Gå til innhold

Finnes det noe mer patetisk enn folk som leser bøker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er de ikke klar over at det finnes noe som heter film?

Anonymkode: 7b205...2bc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For det første så finnes det ikke filmer av alle bøker. Og min personlige mening er at bøker ofte er bedre enn filmen.

Endret av fannyfab
  • Liker 3
Skrevet

Jepp det finnes noe mer patetisk enn folk som leser bøker: de som ikke leser og tror alt kommer via film :fnise:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke skjønner at det å lese bøker gjør deg smartere syns jeg synd på. Film er langt ifra det samme. 

Anonymkode: aecdf...6a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det finnes mye som er mer patetisk enn folk som leser bøker. Blant det som havner langt ned på listen over mer patetisk, ganske langt ned, er de som ser ned på andre av diverse overfladiske grunner, som for eksempel ser ned på noen fordi vedkommende leser bøker.

Anonymkode: b2ba4...74d

• Liker 5
Skrevet

Det finnes jo de patetiske folk da som tror at når det kommer en film bassert på en bok så tror de at de får med hele historien. Feks Ringenes Herre, ganske mye er utelatt. Og de som er så patetiske at de ikke klarer å bruke fantasien og danne bilder selv, de er late og såååå patetiske. Og by the way, i sin egen fantasi så finnes det ikke dårlig skuespill og elendige effekter, det er det flust av på film.

• Liker 3
Skrevet

Da er jeg gladelig patetisk. Veldig patetisk også. Selv om jeg også er veldig glad i film.

• Liker 3
Skrevet

Hva med de som leser på pc?

AnonymBruker
Skrevet

Personlig syns jeg mennesker som leser er på toppen av patetisklista. Drap og voldtekt kommer som en god nummer to og tre

Anonymkode: 2b6a0...7d1

AnonymBruker
Skrevet

Trollmor har ikke kontroll over sine barn ser vi 

Anonymkode: a91de...a9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noe som er patetisk her i verden så er det vel de som er opptatt av å dømme hva ANDRE bruker fritiden sin på. 

Jeg elsker å lese bøker, og hvis du vil kalle meg patetisk for det, så ELSKER jeg å være patetisk i dine øyne. :) 

Anonymkode: cc992...15f

• Liker 3
Skrevet (endret)

Film kan gi empati, forsøke å la deg se verden fra en annens perspektiv, men bare bøker gir deg fullstendig tilgang til en annen persons (fortellerens eller en av karakterenes) følelser, tanker og syn på verden. Og ja, det kan appellere veldig til patos (følelser), altså være patetisk på en glimrende måte.

Endret av Hurepoix
  • Liker 2
Skrevet

Å lese gir hjernen arbeid uavhengig av hva du vil lese om.

• Liker 1
Skrevet

Bøker er sexy! 👏👏 Gi meg en mann som leser bøker:mynona::ac::wow:

• Liker 3
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er de ikke klar over at det finnes noe som heter film?

Anonymkode: 7b205...2bc

Jeg har store problemer med å forstå at du kan ha startet denne tråden i ramme alvor. Det sier mer om deg enn om oss som elsker bøker.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet
9 minutter siden, Hurepoix skrev:

Film kan gi empati, forsøke å la deg se verden fra en annens perspektiv, men bare bøker gir deg fullstendig tilgang til en annen persons (fortellerens eller en av karakterenes) følelser, tanker og syn på verden. Og ja, det kan appellere veldig til patos (følelser), altså være patetisk på en glimrende måte.

?

Du leser med andre ord ikke bøker! 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Snuppi skrev:

?

Du leser med andre ord ikke bøker! 

:P Du, han argumenterte jo nettopp for hvorfor bøker gir mye mer enn film noensinne kan gjøre. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:P Du, han argumenterte jo nettopp for hvorfor bøker gir mye mer enn film noensinne kan gjøre. 

Korrekt.

Gjest Snuppi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

My bad... Takk for at du bemerket feilen :)

Gjest carmabell
Skrevet

Dette MÅ være trolling? Hvis ikke blir jeg oppriktig lei meg faktisk for at det finnes noen mennesker som mener at folk som leser bøker er patetiske. Så utrolig mye man går glipp av ved å kun se filmer.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...