Gå til innhold

Daten trenger pause. Råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) 

Har datet en flott mann de siste to månedene, og ting har vært veldig bra. De siste par ukene har vi begge vært opptatt med skole og jobb og har derfor kun fått møttes på kveldene og det har for det meste blitt overnatting pga dårlig tid og at vi har vært slitne men likevel ønsket å møte hverandre.

Han har et forhold bak seg med utroskap (jeg har også to forhold med det samme bak meg, men det er lengre siden). Han er redd for at slikt skal skje igjen og tør ikke slippe seg helt løs ift følelser. Sier at han ikke har nok følelser per nå, men at han synes jeg er ei veldig bra dame som han liker å være med. 

Vi har nå avtalt å gi det litt tid hver for oss med bare litt kontakt slik at han kan finne ut av hva han vil og om han er klar for å gå videre med oss. Jeg skjønner han godt, men synes det er trist at det stopper litt opp nå. Jeg er heller ikke sikker på følelsene enda, da jeg også trenger tid på å få frem disse, men ønsker å prøve videre. 

Noen som har tips til hvordan jeg skal forholde meg til dette? Hva gjør jeg for at han skal holde på interessen og forhåpentligvis velge å fortsette ? 

Anonymkode: 7444e...560

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er greiest å ikke ha noe kontakt da. Gi han fri, la han savne deg. For dette betyr egentlig at "vi kan ikke holde på lenger, det er ikke deg, det er meg" i mine øyne .

Anonymkode: 851a9...59f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel helst om at han ikke har fått de helt store følelsene kanskje, og vil se an om han egentlig vil savne deg ved en pause? Jeg har vært usikker selv i datingsituasjoner og i sånne tilfeller har det vært enkelt å skylde på et eller annet for å slippe å si direkte at man rett og slett ikke har fått de rette følelsene.. 

Anonymkode: 4d2a6...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er enig i at det høres ut som at han kanskje har bestemt seg, men samtidig er han en veldig ærlig person, så det kan faktisk være at han bare er usikker. Men som jeg har sagt til han så er jeg ikke interessert i å fortsette med noen som ikke vet hva han føler for meg. Synes jeg fortjener mer enn det.. :) samtidig skjønner jeg usikkerheten hans, så det respekterer jeg. Det er også andre alvorlige ting som skjer i livet hans nå, så han har mildt sagt mye å tenke på. 

Har tenkt å ikke ta så mye kontakt, slik at han får vært i fred med tankene. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg godt om. La det gå noen uker, max 1 mnd, med lite kontakt. Deretter viktig å gi slipp hvis det ikke tar seg opp igjen. Ellers blir det utelukkende et vacuum, og der er det til slutt best å være alene, med ditt eget standpunkt. 

Anonymkode: cd054...e4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lenger en tro på pause så tidlig i en datingfase. For meg er det et tegn på de de enten ikke er klare for forhold, eller ikke er interessert nok i meg. Og da tror jeg ikke det kan bli noe langvarig ut av det. 

Beklager, TS.

Anonymkode: 0324f...7a7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gode innspill, tusen takk :) han har sagt rett ut at han er usikker på om han føler nok ift hva han forventet på dette tidspunktet, og det er jeg også. Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor han vil se det an. Tenkte kanskje det var mer enten eller . Men skal gi han litt tid nå. Han er en bra mann, så det er litt sårt å ikke få mer tid for å finne ut hva det kunne blitt. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde droppet han helt, hva er vitsen med å ville ha noen som trenger pause fra DEG? Jeg vet ikke med deg TS, men jeg vil at "mannen i mitt liv" skal trives i mitt selskap, og ha lyst til å tilbringe tid med meg - sier ikke at man ikke trenger alenetid, men om han vil gå uker uten å se meg så dekker det faktisk ikke mine behov.

En annen ting er at dette egentlig er en måte å avslutte det på. Det som skjer er følgende: han slipper å oppleve ubehaget med å såre deg, han har deg på gress og har alle muligheter åpne.

Sitat

Sier at han ikke har nok følelser per nå, men at han synes jeg er ei veldig bra dame som han liker å være med. 

Høres mer ut som en FF enn potensiell kjæreste :sjenert:

Skjønner ikke hvorfor damer finner seg i slik oppførsel egentlig, "litt tid hver for oss" = fader ut.

Anonymkode: 7a3ef...f25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da leter du etter en ny, og hvis du finner en ny som du dater når denne daten er "klar", da er det hans tap. Hvis du tilfeldigvis fortsatt er ledig om han kommer tilbake, da kan du vurdere om det er liv laga. Sånn det er nå bør du annse det som fullstendig avsluttet, og ikke tenke på hva som kunne blitt. Tenk at det er over. 

Anonymkode: 783a8...959

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke la han tro at du sitter og venter på han. Han lar jo alt være opp til han og du hopper når han sier hopp...

Jeg tror du trenger å sette mer grenser for deg selv, evt gi han mer motstand. 

Men min første tanke er at han er ikke feridg med eksen siden hun bedro han. Sånt kan sitte LENGE i!

Anonymkode: 81bd2...a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg vil si at oddsen er imot deg/dere, TS, er jeg av en litt annen mening i de fleste her. Ja, i de fleste tilfeller betyr nok dette at han er ferdig, men det er også slik at kanskje er han rett og slett usikker. For mange krever det mye å skulle gå inn i et nytt forhold. Det at man umiddelbart skal være klar og sikker og det ene og det andre, er en fin tanke, men det stemmer ofte ikke med sannheten.

Så, TS, jeg synes det er viktig at du ikke skal ha altfor stor forhåpninger, men jeg synes det er like viktig at du ikke tror skråsikkert på dem som sier at dett var dett.

Likevel, det er nok viktig at du holder deg veldig i bakgrunnen og helst gjør det klart, uten å være klengete eller uttrykke at du skal sitte hjemme og vente på ham, at ballen er på hans banehalvdel. Jeg håper at han har forstått at du ikke er skråsikker heller, men at du synes det er verdt å fortsette på dette stadiet for å se?

Prøv ikke å tenke for mye på ham. Vær åpen for å flørte med andre om noen skulle dukke opp, men ikke steng helt av for ham heller. Det kan faktisk hende at han kommer tilbake. Er han en så god type som du tror, skulle ha jo klare å være ærlig, eller hva?

Anonymkode: 823a2...985

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg vil si at oddsen er imot deg/dere, TS, er jeg av en litt annen mening i de fleste her. Ja, i de fleste tilfeller betyr nok dette at han er ferdig, men det er også slik at kanskje er han rett og slett usikker. For mange krever det mye å skulle gå inn i et nytt forhold. Det at man umiddelbart skal være klar og sikker og det ene og det andre, er en fin tanke, men det stemmer ofte ikke med sannheten.

Så, TS, jeg synes det er viktig at du ikke skal ha altfor stor forhåpninger, men jeg synes det er like viktig at du ikke tror skråsikkert på dem som sier at dett var dett.

Likevel, det er nok viktig at du holder deg veldig i bakgrunnen og helst gjør det klart, uten å være klengete eller uttrykke at du skal sitte hjemme og vente på ham, at ballen er på hans banehalvdel. Jeg håper at han har forstått at du ikke er skråsikker heller, men at du synes det er verdt å fortsette på dette stadiet for å se?

Prøv ikke å tenke for mye på ham. Vær åpen for å flørte med andre om noen skulle dukke opp, men ikke steng helt av for ham heller. Det kan faktisk hende at han kommer tilbake. Er han en så god type som du tror, skulle ha jo klare å være ærlig, eller hva?

Anonymkode: 823a2...985

Veldig enig med deg i det du skriver :) skjønner jo at det kan være en måte å fade meg ut på, og er jo redd for det pga tidligere erfaringer med ekskjærester som har løyet og hatt meg på gress (nå er ikke jeg og han her kjærester da). Men jeg er egentlig ganske sikker på at han kommer til å gjøre som han har sagt. At han trenger litt tid til å tenke over om han vil prøvd å få et forhold i det heletatt, og om han evnt vil dette med meg. 

Vi har avtalt å gi det noen dager eller uker avhengig av hva han trenger av tid, og han er klar over at jeg ikke venter evig, men at hvis han bestemmer seg for at han ønsker å møtes så er jeg med på det :) Han er en veldig bra fyr, så jeg føler det er verdt å gi han litt tid uansett, og i tillegg så har jeg behov for litt tid til å komme meg videre uansett utfall. Er ikke ei som klarer å legge det bak meg samme dag og hoppe videre. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2017 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Det handler vel helst om at han ikke har fått de helt store følelsene kanskje, og vil se an om han egentlig vil savne deg ved en pause? Jeg har vært usikker selv i datingsituasjoner og i sånne tilfeller har det vært enkelt å skylde på et eller annet for å slippe å si direkte at man rett og slett ikke har fått de rette følelsene.. 

Anonymkode: 4d2a6...d1a

Ja, tror nok det er noe i dette. Slik jeg tolker det i alle fall. Virker som han vil se om han kjenner på noen følelser når vi ikke er sammen, for der har vært mye for han fra ulike kanter nå, så vanskelig å sortere alt også. Men kan ikke vente evig på dette heller :) 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at det var en avslutning - selv om han kanskje anser det som bare en pause, så ville det for meg vært uaktuelt å vente på at en date kanskje ville prøve litt til. Jeg hadde tørket tårene, sett fremover og begynt å date andre. Hvis våre veier møttes en gang i fremtiden når ting lå mer til rette for det så fikk jeg heller ta en ny vurdering da, men som sagt, jeg sitter ikke på gjerdet og kaster bort tid og krefter.

Mulig jeg er blitt litt for kynisk, men jeg har vært gjennom datingkarusellen noen ganger nå og har på en måte lært meg hva som funker. De gangene det faktisk har blitt et fint forhold ut av det så har de vært de tilfellene hvor datingen har vært enkel og ukomplisert - det er jo faktisk ikke så komplisert, når man møter noen man 'klikker' med og som man er tiltrukket av. Man vil være rundt dem, prate med dem, man tar sjansen og hopper i relasjonen, uten fram og tilbake. Det er faktisk bare det som er godt nok for meg nå, at det klaffer fra et tidlig stadium. Ellers koser jeg meg heller som singel og fri.

Anonymkode: a4329...d8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Vi har avtalt å gi det noen dager eller uker avhengig av hva han trenger av tid, og han er klar over at jeg ikke venter evig, men at hvis han bestemmer seg for at han ønsker å møtes så er jeg med på det

Uker? Hvorfor skal du vente på han når han er usikker på om han vil tilbringe mer tid med deg? Ser du ikke hvor trist dette er?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uker? Hvorfor skal du vente på han når han er usikker på om han vil tilbringe mer tid med deg? Ser du ikke hvor trist dette er?

Venter maks to uker i alle fall :) det er ikke så veldig trist i og med at jeg selv er usikker på følelsene. Hos han handler det ikke om at han ikke vil være med meg, men om å ha de rette følelsene, og det blir han holdt litt tilbake på pga tidligere erfaringer. 

Orker ikke å vente og sitte klar i evigheter, for det er jeg ikke interessert i, og det vet han :) men jeg har ikke noe i mot å vente litt nå, for det er ingen andre og jeg er ikke så lei meg at jeg sitter hjemme og har det grusomt. Taper liksom ikke på det akkurat nå uansett.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venter maks to uker i alle fall :) det er ikke så veldig trist i og med at jeg selv er usikker på følelsene. Hos han handler det ikke om at han ikke vil være med meg, men om å ha de rette følelsene, og det blir han holdt litt tilbake på pga tidligere erfaringer. 

Orker ikke å vente og sitte klar i evigheter, for det er jeg ikke interessert i, og det vet han :) men jeg har ikke noe i mot å vente litt nå, for det er ingen andre og jeg er ikke så lei meg at jeg sitter hjemme og har det grusomt. Taper liksom ikke på det akkurat nå uansett.

ts

Jeg skjønner godt at du synes det er verdt å vente litt. Det er da en ærlig sak å være usikker og behøve litt tid for seg selv.

Som allerede sagt i tråden, er det viktig at du holder deg litt unna nå. La han savne deg og forstå hva han risikerer å miste og forstå at han vil miste deg hvis han ikke bestemmer seg snart. Hvis du lar være å mase, forstår han at du ikke er avhengig av ham på noen måte. 

Synes du har vært både rimelig og fornuftig frem til nå, selv om det er en vanskelig situasjon. Føler med deg, men krysser fingrene for at det løser seg!😄

Anonymkode: 1d441...551

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt at du synes det er verdt å vente litt. Det er da en ærlig sak å være usikker og behøve litt tid for seg selv.

Som allerede sagt i tråden, er det viktig at du holder deg litt unna nå. La han savne deg og forstå hva han risikerer å miste og forstå at han vil miste deg hvis han ikke bestemmer seg snart. Hvis du lar være å mase, forstår han at du ikke er avhengig av ham på noen måte. 

Synes du har vært både rimelig og fornuftig frem til nå, selv om det er en vanskelig situasjon. Føler med deg, men krysser fingrene for at det løser seg!😄

Anonymkode: 1d441...551

Så godt å høre at jeg ikke høres helt virrete ut!😄 Sendte en snap i går, men har tenkt å vente til han tar kontakt nå :) hvis han er interessert så gjør han vel det . Håper han finner ut at det innen rimelig tid i alle fall, uansett hvordan det blir. 

Ts

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering! :) 

Jeg ventet noen dager for å la han ta initiativ dersom han ønsket det, og det gjorde han - mange ganger! 😄 Møttes over middag som plutselig ble til sent på kvelden og fikk pratet litt om forventninger og slikt, og han hadde funnet ut at han savnet å være med meg og ville ikke legge dette fra seg. Så nå har vi fortsatt å møttes, og har det mye moro sammen. Er enige om å ta ting som det kommer og se om det utvikler seg :) begge er vel ganske avslappet ift dette, og det hjelper :)   

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering! :) 

Jeg ventet noen dager for å la han ta initiativ dersom han ønsket det, og det gjorde han - mange ganger! 😄 Møttes over middag som plutselig ble til sent på kvelden og fikk pratet litt om forventninger og slikt, og han hadde funnet ut at han savnet å være med meg og ville ikke legge dette fra seg. Så nå har vi fortsatt å møttes, og har det mye moro sammen. Er enige om å ta ting som det kommer og se om det utvikler seg :) begge er vel ganske avslappet ift dette, og det hjelper :)   

Ts

Så godt å høre 😊 

Anonymkode: 1294b...48b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...