Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Beklager men er helt grønn på dette område. Når er det man kan kan plukke blåbær i heia? Bor i Rogaland.

Takk til de som svarer meg.

Har aldri vært i heia å plukket bær i hele mitt liv, og nå har jeg og min spanske samboer flyttet hjem til Norge igjen å han har så lyst å prøve dette da han fikk smake blåbær å fikk vite det er mulig å plukke i heia.:flau:

Anonymkode: 3b828...2ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blåbærne i naturen begynner å modnes i slutten av juni begynnelsen av juli. Når blåbærne er plukkemodne er avhengig av været fremover. Er det kaldt og lite sol, eller om heia er i høyden blir blåbærne senere plukkeklare. Du må følge med. 

Anonymkode: 0ca88...df4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra dere skal ut og plukke, det er ikke så mye som er så sunt som blåbær. Et tips er å fryse dem løse i poser og ha i smoothies, det er mindre arbeid enn syltetøy :) 

Anonymkode: 2ee14...fd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp dere blåbærplukkere.

Anonymkode: 614f8...414

Gjest Donniedarko
Skrevet

Jeg mener de ikke modnes før i midten av juli....?

Skrevet

I løpet av sommeren. Her er det gjerne slutten av juli/i august før de er fine å plukke. Bærplukker kan forenkle oppgaven. 

Husk myggnetting over huet siden dere vil oppleve angrep fra insektsstyrken..

Skrevet
På 6/8/2017 den 20.09, Donniedarko skrev:

Jeg mener de ikke modnes før i midten av juli....?

Det varierer jo helt med hvor i Norge, høyde over havet og hvordan været har vært. I markene rundt Oslo pleier jeg å plukke fra begynnelsen av august. Bærene kan plukkes over en ganske lang periode etter at de modner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...