Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan være årsaken? Babyen vil helst ligge inntil puppen i timesvis, men blir sur hvis melken kommer. Spytter ut og kaver.

Anonymkode: 2b20d...407

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være kraftig utdriving hos deg, slik at det blir vanskelig å svelge unna? Hvor gammel er babyen?

Anonymkode: c5acf...ae4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være kraftig utdriving hos deg, slik at det blir vanskelig å svelge unna? Hvor gammel er babyen?

Anonymkode: c5acf...ae4

Det er godt mulig. 1 måned 

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme her, babyen er 6 uker. Hos meg er det nok for kraftig utdrivning. Han begynner kavingen når det begynnner å renne fra det andre brystet, og når han slipper taket blir han ofte sprayet full av melk...

Var sånn med førstemann og, da pumpet jeg før han fikk die, det hjalp der og da. Men det økte også problemet med overproduksjon og da pumpen ble ødelagt kjøpte jeg ikke ny. Med første gikk det over etter 3-4 mnd.

Anonymkode: ee88e...f8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overproduksjon tenker jeg. På ammehjelpen sine sider er det godt beskrevet og du kan sjekke om det stemmer med din opplevelse. Det er også enkelt å prøve å gjøre noe med det, for å se om det blir bedre:) De sidene hjalp meg mye hvertfall.

Anonymkode: 1c60c...9d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det samme med mi på 1 mnd. Dette skjer helst når hun er trøtt eller har noe voksesmerter(?) Eller noe. Hjelper ofte til slutt å heller bysse ho i søvn. Ho blir bare mer irritert av at det kommer så mye ut av puppen. 

Anonymkode: 82df9...26d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overproduksjon. Håndmelk for å bli kvitt det verste trykket før du legger til baby.

Anonymkode: 4bc79...8ba

• Liker 1
Skrevet

Begge mine har vært  sånn iblant og for meg var det pga overproduksjon som nevnt før her. Les på ammehjelpen: https://ammehjelpen.no/artikkel/69/Melkespreng-mye-melk-og-overproduksjon

Ta evt kontakt med ammehjelper. Og meld deg inn i ammehjelpsgruppen på fb! :)

Btw... Heltømming skal ikke gjøres hver dag (har vært flere som har misforstått dette) ;) Jeg måtte intervallamme i flere uker før det ble bedre, men det var definitivt verdt det!

Håper du får hjelp, uansett hva problemet er :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for mange fine svar! Skal lese om overproduksjon :)

AnonymBruker
Skrevet

Intervallamming! 

Anonymkode: 7ae82...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Kan også bare skyldes at babyen bruker deg som smokk men ikke er sulten. Da blir dem sinte når det kommer melk fra «smokken». Hos meg gjelder både dette og sterk utdrivning, ikke greit med melkesprut langt ned i halsen.

Anonymkode: 9b2cf...4f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...