Gå til innhold

Utgifter til hest oppstallet i Osloområdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye må jeg beregne i månedlige utgifter? Stallen må sørge for det meste, også utegang. Er det lett å få ansvarlige hestejenter til å ri og trene den? Det er snakk om en stor ponni. Det trenger ikke være i selve Oslo.

Anonymkode: 06371...312

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I Oslo området koster det alt mellom 5-10.000 

dette er da med ut/innslipp, foring osv.

hvorfor har du hest hvis du ikke har tid til den? 

Anonymkode: e00a4...846

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Oslo området koster det alt mellom 5-10.000 

dette er da med ut/innslipp, foring osv.

hvorfor har du hest hvis du ikke har tid til den? 

Jeg har ikke hest her, hadde tenkt å få den hit. Men prisene du nevner var høye.

AnonymBruker
Skrevet

Det er dyrt å ha hest i Oslo, du må nok et stykke ut for å komme ned i pris. Mange av de billigere stallene er såkalte dugnadsstaller, hvor du ikke får betalt deg ut av egne oppgaver (som man oftere kan avtale på de dyrere stallene).

Anonymkode: 17a13...c4c

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dyrt å ha hest i Oslo, du må nok et stykke ut for å komme ned i pris. Mange av de billigere stallene er såkalte dugnadsstaller, hvor du ikke får betalt deg ut av egne oppgaver (som man oftere kan avtale på de dyrere stallene).

Anonymkode: 17a13...c4c

Vet du noe om priser litt utenfor Oslo, for eksempel mot Harestua eller i Østfold? Fem tusen er maks grense på hva jeg kan dekke i tillegg til veterinær og forsikring. Kanskje det er bedre å ikke flytte hesten hit. Den har det bra der den er nå, og samtidig er jeg redd for å ikke finne pålitelige hestejenter som kan behandle den bra fra salen.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hest her, hadde tenkt å få den hit. Men prisene du nevner var høye.

Det er ekstremt dyrt å ha hest i Oslo. Sats på å finn en stall et godt stykke utenfor hvis du må ha den i nærheten. 

Men som du sier i siste innlegget så har hesten det kanskje best der den bor nå? 

Må du ned i pris så går også kvaliteten på stallen ned i form av at hver hest får mye mindre utetid osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekstremt dyrt å ha hest i Oslo. Sats på å finn en stall et godt stykke utenfor hvis du må ha den i nærheten. 

Men som du sier i siste innlegget så har hesten det kanskje best der den bor nå? 

Må du ned i pris så går også kvaliteten på stallen ned i form av at hver hest får mye mindre utetid osv. 

Takk for svar. Jeg må ikke ha den i nærheten, det er i grunnen egoistisk tenkt bare fordi jeg savner han. Han har det veldig bra og stabilt der han er, og det koster meg nesten ingenting.  Å flytte han til et nytt miljø der heller ikke jeg kan være tilstede daglig blir bare stress for han.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg må ikke ha den i nærheten, det er i grunnen egoistisk tenkt bare fordi jeg savner han. Han har det veldig bra og stabilt der han er, og det koster meg nesten ingenting.  Å flytte han til et nytt miljø der heller ikke jeg kan være tilstede daglig blir bare stress for han.

Syns det er viktigere at han er et sted både du og han kjenner. Hva gjør du hvis stallen du har skrivd kontrakt med viser seg å ikke være i nærheten av det du trodde? Er mye skrøpelige staller i nærheten av Oslo h or det eneste de tenker på er penger 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...