Gå til innhold

Et tegn fra gud

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Det kan du ikke mene ' date=' at NOEN fortjente dette :o[/quote']

Det kan ikke stilles spørsmålstegn til hvor i verden der bedrives mest hor. Asia har mange tiår vist seg å være i verdenstoppen når det kommer til dette. Jenter som ikke eier tilstrekkelig nok respekt for sitt eget legeme at det går til det punktet hvor de selger det til andre mennesker for seksuell nytelse. Dette er utelukkende et hån mot vår skapers skaperverk, og utvilsomt noe han kan finne på å slå ned på. Jeg mener, hvem ville ikke slått ned på det hvis noen hadde herjet med noe en selv hadde laget.

Akkurat hvorfor gud valgte asian er det ingen som vet og jeg skal ikke påta meg ansvaret for å si hvorfor det inntraff akkurat der. Men jeg er enig i det det ble utalt i dagbladet, i form av at det ikker er noe vi kan se bort i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bertine

Hei.

Det er jo ikke sine egne profetier han sier da, det står jo faktisk om at før jesus kommer tilbake skal det skje store lidelser og ødelegelser på jorden.

Enevald Flåten er en mann som står for sine meninger, og som media elsker pga dette(ikke på en positi måte).

Han tør å si det som faktisk står i bibelen, og som andre feige prester som for eksempel gelius ikke vil inrømme.

Jeg skriver ikke dette for å støte noen som har mistet noe i katastrofen, den er meingsløs, men flåten sier da heller ikke at Gud straffer menneskene med dette, det er mer en så enkelt..

Vanskelig å forklare, det for være opp til hver enkelt hva en vil tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
men flåten sier da heller ikke at Gud straffer menneskene med dette' date=' det er mer en så enkelt..[/quote']

Jeg heller tror ikke gud har gjort dette for å straffe noen, til tross for at det ikke er noe man skal se bort ifra, da det er mer enn nok grunn til det. Jeg tror mer på at det er jesu sin tilbakekomst til jorden som står for tur, og at vi nå alle snart skal få sole oss i hans varme. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg heller tror ikke gud har gjort dette for å straffe noen, til tross for at det ikke er noe man skal se bort ifra, da det er mer enn nok grunn til det.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Sier det igjen- det er ikke rart man blir ateist :roll:

Noen blir faktisk også ateister ved å følge den fornuftige stien. Ikke ved å miste troen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus

Dette har visse folk trodd i alle tider etter alle større katastrofer. Tror folk har en ganske kort hukommelse når det kommer til manglende innfrielse av slike domedagsprofetier, og folk kommer nok til å tro dette noen tusen år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
og folk kommer nok til å tro dette noen tusen år til.

Helt til han er tilbake. Tusen år tror jeg det ikke blir, selv om vi ikke kan si noe for sikkert. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Helt til han er tilbake. Tusen år tror jeg det ikke blir, selv om vi ikke kan si noe for sikkert. :wink:

Om han kommer tilbake, da. Lettere å lure folk for 2000 år siden, når verden var mye mindre. Iallfall var det lettere å bygge opp slike myter den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snøfte

Klart de apokalyptiske tullingene har gode dager nå.

Slikt har blant annet Stålseth advart mot. han er en klok mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o .. akkurat som at alle jentene som selger seg gjøre det fordi de ikke har respekt for eget legeme... - det var også en måte å se det på..

Og rent bortsett fra det - vil det jo alltid finnes dommedagsprofeter .. og leter man lenge nok vil det jo opplagt være noe som slår til.. (Maler man fanden på en hver vegg til en hver tid osv.. vil man til slutt får rett..)

Man kan jo leve hver dag som om den var den siste .. og til slutt vil man jo uvergelig få rett.

Og var det ikke Enevald Flaaten som lovet gudenes vrede over OL... i og med at det var snakk om avgudsdyrkelse ol.

:wink: Det kan vel virke som om han bare kaster seg på og tar ting som skjer til inntekt for det han tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
. Jenter som ikke eier tilstrekkelig nok respekt for sitt eget legeme at det går til det punktet hvor de selger det til andre mennesker for seksuell nytelse. Dette er utelukkende et hån mot vår skapers skaperverk

Hva med mennene som bruker disse kvinnene?

Hva med menn og (kvinner) som drar ned og misbruker barn?

Hva har den store planlagt for de? Fortjener ikke de en straff hvis man skal følge din "logikk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror på Gud og synes det er ufattelig trist at en mann som Enevald Flåten blir så profilert i media med sine meninger og utsagn - og at disse blir talerør for de kristne.. Jeg støtter ikke opp om disse meningene i det hele tatt. Gjør jeg det, må jeg trekke min tro i tvil. Jeg klarer ikke å tro på en allmektig og kjærlig Gud som sender en flodfølge på den måten.

Gud får skylden for mye som han kanskje ikke skulle hatt skylden for. Kan det tenkes at dette faktisk var naturkrefter i aksjon? At ingen stod bak, men at det var et resultat av jordplater i bevegelse, på samme måte som det oppstår snøskred, stormer etc?

Jeg er enig med en annen skriver her inne, får mer og mer respekt for Stålseth og hans sunne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Åpenbaringen er ganske spennende lesing for de som lurer på hvorfor de kristne kan mene at katastrofer og pest ol er tegn på at enden er nær. Les litt folkens - det er ikke farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Åpenbaringen er ganske spennende lesing for de som lurer på hvorfor de kristne kan mene at katastrofer og pest ol er tegn på at enden er nær. Les litt folkens - det er ikke farlig

Ikke farlig, men kjedelig. De (ekstreme "apokalytpiske")kristne har tross alt tolket inn dommedagen i det meste som har skjedd i historien de siste 2 000 årene. Trist at de ofte er så historieløse at de ikke har fått med seg det. Trist at de ønsker at dommedagen skal inntreffe. Trist at de lever på en slik livsløgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Det som ble uttalt om Thailand som horehus og muslimer minner om den middelalderske troen, som til tider også kan være gjeldende i dag. Den går ut på at "Folk får som de fortjener". Denne holdningen fører til mindre empati med syke, fattige og andre som sliter. Verden er absolutt ikke rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke tankegangen. Gud elsker alle... uansett muslim, jøde eller kristen - det spiller ingen rolle for Gud om man tror eller ikke...

Og Gud elsker betingelsesløst, det spiller ingen rolle om du tror eller ikke - Gud elsker uansett.

Og jeg har veldig vanskelig for å tro at en Gud som elsker betingelsesløst skulle finne på å ramme jorden med naturkatastrofer. En som elsker betingelsesløst gjør ikke det.

Syns det blir dumt å tro at en Gud som elsker betingelsesløst ville finne på å sende katastrofer til menneskene...

(derfor tror jeg heller ikke på helvete - Gud ville ikke finne på å sende noen dit, hvem sender vel den man elsker til evig ild og fortapelse... uansett om de tror eller ikke tror, Gud elsker uansett om han/hun/den/det blir trodd på eller spottet eller hva som helst)

Tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med mennene som bruker disse kvinnene?

Hva med menn og (kvinner) som drar ned og misbruker barn?

Hva har den store planlagt for de? Fortjener ikke de en straff hvis man skal følge din "logikk"

Dette er ikke på langt nær min logikk. Mennesket kan ikke på langt nær komme i nærheten av å forstå vår skapers logikk. De menn og kvinner du refererer til som dra ned dit for å misbruke barn er vel å finne blant de døde de også, vil jeg anta. Eller tro du vannet diffrensierte mellom menneskene når vannet begynte å stige på land?

Tror ikke jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Dette er ikke på langt nær min logikk. Mennesket kan ikke på langt nær komme i nærheten av å forstå vår skapers logikk. De menn og kvinner du refererer til som dra ned dit for å misbruke barn er vel å finne blant de døde de også, vil jeg anta. Eller tro du vannet diffrensierte mellom menneskene når vannet begynte å stige på land?

Tror ikke jeg. :)

Var visst litt vanskelig å forstå det der. Du skjønner at de som drar ned for å misbruke disse barna og kvinnene, ofte drar hjem igjen etter en stund, så de færreste av dem har blitt rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det finnes noen Gud' date= så tviler jeg på at han ville drepe så mange mennesker, for å gjøre klar en vei for sin sønn...

hvorfor det? det later ikke til at en eventuell allmektig gud bryr seg nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...