Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I 6 år har jeg jobbet deltid i butikk, ved side av skole og studier. 

Hver eneste sommer lover de meg at jeg skal få jobbe fullt. Så når vi får turnusen (som vi får for en uke av gangen) er jeg bare satt opp på maks 25 timer i uken. Det blir gjerne 5 timer en dag, 4 timer den neste, så 6. Veldig sjeldent en full arbeidsdag, og når jeg regner timene sammen viser det seg at jeg har jobbet 60 % iløpet av sommeren. 

Nå har jeg begynt i en ny jobb (som jeg ikke har nevnt til den første jobben). I sommer kommer jeg til å si nei til vakter som kræsjer med den nye jobben. Det blir kanskje stress for dem, men det er jo en konsekvens av hvordan de har behandlet meg de foregående sommerene. 

Anonymkode: 8d631...df0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I 6 år har jeg jobbet deltid i butikk, ved side av skole og studier. 

Hver eneste sommer lover de meg at jeg skal få jobbe fullt. Så når vi får turnusen (som vi får for en uke av gangen) er jeg bare satt opp på maks 25 timer i uken. Det blir gjerne 5 timer en dag, 4 timer den neste, så 6. Veldig sjeldent en full arbeidsdag, og når jeg regner timene sammen viser det seg at jeg har jobbet 60 % iløpet av sommeren. 

Nå har jeg begynt i en ny jobb (som jeg ikke har nevnt til den første jobben). I sommer kommer jeg til å si nei til vakter som kræsjer med den nye jobben. Det blir kanskje stress for dem, men det er jo en konsekvens av hvordan de har behandlet meg de foregående sommerene. 

Det er helt innafor. Så lenge du jobber antall timer i kontrakten din er alt ok. For at ikke vakter skal kræsje burde du allerede nå snakke med begge arbeidsgiverne og legge en plan for faste dager og faste helger. Dette er ditt ansvar. 

Du går også krav på skjema 2 uker før. 

Anonymkode: d053c...322

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt innafor. Så lenge du jobber antall timer i kontrakten din er alt ok. For at ikke vakter skal kræsje burde du allerede nå snakke med begge arbeidsgiverne og legge en plan for faste dager og faste helger. Dette er ditt ansvar. 

Du går også krav på skjema 2 uker før. 

Anonymkode: d053c...322

Arbeidsplass en har aldri klart å gi faste dager eller helger. Spør jeg sier de bare at de ikke vet når det er behov.

Skrevet (endret)

Hvorfor sier du ikke bare ifra? Kanskje det gikk i glemmeboka.  Hva står det i kontrakten din? Kan hende du har oppsigelsestid.

Endret av Evilposelos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...