Gjest Sisti Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Det finnes sikkert mange lignende tråder, men det er hakket mer inspirerende å spørre selv. Tips til mettende mellommåltider på max 150 kcal som er ENKLE og holder seg i et skap eller kjøleskap på jobb? Noe som må spises samtidig som jeg jobber? Holder på med vektnedgang etter en barselpermisjon hvor jeg unnet meg altfor mye godt (jeg angrer ikke ), og det går greit med kaloriene, men jeg blir uvel og mister konsentrasjonen mellom lunsj og middag. Er veldig lei av knekkebrød til mellommåltid... Tips? Spiser mye egg ellers, så det utgår. Samme med frukt.
Pringle Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Spis heller skikkelige måltider, så blir du etterhvert komfortabel med normal sultfølelse, som er, vel, normalt. 2
Wenda Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Enig med Pringle. Spiser man skikkelige måltider så trenger man ikke mellommåltider. Eneste gangene jeg føler jeg trenger snacks/mellommåltider er rett før mensen...da får jeg en falsk hungersfølelse. Da spiser jeg noen nøtter. Trenger ikke mange for å stilne sultfølelsen da
Gjest Sisti Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 45 minutter siden, Pringle skrev: Spis heller skikkelige måltider, så blir du etterhvert komfortabel med normal sultfølelse, som er, vel, normalt. Jeg gjør det, men i mellomfasen før jeg er vant med "ny" måltidsrytme MÅ jeg ha noe som holder meg gående mellom lunsj og middag. Doktorgraden min har ikke tid til å vente på at jeg blir komfortabel med "normal" sultfølelse. Jeg ammer dessuten når jeg kommer hjem og må ha litt energi å gå på før middagen er på bordet, for det er ikke sånn at jeg kommer hjem og setter i gang med middagen med en gang. Så jeg vil gjerne ha tips på det jeg faktisk spør om, for jeg kjenner min situasjon ganske godt.
Gjest Sisti Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 38 minutter siden, Wenda skrev: Enig med Pringle. Spiser man skikkelige måltider så trenger man ikke mellommåltider. Eneste gangene jeg føler jeg trenger snacks/mellommåltider er rett før mensen...da får jeg en falsk hungersfølelse. Da spiser jeg noen nøtter. Trenger ikke mange for å stilne sultfølelsen da Nøtter ja, det var ikke dumt.
linsejesus Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 Jeg synes mange av de ørten proteinrike meieriproduktene er gode og mettende, som skyr, kvarg og gresk yoghurt. Har jeg det travelt ruller jeg sammen 2-3 skiver ferdig oppskåren ost med like mange skiver skinke, det er veldig godt.
Kicki_90 Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 Proteinrik, fettfattig youghurt (f.eks. gresk kokosyoughurt fra yoplait) - ca 100 gr sammen med litt honning (jeg bruker flytende akasiehonning - 5 gr) og hakkede mandler (5-10 gr), kokos (5 gr) og evt litt bær på toppen. Holder du mandlene til 5 gr så kommer du på ca 150 kcal totalt. Blir det for lite fett metter det ikke nok, derfor jeg tilsetter mandler. Evt. en skyr og lignende meieriprodukter, gjerne med nøtter, musli og litt bær på toppen. Proteinrundstykker (laget på havregryn, egg og mager cottage cheese), lager de sånn at de veier ca 50 gr pr stk og gir da 100 kcal, legg til noe fornuftig pålegg og du får ca 150 kcal.
penny_ Skrevet 8. juni 2017 #8 Skrevet 8. juni 2017 (endret) Jeg pleier å spise en halv kesam mellom frokost og lunsj eller mellom lunsj og middag avhengig av om jeg har sen eller tidlig lunsj. Det hjelper veldig og gjør at magen ikke rumler høyt under møter f.eks. Endret 8. juni 2017 av penny_
Gjest Sisti Skrevet 8. juni 2017 #9 Skrevet 8. juni 2017 Takk for tips! At jeg ikke har tenkt på skyr, kvarg osv. Er så lenge siden jeg har spist det at jeg har glemt at det finnes.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #11 Skrevet 8. juni 2017 Mager cottage cheese, 200 g er ca 150 kcal og du er mett lenge. Selv pleier jeg å blande cottage cheese, ca 20 gram havregryn, 100 g skummet kulturmelk og 1 ss hjemmelaget bringebærsyltetøy. Da blir det fort 300-350 kcal, men det er veldig godt Anonymkode: d14f5...5fb
Wenda Skrevet 8. juni 2017 #12 Skrevet 8. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mager cottage cheese, 200 g er ca 150 kcal og du er mett lenge. Selv pleier jeg å blande cottage cheese, ca 20 gram havregryn, 100 g skummet kulturmelk og 1 ss hjemmelaget bringebærsyltetøy. Da blir det fort 300-350 kcal, men det er veldig godt Anonymkode: d14f5...5fb Ikke alle blir det 😝 Om jeg spiser cc, skyr og slikt så går jeg rundt og er helt vill etter mat. En feit, gresk yoghurt går til nød, men bare om jeg har i masse granola 1
penny_ Skrevet 8. juni 2017 #13 Skrevet 8. juni 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mager cottage cheese, 200 g er ca 150 kcal og du er mett lenge. Selv pleier jeg å blande cottage cheese, ca 20 gram havregryn, 100 g skummet kulturmelk og 1 ss hjemmelaget bringebærsyltetøy. Da blir det fort 300-350 kcal, men det er veldig godt Anonymkode: d14f5...5fb Å være mett er ikke det samme som å ikke være sulten. Jeg tviler sterkt på at noen andre enn en spurv eller en slankeoperert person kan være mett lenge på 200 gram CC Endret 8. juni 2017 av penny_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå