Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på jobbintervju og rett etter intervjuet fikk jeg spørsmål om jeg kunne "prøvejobbe" i en dag neste uke. Da vil jeg jobbe i 8-9 timer. Jeg sa selvsagt JA og ble utrolig glad, men nå som denne dagen nærmer seg er rg veldig nervøs...

Jeg har null erfaring, og dette vet daglig leder, fordi jeg var helt ærlig om det fra første sekund. 

Nå lurer jeg på hva denne prøvejobbungen vil bety? Kan daglig leder si jeg ikke passer for jobben likevel, eller er det nå "garantert" at jeg vil få jobben? Min venninne sier daglig leder kanskje gir "prøvejobbing" til alle han har på intervju, og deretter bestemmer seg, men jeg syns det hadde virka litt rart å gjøre det med ALLE som blir bedt på intervju... 

Har litt problemer med å akseptere at jeg er god nok, så tviler veldig på meg selv ang. denne jobben. Dog sa daglig leder mye positivt om meg, så jeg burde jo slutte å tvile... 

Uff, dette er min første jobb så jeg er veldig nervøs!

Anonymkode: 91dce...ad1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok ikke garantert jobb. De vil nok bare se hvordan du fungerer med de andre og takler press evt :) 

Anonymkode: 02aab...7ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å prøvejobbe om det er i butikk, og dessverre ikle garantert at jobben blir din.

Anonymkode: 67bf2...c70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør ditt beste, still masse spørsmål selv om du ikke lurer på så mye. Virk ivrig og se etter ting du kan gjøre uten å bli bedt om det, eventuelt spør om det er noe som skal gjøres. For all del, ikke sett deg eller dra opp mobilen med mindre noen andre gir tegn til at det er greit.

Lykke til <3

Anonymkode: 7f9a6...b49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok ikke daglig leder gir denne muligheten til alle som er inne på intervju. Jeg har selv ansvar for ansettelser på min arbeidsplass, og det er langt fra alle som er inn på første intervju som er egnet, og dette merker jeg raskt. Etter første runde er over kaller jeg inn 2-3 kandidater som jeg ser kan egne seg til runde 2. Denne prøvejobbingen er nok runde 2 i ansettelsesprosessen, så du kan glede deg over at du er en av få kandidater som får komme videre :) Og daglig leder har full forståelse for at du er nervøs i en slik situasjon. Vær ærlig når du er der, og si at du er utrolig spent og nervøs, og gjør ditt beste :) Lykke til!

Anonymkode: 169be...0be

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan daglig leder si jeg ikke passer for jobben likevel

Ja, det er liksom poenget med prøvejobbing. Betalt for å være der skal du ha uansett, men rent personlig tror jeg ikke jeg ville kranglet om dette om det viste seg at jeg ikke fikk jobb.

Å prøvejobbe er jo å få en sjanse og det skal du være fornøyd med. Gjør ditt beste og vær engasjert.

Skrevet

Jeg har jobbet med dette i restaurantbransjen. De som får prøvejobbe får jobb hos oss etterpå men mindre de er totalt ubrukelige. Selvom du ikke har erfaring ser de vilje og evne til å lære :) Men vi har prøvejobbing i 3 dager da, og da er det opplæringen vi gir. PS: husk at du har rett på lønn for timene du prøvejobber

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Uff,  jeg gruer meg utrolig mye. Skal gjøre mitt beste, men jeg er veldig klønete, så er redd for å kløne til! Arbeidsgiver var veldig positiv på intervjuet; fortalte at hn hadde snakket med flere og at jeg var omgjengelig og reflektert, men man vet jo aldri...

Anonymkode: 91dce...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...