Thyra Skrevet 7. juni 2017 #21 Del Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurer på hvorfor muslimer er sånn imot /hater hunder? Jeg kjenner dem som trofaste og enormt lojale vesener, fulle av ren kjærlighet og hengivenhet. Jeg og en venn skulle ta taxi i Oslo med hunden hans. Alle muslimske taxi sjåfører nektet å ta oss med. "Ikke hund" sa de. Til slutt kom en norsk sjåfør og han kunne fortelle at han var mildt sagt oppgitt over oppførselen til sine kollegaer. "De nekter å ta deg med i drosjen når du har med hund, fordi det står i Koranen at de er "urene". (??) Jeg har hatt mange hunder oppigjennom og fått erfare hvor fantastiske skapninger dette er. De er også ekstremt flinke til å sense hvilke mennesker som er gode og har gode intensjoner og motsatt. De merker fort om noen ikke er snille. Har gang på gang fått bekreftet dette. Hunder er i mine øyne kloke, oppvakte, varme vesener, uselviske med så mye kjærlighet å gi. For ikke å glemme alt de kan læres opp til og som de hjelper oss mennesker med. Ikke rart de blir kalt "menneskets beste venn" ... Men blandt mange muslimer er de hatet. Jeg syntes det er en ekstremt merkelig holding og har store problemer med å fatte det.... Et dyr med så mye kjærlighet i seg... Anonymkode: 4c445...b8b Jeg synes det er minst like merkelig at så mange utleiere ilke tillater dyrehold. Leietager vasker jo før hen flytter ut og erstatter ting som eventuelt er ødelagt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #22 Del Skrevet 7. juni 2017 Muslimer hater hunder fordi det står i Koranen at dersom det er en hund i huset eller bilder på veggene av hund, kan ikke engelen Gabriel entre. De må vaske seg 7 ganger dersom de kommer borti en hund.. bare google det.. Anonymkode: 4c445...b8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #23 Del Skrevet 7. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er også glad i alle dyr, men jeg liker ikke hunder. Jeg vil fortsatt behandle de med respekt og verdighet. Jeg liker noen individer som har skilt seg ut fra den typiske hunden. Knipseøye tilbake til deg! Når det kommer til taxi sier det seg selv at det ikke er spesielt gunstig å få allergener inn på arbeidsplassen sin. Anonymkode: 90145...8d7 Taxi må alltid ha tilgjengelig bil for hund itillegg til allergi biler. Det finnes folk avhengig av førerhund vettu! De gar rettigheter på taxi (selvom mange små byer ol, ikke overholder dette) Anonymkode: 3dc87...d6b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #24 Del Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, The Kitten skrev: Det er riktig at hunder er urene i islam, men de muslimer jeg kjenner hater ikke hunder. De kunne ikke tenkt seg å ha hund selv, men de kan fint være i samme rom som en hund, hilse på den og kose med den. De er bare ekstra nøye med å vaske hendene sine etterpå. At et dyr er urent i islam betyr at muslimer ikke skal spise dyret, det betyr ikke at de automatisk skal legge dyret for hat. Jo, mange muslimer gjør det! Anonymkode: 63eb9...62f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #25 Del Skrevet 7. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Muslimer hater hunder fordi det står i Koranen at dersom det er en hund i huset eller bilder på veggene av hund, kan ikke engelen Gabriel entre. De må vaske seg 7 ganger dersom de kommer borti en hund.. bare google det.. Anonymkode: 4c445...b8b Nei dette stemmer ikke. Jeg bor i marocco. Og heg har hund. Naboene synes det var litt rart i begynnelsen, men de liker han 😉🤗 Anonymkode: 3dc87...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #26 Del Skrevet 7. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Taxi må alltid ha tilgjengelig bil for hund itillegg til allergi biler. Det finnes folk avhengig av førerhund vettu! De gar rettigheter på taxi (selvom mange små byer ol, ikke overholder dette) Anonymkode: 3dc87...d6b Ja, da må man si ifra når man bestiller. Når man hooker taxi må man kunne godta nei. Førerhunder skal slippe inn sammen med eier uansett brasje. Anonymkode: 90145...8d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #27 Del Skrevet 7. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, mange muslimer gjør det! Anonymkode: 63eb9...62f Mange? Hvor henter du den infoen fra da? Du vet at når du sier mange i kontekst om et helt folkeslag er det snakk om høye prosenter! Anonymkode: 3dc87...d6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #28 Del Skrevet 7. juni 2017 3 minutter siden, Thyra skrev: Jeg synes det er minst like merkelig at så mange utleiere ilke tillater dyrehold. Leietager vasker jo før hen flytter ut og erstatter ting som eventuelt er ødelagt. Ja, det er rart, men minst like merkelig er det på langt nær! 😀 Anonymkode: 4c445...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #29 Del Skrevet 7. juni 2017 Det er fra den tiden da gris og hund var større kilde til sykdom og problemer. Man satte forbud mot å spise gris fordi man ble lettere syke av det, og det ble ansett som urent. Etterhvert ble det en religiøs regel. Dette er noe som henger igjen fra en tid og et sted der man ble syke av de Anonymkode: 1ad48...f59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. juni 2017 #30 Del Skrevet 7. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei dette stemmer ikke. Jeg bor i marocco. Og heg har hund. Naboene synes det var litt rart i begynnelsen, men de liker han 😉🤗 Anonymkode: 3dc87...d6b Jeg kjenner også noen palestinere som er oppvokst med hund, i Palestina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solomon Grundy Skrevet 7. juni 2017 #31 Del Skrevet 7. juni 2017 Er da også nok av ikke muslimer som hater hunder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #32 Del Skrevet 7. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei dette stemmer ikke. Jeg bor i marocco. Og heg har hund. Naboene synes det var litt rart i begynnelsen, men de liker han 😉🤗 Anonymkode: 3dc87...d6b Eh, jo dette stemmer det har jeg lest meg frem til fordi jeg har vært så nyskjerrig på hva årsaken er. Anonymkode: 4c445...b8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #33 Del Skrevet 7. juni 2017 En jeg kjenner var i et muslimsk land, og var vitne til at en liten jente på kanskje 6 år sparket til en valp så den skrek i smerte. På spørsmål om hvorfor hun gjorde det sa hun " men den er uren!!" Anonymkode: 4c445...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #34 Del Skrevet 7. juni 2017 1 minutt siden, The Kitten skrev: Jeg kjenner også noen palestinere som er oppvokst med hund, i Palestina. Ja og de måtte da vaske seg 7 ganger hver gang de tok i hunden. Nei, heg tror ikke det du 😂 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eh, jo dette stemmer det har jeg lest meg frem til fordi jeg har vært så nyskjerrig på hva årsaken er. Anonymkode: 4c445...b8b Har du møtt en muslim ever? Virker ikke slik. Da jeg kjenner flere i Norge med hund (muslimske familer) og nei, de vasker seg ikke etter å ha tatt i hunden. Ei heller gjør naboene mine det i det muslimske landet jeg bor i. Anonymkode: 3dc87...d6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #35 Del Skrevet 7. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner var i et muslimsk land, og var vitne til at en liten jente på kanskje 6 år sparket til en valp så den skrek i smerte. På spørsmål om hvorfor hun gjorde det sa hun " men den er uren!!" Anonymkode: 4c445...b8b Så en 6 åring klarer å lese seg gjennom Koranen ol. Samt oversette ordet uren (som faktisk har veldig annen betydning på arabisk) det betyr ikke skitten som vi ser på det i Norge! Anonymkode: 3dc87...d6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #36 Del Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er norsk uten religiøse forbindelser og hater hunder. Tror ikke at det var islam som spilte den avgjørdenede rollen her. Anonymkode: 90145...8d7 Samme her. Anonymkode: ec1bc...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #37 Del Skrevet 7. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og de måtte da vaske seg 7 ganger hver gang de tok i hunden. Nei, heg tror ikke det du 😂 Har du møtt en muslim ever? Virker ikke slik. Da jeg kjenner flere i Norge med hund (muslimske familer) og nei, de vasker seg ikke etter å ha tatt i hunden. Ei heller gjør naboene mine det i det muslimske landet jeg bor i. Anonymkode: 3dc87...d6b Ja, har møtt og vært vitne til mange muslimer med den holdningen til hunder. ALLE ER IKKE SLIK. Men det er en stor andel av muslimer som har en slik holdning til hunder i forhold til andre. Folk er ulike og de du kjenner er mer moderate i forhold til hunder. Og om du lurer på om disse muslimene jeg snakker om må vaske seg 7 ganger når de tar på hunder så er det bare å slå opp i koranen. Der står det svart på hvitt!! Det står der alt sammen. Anonymkode: 4c445...b8b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #38 Del Skrevet 7. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så en 6 åring klarer å lese seg gjennom Koranen ol. Samt oversette ordet uren (som faktisk har veldig annen betydning på arabisk) det betyr ikke skitten som vi ser på det i Norge! Anonymkode: 3dc87...d6b Hun lærer av foreldrene. Anonymkode: 4c445...b8b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #39 Del Skrevet 7. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har møtt og vært vitne til mange muslimer med den holdningen til hunder. ALLE ER IKKE SLIK. Men det er en stor andel av muslimer som har en slik holdning til hunder i forhold til andre. Folk er ulike og de du kjenner er mer moderate i forhold til hunder. Og om du lurer på om disse muslimene jeg snakker om må vaske seg 7 ganger når de tar på hunder så er det bare å slå opp i koranen. Der står det svart på hvitt!! Det står der alt sammen. Anonymkode: 4c445...b8b Men hvilke land i dag følger ALLE regler i Koranen samt alle skrifter som føler med? Faktisk INGEN! 😉 så vet du det! Anonymkode: 3dc87...d6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #40 Del Skrevet 7. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun lærer av foreldrene. Anonymkode: 4c445...b8b Tviler på at foreldrene ville brukt ordet uren da det er en vestlig oppfatning og oversettelse. Anonymkode: 3dc87...d6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå