AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Lurer på hva dere syns om spleis.no? Ser det er flere som oppretter innsamling til ny TV, førerkort, nettbrett, egenkapital, sletting av gjeld og lignende. Anonymkode: dd79d...bfe 1
OppNedPåAlt Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Jeg håper at folk har vett nok til å støtte saker som er skikkelige, som andre også får nytte av og som er veldokumenterte. Søkte på "hund" på spleis.no og så flere innsamlinger til folk som har lyst på hund men ikke råd til å kjøpe valp... Da bør man ikke ha hund. 24
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Jeg har ikke noe til overs for denslags. Håper folk er litt kritiske. Anonymkode: 76622...8bb 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 God underholdning Anonymkode: 07f13...935 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 På Thursday, June 08, 2017 den 10.37, AnonymBruker skrev: Lurer på hva dere syns om spleis.no? Ser det er flere som oppretter innsamling til ny TV, førerkort, nettbrett, egenkapital, sletting av gjeld og lignende. Anonymkode: dd79d...bfe Er dette reklamering for sin egen nettside ? Anonymkode: 5bdf6...9df 1
Poppie Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 "Hjelp oss med å bli gjeldsfrie Som alle andre har vi masse gjeld. Men hvis alle tar i et tak, kan vi sammen betale ned huslånet vårt. Pay it forward! (til oss.. ) Vi prøver ut året, og ser hvor det bærer hen. Skulle det komme inn nok til å betale ned huslånet, så går det overskytende til ferie med familien." Om man søker på "ferie" på den siden er det helt utrolig hvor mange som oppriktig ønsker at andre skal betale for deres fritid. 7
Ullvott Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 Tigging_uten_skam.no er vel et mer dekkende navn på den siden der 16
Sirah Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 Den siden er bare trist... Alle de gode formålene (for de finnes det faktisk noen av) drukner i vas 🙄 Jeg er helt i sjokk over hva folk får seg til å tigge penger til! 4
T-Rex Skrevet 3. november 2017 #9 Skrevet 3. november 2017 On 8.6.2017 at 10:43 AM, OppNedPåAlt said: Søkte på "hund" på spleis.no og så flere innsamlinger til folk som har lyst på hund men ikke råd til å kjøpe valp... Da bør man ikke ha hund. De kan jo få noen til å "spleise på" fôr, bur, veterinær etc også. 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #10 Skrevet 3. november 2017 Hjelpes. Tigger folk etter TV og ferie og dyr? Har de ikke råd så har de ikke råd. Da får de spare inn sjøl på å kutte ut Pepsi Max og røyk Anonymkode: 3f147...8b8 3
Poppie Skrevet 3. november 2017 #11 Skrevet 3. november 2017 8 minutter siden, T-Rex skrev: De kan jo få noen til å "spleise på" fôr, bur, veterinær etc også. Han som har sagt til jentungen sin at han dekker halvparten til ny bikkje om hun dekker halvparten også...så jeg antar jentungen jobber hardt for å få til de 7500,- mens faren legger ut på spleis..kleint. Og - 15 000 til hund? Seriøst? Om du ikke skal ha en brukshund, hva med å adoptere til en brøkdel av prisen? Jeg støtter IKKE folk som så "inderlig" ønsker seg en chihuahua til 20 000. Dyr koster penger! Har brukt flere tusen på katta mi i år, og den fant MEG- betalte ikke ei krone for den (da den i praksis bare bestemte seg for å bo her), men dyrlege, mat, kattesand og utstyr koster. 5
Poppie Skrevet 3. november 2017 #12 Skrevet 3. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes. Tigger folk etter TV og ferie og dyr? Har de ikke råd så har de ikke råd. Da får de spare inn sjøl på å kutte ut Pepsi Max og røyk Anonymkode: 3f147...8b8 Japp, søk etter "egenkapital" så ser du hvor mange som plutselig mener de skal kunne betjene et huslån bare de får x-antall hundre tusen fra ukjente først. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 Søk på "sjokolade", de er jo litt artige Anonymkode: 76622...8bb 1
Poppie Skrevet 3. november 2017 #14 Skrevet 3. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Søk på "sjokolade", de er jo litt artige Anonymkode: 76622...8bb Haha, jeg kunne ha donert om jeg ikke trengte pengene mine til min egen sjokolade Takk for tipset, jeg søkte på "bryllup" rett før og ble målløs, så trengte en latter!
OppNedPåAlt Skrevet 17. november 2017 #15 Skrevet 17. november 2017 "Sammler inn penger til en oprasjon på hunden min. Han er syk og uforsikret . " "Har et stort ønske om å få meg en liten valp. Hund er dyrt og koster mye, så håper at du/dere kanskje har litt til overs til en god sak. " "Hei. Jeg er en mann på 28 år og Står uten jobb. Jeg har funnet mitt livs kjærlighet som jeg gjerne vil vie resten av livet på å gjøre lykkelig og derfor gifte meg med henne. Vi har 3 barn hver, så økonomisk sett kommer vi aldri til å få mye penger til overs. Siden ingen av oss har jobb. Pengen som eventuelt kommer inn går da til å finansiere bryllupet jeg har planlagt. Som vil koste rundt 20-30.000,-kr.. noe vi ikke kommer til å klare å samle inn selv. Bryllupet vil finne sted på tinghuset den 24. Januar. Viderefølges da med en god middag med svigerforeldre. Så en tur på hotell over natten hvor vi kan nyte første natten som gift og la det synke inn at det faktisk er for alltid! Dagen etter tar vi et lite kruise med kiel båten, hvor vi kan koble av fra ungene. Samt. Feire min daværende kone som har bursdag den 26 januar. Håper dere mennesker har lyst til å strekke ut en hjelpende hånd til en fortvilet mann som er klar til å slå røtter og sette igang livet med sin sjelevenn." "Jeg har så veldig lyst til å gifte meg med min kjære utvalgte, men pengene strekker ikke til." "jeg (Susann) og Marita skal gifte oss neste sommer. Vi ser nå at det blir mye dyrere enn vi hadde tenkt, selv om vi har kuttet ned på alt som går Ann." "Damen min ønsker seg drømme hest vi har 15.000 men vi mangler ca 4000 for og få til dette kjøpet.. håper noen vil hjelpe til å få drømmen til min dame gå i oppfylning." "Jeg er 19 år og må betale alt selv for førerkortet. Jeg mangler !bare! Ca 10 000 og hver eneste krone hjelper! Både hamsteren og hesten må ha mat så dem blir alltid førsteprioritet, men drømmen er å en dag kunne bare kjøre til stallen istedenfor buss og tog. " 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #16 Skrevet 17. november 2017 For den som har lyst til å finne "en verdig trengende", blir det litt leting. Tror at mange har fått frekkhetens nådegave der. Anonymkode: cf2a2...d90 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #17 Skrevet 21. desember 2017 Ei dame på spleis tigger om penger, skriver at hun ikke har fått kjøp inn mat til verken seg selv eller hunden. Hun undrer på om hun må selge leiligheten og heller kjøpe seg et telt. Det er ufint å nærmest true med at bikkja må gå sulten dersom ingen gir henne penger. Er økonomien så skral, så får man heller gi fra seg hunden. Anonymkode: 76622...8bb 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #18 Skrevet 1. august 2020 Jeg er medlem i en slik fb gruppe, kun for å lese, jeg kommenterer aldri. Men det er skummelt/tragisk hva folk ber om penger til. Gruppen heter "hjelp til alt i norge - spleis deling" Anonymkode: c34cf...168 2
Brevkniven Skrevet 1. august 2020 #19 Skrevet 1. august 2020 Å bruke Spleis til å samle inn penger på vegne av en frivillig organisasjon / idrettsklubb e.l. er jeg helt for, men til personlige formål som egenkapital og kjøp av "luksusvarer" er det bare pinlig. Søker du f.eks. på egenkapital på Spleis får du opp mye rart. Veldig mange Spleis er avsluttet uten at nesten en krone er kommet inn også, så tydeligvis ikke mange som ønsker å støtte. Og alle er registrert med fullt navn, og de har gjerne bilde i tillegg. Men, det er lov å prøve seg! 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #20 Skrevet 12. august 2020 Mye pinlig "innsamlinger på spleis.no. Innsamlinger til brullup og huskjøp Jeg har spart penger, men jeg trenger fortsatt mange av dem. Jeg vil bruke dem til å kjøpe et hus i Bulgaria. Brylluppsfeiring og brylluppsreise Vi skal gifte oss og pengene vil gå til å innrede leiligheten i Trondheim. skal gifte meg lørdag den 12 mai men så finner jeg ut av at jeg mangler 10tusen Bryllup koster! Så da spør vi pent om hver og en, eller så mange som mulig vil donere 1, 2 eller 3 kroner til vår bryllupskonto! Eier ikke folk skam? Anonymkode: 296eb...a69 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå