Gå til innhold

Muslimer som hater hunder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange? Hvor henter du den infoen fra da? Du vet at når du sier mange i kontekst om et helt folkeslag er det snakk om høye prosenter!

Anonymkode: 3dc87...d6b

Om du ikke tror på det så kan du jo gå deg en tur med hund i Groruddalen feks og se hva som skjer! Der viker de unna for deg, ja gir deg hele fortauet dersom du kommer med hund. Ikke av respekt men av forakt. Bare se på blikkene dems. Spyttet etter har jeg blitt og. 

Anonymkode: 4c445...b8b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke tror på det så kan du jo gå deg en tur med hund i Groruddalen feks og se hva som skjer! Der viker de unna for deg, ja gir deg hele fortauet dersom du kommer med hund. Ikke av respekt men av forakt. Bare se på blikkene dems. Spyttet etter har jeg blitt og. 

Leste du innlegget mitt over ang arvelig hundemat pga brukerundersøkelse i militæret i Midtøsten og krig? Oppfordrer deg til å lese det. Jeg gar foressten bodd i Oslo.  Men dette hatet som jeg kaller frykt finnes det masse god forskning på. Som også er verdt å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilke land i dag følger ALLE regler i Koranen samt alle skrifter som føler med?

Faktisk INGEN! 😉 så vet du det!

Tydeligvis så gjør mange det kjære deg. Du er heldig som kun har møtt moderate , men tro meg, du har de som også følger koranen. Det har jeg selv og andre vært vitne til. Så da vet du det! 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leste du innlegget mitt over ang arvelig hundemat pga brukerundersøkelse i militæret i Midtøsten og krig? Oppfordrer deg til å lese det. Jeg gar foressten bodd i Oslo.  Men dette hatet som jeg kaller frykt finnes det masse god forskning på. Som også er verdt å lese!

Hunde hat* brukshunder* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tydeligvis så gjør mange det kjære deg. Du er heldig som kun har møtt moderate , men tro meg, du har de som også følger koranen. Det har jeg selv og andre vært vitne til. Så da vet du det! 😉

Hvem jeg gar møtt har jo ingenting å si. Det er fakta forskning at det ikke finnes hverken et muslimsk land som følger alle muslimske lover og regler, akkurat slik det ikke finnes et kristent land som gjør det samme! 

Det står jo ilærebøkene på skolen idag.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Hunder og griser spiser menneskebæsj, det er nok noe av grunnen til at de blir sett på som "urene". På steder der folk ikke har toaletter, så går grisene og hundene rundt og "rydder". Det stod om det i boka Shantaram som har handling fra slummen i Bombay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem jeg gar møtt har jo ingenting å si. Det er fakta forskning at det ikke finnes hverken et muslimsk land som følger alle muslimske lover og regler, akkurat slik det ikke finnes et kristent land som gjør det samme! 

Det står jo ilærebøkene på skolen idag.  

Da er det MERKELIG at vi er så mange som har disse opplevelsene?? Jeg stoler på egen erfaring fremfor det som står i disse bøkene du refererer til!!  Og jeg har mye erfaring med hund!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har det nok noe med deg å gjøre og ikke hunden din. For sånne ting har aldri skjedd meg og min hund. Noen går omvei, men gjelder hvite også, enkelte folk liker ikke hunder, og det er greit.

Anonymkode: 26f7a...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Groruddalen og har hund, går mye tur og kjenner meg overhode ikke igjen i det du skriver. Det er også flere eldre mennesker fra midt-østen som stopper meg fordi de beundrer typen hund jeg har, siden den gir en viss status i hjemlandet. De yngre bryr seg ikke, hverken fra eller til. Jeg kjenner også flere muslimske familier som har hund, som de er glad i og behandler som et vanlig kjæledyr.

En del mennesker fra afrikanske land derimot er redd hunder og går til side, men dette er jo fordi de kun er vant til løshunder som ofte er aggressive og sprer sykdommer. At disse menneskene tilfeldigvis også er muslimer har mindre med saken å gjøre, dette er kulturelt. Barna deres, som har vokst opp i Norge er som regel ikke like redde, men noe usikre, da de lærer hjemme at hund er farlige, og ute lærer de at de er kjæledyr.

Anonymkode: f5a9c...350

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunde hat* brukshunder* 

Leste det ikke.. kan du linke til dette? Jeg syntes det er interessant. Jeg tror også hatet bunner i frykt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Google: why do do many muslims hate dogs? Og det kommer opp maaaaaasse linker med fakta om temaet: inkl hva som står i koranen: http://www.newenglishreview.org/blog_direct_link.cfm/blog_id/65897/Why-Do-So-Many-Muslims-Hate-Dogs

Ja men dette er jo ikke fakta. Dette er enkelte i vestens SYN på tingene! Fakta er slikt som nedarvet redsel pga løsunger som er aggressive,  militære hunder, og at hunder i disse landene har mer sykdommer. 

Akkurat som at vi ikke tar rotter inn i hjemmene våre. De hadde jo tross alt pest en gang i tiden. 

Det er fakta!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Once Gabriel promised the Prophet (that he would visit him, but Gabriel did not come) and later on he said, " We, angels, do not enter a house which contains a picture or a dog." (Sahih Bukhari 4.54.50)

Two hadith from Sahih Muslim vividly convey Muhammad’s murderous hatred of dogs:

Abdullah (b. Umar) (Allah be pleased with them) reported: Allah’s Messenger (may peace be upon him) ordered the killing of dogs and we would send (men) in Medina and its corners and we did not spare any dog that we did not kill, so much so that we killed the dog that accompanied the wet she-camel belonging to the people of the desert. (Sahih Muslim 3811)

Ibn Mughaffal reported: The Messenger of Allah (may peace be upon him) ordered killing of the dogs, and then said: “What about them, i. e. about other dogs?” and then granted concession (to keep) the dog for hunting and the dog for (the security) of the herd, and said: "When the dog licks the utensil, wash it seven times, and rub it with earth the eighth time." (Sahih Muslim 551)

......................

Ja men dette er jo ikke fakta. Dette er enkelte i vestens SYN på tingene! Fakta er slikt som nedarvet redsel pga løsunger som er aggressive,  militære hunder, og at hunder i disse landene har mer sykdommer. 

Akkurat som at vi ikke tar rotter inn i hjemmene våre. De hadde jo tross alt pest en gang i tiden. 

Det er fakta!

Nei, ikke fakta. Men det står i koranen:
Once Gabriel promised the Prophet (that he would visit him, but Gabriel did not come) and later on he said, " We, angels, do not enter a house which contains a picture or a dog." (Sahih Bukhari 4.54.50)

Two hadith from Sahih Muslim vividly convey Muhammad’s murderous hatred of dogs:

Abdullah (b. Umar) (Allah be pleased with them) reported: Allah’s Messenger (may peace be upon him) ordered the killing of dogs and we would send (men) in Medina and its corners and we did not spare any dog that we did not kill, so much so that we killed the dog that accompanied the wet she-camel belonging to the people of the desert. (Sahih Muslim 3811)

Ibn Mughaffal reported: The Messenger of Allah (may peace be upon him) ordered killing of the dogs, and then said: “What about them, i. e. about other dogs?” and then granted concession (to keep) the dog for hunting and the dog for (the security) of the herd, and said: "When the dog licks the utensil, wash it seven times, and rub it with earth the eighth time." (Sahih Muslim 551)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det står ingen steder i koranen noe negativt om hunder. En hund er faktisk nevnt å være blant en gruppe av troende menn i suraen som muslimer leser hver eneste fredag.... Samt at man kan spise det jakthunder fanger.

Og hvis man leser hadithene i korrekt kontekst og med tafsir så vil man se at hunder i seg selv ikke er urene. Men at spyttet deres er det og da vasker man seg hvis man kommer i kontakt med det.

Jeg er muslim og hund er et av favorittdyrene mine. Kjenner utrolig mange muslimer som liker hunder selv om de ikke alltid er så vant til de.

Anonymkode: ec3c6...f14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

......................
Nei, ikke fakta. Men det står i koranen:

Hundene som skulle drepes bar med seg sykdom som kunne risikere folks liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimer hater hunder fordi det står i Koranen at dersom det er en hund i huset eller bilder på veggene av hund, kan ikke engelen Gabriel entre. De må vaske seg 7 ganger dersom de kommer borti en hund..      bare google det.. :ac:

Kan du ikke si mer hvor i koranen det står? 

Og sleng med tafsir i samme slengen da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

"African Wild Dogs are one of nature's most terrifying predators. Rather than killing with speed or venom, they kill with endurance -- they chase their prey in large packs, tracking them for hours through and around obstacles, until the prey collapses of exhaustion. Unlike a cheetah, whose kill rate might be 20%, African Wild Dogs have a kill rate of nearly 100%. 

If you had these in your country you'd be scared of dogs too."

Sånn ser en anonym afrikanske mann på det. Jeg forstår han godt!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står ingen steder i koranen noe negativt om hunder. En hund er faktisk nevnt å være blant en gruppe av troende menn i suraen som muslimer leser hver eneste fredag.... Samt at man kan spise det jakthunder fanger.

Og hvis man leser hadithene i korrekt kontekst og med tafsir så vil man se at hunder i seg selv ikke er urene. Men at spyttet deres er det og da vasker man seg hvis man kommer i kontakt med det.

Jeg er muslim og hund er et av favorittdyrene mine. Kjenner utrolig mange muslimer som liker hunder selv om de ikke alltid er så vant til de.

Riktig at det du refererer til om jakt også står. Men dette står også: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har møtt og vært vitne til mange muslimer med den holdningen til hunder. ALLE ER IKKE SLIK. Men det er en stor andel av muslimer som har en slik holdning til hunder i forhold til andre. Folk er ulike og de du kjenner er mer moderate i forhold til hunder. Og om du lurer på om disse muslimene jeg snakker om må vaske seg 7 ganger når de tar på hunder så er det bare å slå opp i koranen. Der står det svart på hvitt!! ;)  Det står der alt sammen.

I hvilken sura står det da?

Har tre koraner her og det står ikke i en eneste en. Koranen må ikke forveksles med hadith og du har tydeligvis ikke engang lest en eneste tafsir heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Riktig at det du refererer til om jakt også står. Men dette står også: 

Du er klar over at du ikke har referert til koranen sant?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...