mot menn er et tegn på at kvinner ikke har det så fryktelig bra, men at de i det minste har mulighet til å være voldelig?

Jeg tror det er sånn. Jeg tror kvinner ikke har det bra. Men at de har større mulighet til å uttrykke at de ikke har det bra, nå enn før.

Dette er helt midt i blink slik feminister tenker og ser verden. Menns vold er menns skyld, kvinners vold er menns skyld.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å skylde dette på kun kvinner, spesifikt feminister, er latterlig. Menn er med å støtter opp under ideen om at kvinner ikke kan mishandle menn, og de gjør narr av menn som blir mishandlet av kjærestene sine. 

At kvinner kan mishandle menn, er ikke noe nytt. Det har jo alltid vært slik, selv om det ikke alltid er like åpenbart. Og det er absolutt ikke greit. Jeg har et mannlig familiemedlem som er i et giftig forhold med samboeren sin. Hun er ekstremt manipulativ, kaster ting etter ham, med mer. Likevel går han dessverre tilbake til henne igjen og igjen, på samme måte som kvinner i voldelige forhold gjerne gjør. Det er helt forferdelig å vite, og vi har gjort alt for å få ham bort fra henne, men det hjelper ikke når han ikke vil selv. 

Jeg syns det bør bli mer åpenhet rundt det, og jeg håper inderlig at det skjer. Men det går ikke an å skylde alt du syns er feil på feminister, som tross alt kjemper for likestilling. Ved å kjempe for likestilling, kjemper man også for at vold skal straffes uansett kjønn. Om noe så bidrar feminister til MER åpenhet rundt vold (og voldtekt) mot menn. 

Anonymkode: 74de5...88f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

I linken i HI står det ingenting om at dette tilbudet er spesielt for kvinner. Det er for alle, uavhengig av kjønn eller alder. http://atv-stiftelsen.no/

Anonymkode: 92e51...478

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Feminister synes det er helt greit. Det finnes ikke en eneste feministisk bevegelse som har tatt opp problemet partnervold som enten både et som rammer menn og kvinner eller rent av kjønnsnøytralt. Feminister er kun og bare opptatt av å vise hvor fælsle og slemme menn er.

Nei, jeg føler meg ikke truffet, men jeg blir skuffet over at feminister ikke ser et offer for et offer men mener at hvis offeret har "rett" kjønn er det et offer, har det "feil" kjønn er det en komedie.

Men nå har du tre feminister her (inkl meg) som sier at partner vold uavhengig av kjønn er ikke greit. Hvorfor forsetter du å ta alle over en kam? 

Feminister står ikke for vold av menn. Feminister står for likestilling, noe som vi også ønsker menn skal oppnå i rettsvesenet og få en rettferdig rettsak når kvinner slår menn. 

Anonymkode: f97c8...a57

• Liker 13
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er aldri greit! Vold mot menn bør bli tatt meir fram i lyset, sama med voldtekt av menn. Desse tingene skulle ikkje ha vert tabu!

- Frå ein feminist

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I linken i HI står det ingenting om at dette tilbudet er spesielt for kvinner. Det er for alle, uavhengig av kjønn eller alder. http://atv-stiftelsen.no/

Anonymkode: 92e51...478

Nei, tilbudet er spesifikt for de som har innsett at de er voldelige og har et ønske om å slutte med det.

Det har ingenting med kjønn å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er du ute på vidvanke! Krisesentrene i Norge er startet på kvinnelig og feministisk initiativ og disse har etterhvert også utvidet med egne krisesentere for menn!

Det er kvinner som står bak dette.

Ikke menn. 

Menn tier helst stille og vil ikke snakke om sånt. Så slutt å gi skylden på feministene din sutrekopp!

• Liker 15
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.theodysseyonline.com/reasons-why-feminist

Les og lær :nori:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste det i går og var helt enig.

Idiotien din om at feminister synes ditt og datt gjør at jeg ikke klarer å ta deg seriøst selv om jeg er enig med artikkelen. 

Anonymkode: 8e091...638

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier dere er feminister, hvor mange av dere har reagert på denne rettferdiggjøringen av vold mot menn? La meg telle over her, 1...2...3... uj, hele 0! Null, niks, ingen av dere! Tenke seg til!

Anonymkode: 0ef8c...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...