Gå til innhold

Samboer som vekker meg etter leggetid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min tar ikke hensyn.. Han jobber sene kvelder, kommer hjem i halv ett- ett tiden. Da kan han komme bråkende (åpne døren med ett smell for eksempel) med full lommelykt på iphonen rett i fleisen.. Så begynner han å klå, og når det ikke fungerer så skrur han på lyset å leser.. Da har jeg, som trenger langt tid på å sovne, våknet.. Så ligger jeg våken til han skrur av lyset og begynner å snorke, og gjerne en halvtime time etter det.. så sovner jeg nesten, og da begynner gjerne fireåringen å rope at hun er tørst og lignende. Da sover samboer og jeg er våken, så da står jeg opp å våkner på nytt!! da er det jo midt på natten og jeg får lite søvn.. Dette takler jeg dårlig i hverdagen og har flere sykedager enn nødvendig for å hente meg inn igjen...

Jeg har sagt ifra, jeg har blitt sur, vi har kranglet men han gir seg ikke!! Han nekter.... Jeg kunne lagt meg på sofaen, men det er da ikke optimalt det heller i lengden.

Nå har det gått så langt at jeg vurderer å flytte.. dårlig med søvn og irritasjon tærer på, og fyren min respekterer meg tydeligvis ikke...

Tips, anyone?

Anonymkode: a6362...3b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Magnifiq
Skrevet

Dette er jo rett og slett respektløst. Hva sier han når du prater med han om det da? Om du har gjort det på en annen tid av døgnet enn akkurat når det skjer?

Om fireåringen har for vane å være tørst på natt: sett en drikkeflaske ved siden av sengen.

AnonymBruker
Skrevet

Så respektløst! Er han tilbakestående eller bare dum? Klå, lommelykt og leselys? Jeg hadde klikka hvis kjæresten hadde holdt på sånn

Anonymkode: 2ae11...6db

• Liker 25
Skrevet

Hvorfor gir han seg ikke? Kan han ikke åpne dører stille? Kan han ikke lese i stua om han absolutt må lese? I et parforhold er man nødt til å ta hensyn.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Blod skrev:

Hvorfor gir han seg ikke? Kan han ikke åpne dører stille? Kan han ikke lese i stua om han absolutt må lese? I et parforhold er man nødt til å ta hensyn.

Han sier at han MÅ lese på sengen for å sove..

1 minutt siden, Magnifiq skrev:

Dette er jo rett og slett respektløst. Hva sier han når du prater med han om det da? Om du har gjort det på en annen tid av døgnet enn akkurat når det skjer?

Om fireåringen har for vane å være tørst på natt: sett en drikkeflaske ved siden av sengen.

over her... han bare ler det bort..  Ja.. jeg har tatt det opp så mange ganger at jeg ikke har telling lenger..

tørst, er bare ett eksempel.. Av og til må hun på do, vil at vi snur dynen osv..

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han sier at han MÅ lese på sengen for å sove..

over her... han bare ler det bort..  Ja.. jeg har tatt det opp så mange ganger at jeg ikke har telling lenger..

tørst, er bare ett eksempel.. Av og til må hun på do, vil at vi snur dynen osv..

Det er mange muligheter for å gjøre det, uten at du skal behøve å våkne. Han kan bruke lommelykt og ligge med ryggen til feks, hvis du klarer å sove videre av det.

• Liker 8
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Mangler han noe i topplokket eller er han bare så idiot?

Gjest Magnifiq
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det på tide å slutte med slik service på natten. Hun er fire år, ikke en baby.

Do er vel den eneste gyldige grunnen, men hun bør jo klare å gå på do selv? 

Og kjøp en slik lampe til å feste på boken til han.

http://www.blueboxshop.no/Batteridrevet-Leselampe?variant=a02788&gclid=Cj0KEQjw6-PJBRCO_br1qoOB4LABEiQAEkqcVQ2U4RDgX7EJBwZXhD2jPX8v3bSOhFUhxNu1na9S-X8aAlrS8P8HAQ

Endret av Magnifiq
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev:

Mangler han noe i topplokket eller er han bare så idiot?

jeg tror han bare vil være vanskelig å idiot...

• Liker 4
Skrevet

jeg tror han bare vil være vanskelig å idiot...

Fatter ikke at du finner deg i dette.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Da er det på tide å slutte med slik service på natten. Hun er fire år, ikke en baby ;-) 

Do er vel den eneste gyldige grunnen, men hun bør jo klare å gå på do selv? 

Hun roper, og vi går inn.. sånn gjør jeg for alle barna dersom det er noe.. drikkeflaske skal vi ordne... Men dette er ikke det største problemet.. det er pappan..

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor gidder du å være sammen med en som behandler deg så respektløst? 

En ting er at han gjør disse tingene isolert sett, jeg synes det er verre at han tydeligvis ikke bryr seg om hvordan dette går utover deg. Det virker som han både mangler empati og sympati for din situasjon. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, MorTeresa skrev:

Fatter ikke at du finner deg i dette.

Men det er da derfor jeg har laget denne tråden? hva gjør jeg?? flytter jeg? banker jeg han? WHAT TO DO?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er da derfor jeg har laget denne tråden? hva gjør jeg?? flytter jeg? banker jeg han? WHAT TO DO?

Snakker med ham om det. 

• Liker 2
Gjest Magnifiq
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun roper, og vi går inn.. sånn gjør jeg for alle barna dersom det er noe.. drikkeflaske skal vi ordne... Men dette er ikke det største problemet.. det er pappan..

Men det er jo tydeligvis et problem, siden hun også holder deg våken på natt. 

Når man er fire år bør man sove natten gjennom.

Gjest Springfjær
Skrevet

Hadde aldri funnet meg i å bli behandlet på den måten! Sover jeg hos kjæresten går vi på eggeskall hvis den ene legger seg senere en den andre. Det handler om å respektere partneren sin, å det gjør tydeligvis ikke han! Har dere ikke et gjesterom du kan sove på? Jeg hadde evt begynt å sove på sofaen noen dager bare for å få frem poenget. 

Hjelper tydeligvis ikke å snakke med han om det. Har dere prøvd rådgivning? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Magnifiq skrev:

Hadde Ts ville snakket om 4 åringen og spurt om råd så hadde hun gjort det. Ikke avspor tråden 

Anonymkode: c73b8...c3d

• Liker 12
Gjest Sugemerke
Skrevet

Kindle har lys som ikke plager andre. Be han kjøpe seg en slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde Ts ville snakket om 4 åringen og spurt om råd så hadde hun gjort det. Ikke avspor tråden 

Anonymkode: c73b8...c3d

TS nevner fireåringen også. Det er ikke avsporing å kommentere den delen av innlegget.

Anonymkode: 6c86e...e70

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MorTeresa skrev:

Snakker med ham om det. 

det har jeg gjort mange ganger. han nekter..

Ikke alle barn gjør det. har du barn?

1 minutt siden, Springfjær skrev:

Hadde aldri funnet meg i å bli behandlet på den måten! Sover jeg hos kjæresten går vi på eggeskall hvis den ene legger seg senere en den andre. Det handler om å respektere partneren sin, å det gjør tydeligvis ikke han! Har dere ikke et gjesterom du kan sove på? Jeg hadde evt begynt å sove på sofaen noen dager bare for å få frem poenget. 

Hjelper tydeligvis ikke å snakke med han om det. Har dere prøvd rådgivning? 

vi har ikke gjesterom.. :( 

jeg får prøve sofaen noen dager.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...