evelynn Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Vi skal til Hallingdal i Juli, med to barn på 5 og 2 år og skal sove i et telt. Nå må jeg kjøpe utstyr og begynnte å se på soveposer. De egnet til barn er bare modeller uten å velge hvor varm skal den være. Jeg mener - soveposer til voksne er merket: 10 grader, 0 grader, -5 grader men soveposene til barn har ikke sånne merkinger. Hvordan velger jeg den riktige soveposen da? Til meg velger jeg den merkert "0 grader" for jeg fryser lett, og ville kjøpe det samme til barna. Tror dere det går bra at barna skal sove i en voksen sovepose? Blir det ikke farlig, spesielt til den minste? Vel, den lille kan faktisk sove i hennes Voksi pose hun bruker i vogna. Men hva med 5 åringen? Og helt annen sak er, at den eldre jenta mi har en billig sovepose med prinsesser, som er ikke beregnet til å sove ute i, så jeg regner med at det blir "en kamp", for hun sikkert vil ta den med seg på camping. Kansje kjøper en riktig sovepose og legger den inni den rosa med prinsesser, så blir hun både varm og fornøyd. Men da må jeg kjøpe en som er liten. Har dere erfaring med soveposer til barn? Er de gode og varme? Kan dere anbefale noe?
Gjest Magnifiq Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 https://www.oslosportslager.no/produkt/deuter-starlight-exp-sovepose-barnungdom-30058.aspx våre barn har denne. Veldig genialt at man kan forkorte den med en glidelås.
Hadena Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Synes ikke du skal bruke voksensovepose. Har ikke peiling på soveposer til barn, men jeg har i alle år hatt en sovepose som er for stor (er ganske lav så standard soveposer blir for lange for meg). Dette gjør at jeg fryser meg skvett i hjel uansett hvor varmt det er. Det er noe med at kroppen min ikke greier å varme opp all lufta som er nederst i soveposen.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 5 minutter siden, Hadena skrev: Synes ikke du skal bruke voksensovepose. Har ikke peiling på soveposer til barn, men jeg har i alle år hatt en sovepose som er for stor (er ganske lav så standard soveposer blir for lange for meg). Dette gjør at jeg fryser meg skvett i hjel uansett hvor varmt det er. Det er noe med at kroppen min ikke greier å varme opp all lufta som er nederst i soveposen. Bruk en strikk eller snor eller tilsvarende og snør av den ekstra fotplassen. Anonymkode: 0f1fd...1e4
Sushi Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 2-åringen kan fint bruke voksiposen. Til den eldste kjøper du barnesovepose på sportsbutikk. Be om råd til hva slags pose ut fra temperaturen den skal brukes i. Vi har en som er varm og god til vår femåring, men husker dessverre ikke merket. Den har fungert både vår og sen høst i alle fall. Lekesoveposen med prinsesser blir ikke med på tur, det bestemmer da du som er voksen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå