Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #1 Del Skrevet 3. januar 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102068 Denne kunne sikkert også ligget på religion- men den er jo relativ aktuell. Ja - hva tror dere? Er dette et tegn fra Gud :o * Det er ikke rart at man blir ateist* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 3. januar 2005 #2 Del Skrevet 3. januar 2005 De må gjerne tro det er et tegn for min del. Reagerer mer på uttalelsene om horehus og at det ikke var rart det var muslimer som ble rammet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 3. januar 2005 #3 Del Skrevet 3. januar 2005 om det finnes noen Gud, så tviler jeg på at han ville drepe så mange mennesker, for å gjøre klar en vei for sin sønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #4 Del Skrevet 3. januar 2005 De må gjerne tro det er et tegn for min del. Reagerer mer på uttalelsene om horehus og at det ikke var rart det var muslimer som ble rammet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. januar 2005 #5 Del Skrevet 3. januar 2005 Stupid is as stupid does (og i dette tilfellet says), som Forrest Gump så treffende sa det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 3. januar 2005 #6 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg tror vi flytter denne inn på Religion, selv om det er en aktuell sak også. Tror du vil få bedre respons på den der. Remyline Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #7 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg er kristen og får helt frysninger av denne mannen. Han uttaler seg veldig historieløst. Hvorfor er dette et endetidstegn og ikke svartedauden? Hvorfor ikke napoleonskrigene? Hvis det er noe denne mannen elsker så er det oppmerksomhet rundt sin egen person. Å utnytte en krisesituasjon til dette er så ille at jeg ikke finner ord. Jeg tror mer på Jesus. Han sa om sin egen gjenkomst at han skulle komme når folk minst ventet det. Ingen vet dagen eller timen. Endetidsprofeter har det vært nok av helt fra det første århundret. Det blir kvalmende når en eneveldig pastor fra Bergen søker PR på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 3. januar 2005 #8 Del Skrevet 3. januar 2005 Å utnytte en krisesituasjon til dette er så ille at jeg ikke finner ord. Det blir kvalmende når en eneveldig pastor fra Bergen søker PR på denne måten. Der er jeg helt enig med deg... Og jeg tror nok muligens at ofrene og familiene rundt syns det var på tide at noen kom og sa noe slikt... Syns jounalister som trykker sånn ekkelt skvip er like ille som han som sa det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*SOL* Skrevet 3. januar 2005 #9 Del Skrevet 3. januar 2005 Las i Lukas evangelium forleden: Menneskesønnens komme Det skal være tegn i solen, i månen og i stjernene. På jorden skal folkeslagene gripes av angst og rådvillhet, når havet og bølgene bruser. Mennesker skal bli maktesløse av frykt og gru for alt det som skal komme over jorden. For himelens krefter skal rokkes. Da skal de se Menneskesønnen komme i en sky med kraft og stor herlighet. Når alt dette begynner å skje, se da opp og løft deres hoder, for deres forløsning nærmer seg. Luk. kap.21 vers 25-28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*SOL* Skrevet 3. januar 2005 #10 Del Skrevet 3. januar 2005 Las ikke innleggene og over da jeg la inn innlegget mitt. Jeg siterte bare Bibelen. Vil ikke profetere sånn og slik over noen. Men slik verden er i dag og er og har vert gir det meg en ro når jeg vet at denne verdens lidelser en dag skal ta slutt og en ny jord uten sorg og smerte skal komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 3. januar 2005 #11 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg er kristen og får helt frysninger av denne mannen. Han uttaler seg veldig historieløst. Hvorfor er dette et endetidstegn og ikke svartedauden? Hvorfor ikke napoleonskrigene? Hvis det er noe denne mannen elsker så er det oppmerksomhet rundt sin egen person. Å utnytte en krisesituasjon til dette er så ille at jeg ikke finner ord. Jeg tror mer på Jesus. Han sa om sin egen gjenkomst at han skulle komme når folk minst ventet det. Ingen vet dagen eller timen. Endetidsprofeter har det vært nok av helt fra det første århundret. Det blir kvalmende når en eneveldig pastor fra Bergen søker PR på denne måten. Og når er snart? Jeg finner ikke bibelverset, men det står da at vårt begrep om tid ikke det samme som Guds begrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #12 Del Skrevet 3. januar 2005 Der er jeg helt enig med deg... Og jeg tror nok muligens at ofrene og familiene rundt syns det var på tide at noen kom og sa noe slikt... Syns jounalister som trykker sånn ekkelt skvip er like ille som han som sa det... Enig. Dennen mannen er gal og journalister bør ha såpass innsikt at de ikke setter slikt på trykk rett før navnelister skal offentliggjøres. Best om Enevald Flåten ties ihjel. I Bibelen står det om endetidstegn og det står om at Jesus kommer når det minst er ventet. Slik verden er akkurat nå kan ikke tolkes mer som endetidstegn enn tidligere epoker i historien. Jeg tror på Bibelens ord om at Jesus kommer igjen, men jeg blir kvalm av Enevald Flåten. Noe av det Jesus uttalte mest i klartekst var ord om å ikke dømme. Jesus sa at det du gjorde mot en av disse mine minste har du også gjort mot meg. Ydmykhet, toleranse, og en god porsjon kjærlighet til de som er rammet nå hadde vært på sin plass. Det vi ellers har lest fra katastrofeområdet er at religionene kommer nærmere sammen der katastrofen har rammet. Takk og pris at ikke Enevald er i Thailand og blander seg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #13 Del Skrevet 3. januar 2005 Og når er snart? Jeg finner ikke bibelverset, men det står da at vårt begrep om tid ikke det samme som Guds begrep. Her er et vers om Gud og tidsbegrep: Salme 90 4 For tusen år er i dine øyne som dagen i går da den fór forbi, eller som en nattevakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 3. januar 2005 #14 Del Skrevet 3. januar 2005 Det er jo helt tydelig at folk tolker dette til sin favør. Jeg har min tolkning på verset *SOL* la inn, og hun har sitt. Pastorer i frikirker har sine tolkninger. Jeg innrømmer gjerne at jeg tolker verset etter hva jeg tror på, selv om det ikke er fra et kristent syn. Er ikke dette pastorer som har sagt at muslimer har "feil" religion og tolker Koranen feil? Jeg lurer på hvem de er, de som har fasiten. Synes det blir litt galt at media skal forkynne tro og religion på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #15 Del Skrevet 3. januar 2005 om det finnes noen Gud' date= så tviler jeg på at han ville drepe så mange mennesker, for å gjøre klar en vei for sin sønn... Jeg tror ikke vi skal la det gå dithen at vi skjønner guds logikk og tenkemåte. Alt han måtte finne på å gjøre er det som i hans omdømme er det beste for oss alle. Dessuten, å drepe de fysiske legemene her nede på jorden har intet å si, da dette resulterer i at eierne av disse legemene kommer guds nærmere. Altså, himmelriket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 3. januar 2005 #16 Del Skrevet 3. januar 2005 Blir helt oppgitt over Flåten & co hver eneste gang, jeg. Jeg tror også på Gud, men den Gud jeg tror på driver ikke med små hobby-dommedager sånn av og til, som rammer blindt og tilfeldig. Min Gud bryr seg dessuten desidert mest om de fattige og små her i verden - "de siste skal bli de første" - og da er det jo rart at det alltid er de fattigste som rammes tyngst, slik vi også så i Bam for et år siden. Men jeg tror altså ikke i noe fall at Gud bruker sånne virkemidler, kan ikke skjønne at noen kan finne dekning for det i Bibelen heller. Dommedagsprofeter har det aldri manglet på, som noen skrev, men det har aldri manglet på jordskjelv og naturkatastrofer heller, så om denne skal peke seg spesielt ut som et endetidstegn stiller jeg meg veldig tvilende til. Denne ser bare større ut fordi det var mange vestlige turister som ble rammet. Under Aktuelle saker-forumet har noen lagt ut en liste over naturkatastrofer de siste 100 år som har tatt flere liv enn flodbølgene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 3. januar 2005 #17 Del Skrevet 3. januar 2005 om det finnes noen Gud' date= så tviler jeg på at han ville drepe så mange mennesker, for å gjøre klar en vei for sin sønn... Signerer på denne Og er det sånn, så kan en begynne å lure på hvor ondskapen egentlig ligger, hos Gud eller Djevelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #18 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg tror også på Gud' date=' men den Gud jeg tror på driver ikke med små hobby-dommedager sånn av og til, som rammer blindt og tilfeldig. Min Gud bryr seg dessuten desidert mest om de fattige og små her i verden [/quote'] Det kan kanskje virke som "små-hobby-dommedager", men vi har ikke de rette forutsetningene til å forstå hva gud egentlig holder på med. Gud elsker oss alle og vil oss intet vondt. Det er i himmelen vi skal få vår ro. Hva som skjer her nede på jorden er uten betydning. Intet tilfeldig er med denne "katastrofen" heller, med tanke på dens lokalisering. At gud muligens valgte å slå ned på de dagbladet omtalte for verdens horehus, er en teori som ikke kan forkastes. Men som jeg nevnte tidligere, er det ingen her på denne jord som helt og holdent vet hva gud har i planer for oss. Det eneste vi vet er at det alltid er til det beste for oss, og at det er himmelen vi skal få vår fred, ro og nærvær med jesu krisi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #19 Del Skrevet 3. januar 2005 Meget godt sagt. Hvis dette var ment i ondskapens tegn, er det utentvil djevelen som står bak. Vi bør aldri stille spørsmål til guds vilje, for hans omhug for oss mennesker er totalt i hjertets navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #20 Del Skrevet 3. januar 2005 Det kan du ikke mene , at NOEN fortjente dette :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå