Gå til innhold

Dere som var forsinket i studiene eller har hull

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men nå er ferdige. Hvordan har dette påvirket jobbsituasjonen?

Jeg har studert utenlands og lang historie kort - jeg fant meg ikke til rette, og flyttet på meg. Satset da på å overføre poeng, men det var mye jeg ikke fikk godkjent og måtte ta om igjen. Resultatet er at jeg ved siden av jobb har tatt emner, men har oppnådd grad veldig sent. 

Jeg har forsøkt å "gjøre opp" noe for dette ved å ha internship i ferier, samt å avansere på jobb. Nå har jeg en jobb jeg har hatt i snart to år der jeg har etterhvert har fått en del ansvar som ser bra ut på CVen. Ser meg om etter andre stillinger ettersom jeg er usikker på fremtiden her.

CV-oppsett er jo ganske fastsatt, og spesielt her i Norge har jeg erfaring med at de er ganske rigide når det kommer til "hull" og tilsvarende. 

Så dere som har vært forsinket, hatt hull el.l., hvordan har det gått mht. jobb? Har dere forsøkt å "veie opp" for dette?

Anonymkode: cd51f...da2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke merket noe til det. Brukte nesten 8 år på mastergrad og har bare ført opp start- og sluttdato på studiene. Har ikke hørt noen kommentarer på det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange hull pga sykdom. I noen av disse årene begynte jeg på studier, men fullførte ingenting, derfor har jeg heller ikke ført dette opp på CV. Men i et intervju en gang fikk jeg beskjed om at jeg burde føre det opp likevel, fordi da "hadde jeg gjort noe". Siden jeg ikke har noe resultat å vise til blir vel det spørsmål ved neste intervju... Nå er dette mange år siden og jeg er frisk i dag, samt hatt flere arbeidsforhold i 100% stilling. Likevel kommer dette opp. Jeg synes det er dumt og bortkastet tid for de som intervjuer (15-20 år siden), men men...

Anonymkode: 0982f...2f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...