AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Vi har en gutt på 4,5 som har lyst til å prøve å utforske verden alene. Han vil gjerne gå på lekeplassen og andre trygge steder, og han er for så vidt oppegående og klarer å gjøre rede for seg. Men han har jo ikke all verdens impulskontroll selv om han har lovt å ikke gå noe annet sted eller bli med noen... Dere som har GPS-klokke til barnet, hvorfor har dere det? Og like gjerne; dere som ikke har dere, hvorfor har dere valgt å ikke ga det? Jeg er skeptisk, men akk denne mamma-angsten 😂 Anonymkode: ae5c5...527
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Vi har akkurat kjøpt. Fordi en mobiltelefon blir lett forlagt, og han har ikke behov for det. Kan se via appen akkurat hvor han befinner seg, jeg vet at han alltid har "telefonen" med seg når han er borte, så jeg får tak i han med engang jeg ringer. Han må gjøre bussbytte for å komme hjem etter skolen, så det er greit at han kan kontakte oss hvis noe går skeis. Anonymkode: 9aea9...c57
Sushi Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Nei, det er jeg imot. Barna får frihet ut fra alder og modenhet, de må si fra hvor de går og lære å komme hjem til avtalt tid. Vi som foreldre må følge med, men også la barna få litt spillerom så de blir selvstendige og lærer å takle livet. GPS-klokker er brudd på barns privatliv i tillegg til at det gir en falsk trygghet. Hvis dere bor et sted hvor det er lite biltrafikk og lekeplassen ikke er for langt unna så ville jeg latt 4,5-åringen prøve seg ute alene. Det kommer selvsagt veldig an på hvor moden han er og hva slags miljø dere bor i. 1
Gjest Magnifiq Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Har GPS-klokke, men kun fordi det er i stedet for mobil til åtteåringen. Signerer innlegget til @Sushi. Er han ikke moden nok til å være ute alene, så er han ikke moden nok.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 Jeg kjøpte i utgangspunktet gps klokke som alternativ til å gå en runde rundt huset ca hvert kvarter for å sjekke at alt var ok, sånn at jeg kunne gjøre litt andre ting mens poden var ute alene. Men gps funksjonen viste seg å være dårlig på den jeg kjøpte, så det er bare ringefunksjonen som brukes. Men praktisk å kunne ringe og si at han må komme inn eller spørre hvor han er fremfor å rope ut over hele nabolaget eller gå og lete. Bruker den også når vi er på steder med mye folk som fornøyelsesparker, flyplass osv i tilfelle vi kommer bort fra hverandre. Jeg ser ikke problemet med å bruke sånne klokker når de brukes på barn som uansett er for små til å ha et privatliv å snakke om. Min sønn er 5, og da skal man jo uansett følge med, så om det gjøres på den ene eller den andre måten kan ikke gjøre store forskjellen. Også vet han veldig godt hvilke funksjoner klokken har, og at den kan (eller skulle kunne) vise meg hvor han befinner seg. Det synes jeg er viktig, at man ikke lurer dem. Anonymkode: daeef...176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå