Gå til innhold

Muslimer som hater hunder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg lurer på hvorfor muslimer er sånn imot /hater hunder? Jeg kjenner dem som trofaste og enormt lojale vesener, fulle av ren kjærlighet og hengivenhet. Jeg og en venn skulle ta taxi i Oslo med hunden hans. Alle muslimske taxi sjåfører nektet å ta oss med. "Ikke hund" sa de. Til slutt kom en norsk sjåfør og han kunne fortelle at han var mildt sagt oppgitt over oppførselen til sine kollegaer. "De nekter å ta deg med i drosjen når du har med hund, fordi det står i Koranen at de er "urene". (??) Jeg har hatt mange hunder oppigjennom og fått erfare hvor fantastiske skapninger dette er. De er også ekstremt flinke til å sense hvilke mennesker som er gode og har gode intensjoner og motsatt. De merker fort om noen ikke er snille. Har gang på gang fått bekreftet dette. Hunder er i mine øyne kloke, oppvakte, varme vesener, uselviske med så mye kjærlighet å gi. For ikke å glemme alt de kan læres opp til og som de hjelper oss mennesker med. Ikke rart de blir kalt "menneskets beste venn" ... Men blandt mange muslimer er de hatet. Jeg syntes det er en ekstremt merkelig holding og har store problemer med å fatte det.... Et dyr med så mye kjærlighet i seg...

Anonymkode: 4c445...b8b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er riktig at hunder er urene i islam, men de muslimer jeg kjenner hater ikke hunder. De kunne ikke tenkt seg å ha hund selv, men de kan fint være i samme rom som en hund, hilse på den og kose med den. De er bare ekstra nøye med å vaske hendene sine etterpå. At et dyr er urent i islam betyr at muslimer ikke skal spise dyret, det betyr ikke at de automatisk skal legge dyret for hat. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi profeten deres ikke likte hunder

Han likte ingenting som er fint

Anonymkode: 1ccf5...431

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er norsk uten religiøse forbindelser og hater hunder. Tror ikke at det var islam som spilte den avgjørdenede rollen her.

Anonymkode: 90145...8d7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er norsk uten religiøse forbindelser og hater hunder. Tror ikke at det var islam som spilte den avgjørdenede rollen her.

Er det fordi hunder ikke liker deg? ;)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Prisme skrev:

Er det fordi hunder ikke liker deg? ;)

Nei, hunder liker meg veldig godt og jeg liker individene jeg blir kjent med. Men på et generelt grunnlag liker jeg ikke hunder :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I alle muslimske land så går hunder løse. De spiser søppel og har som regel ingen eier. De ses på som skitne og urene, og muslimer lærer fra de er barn at hunder skal de holde seg unna fordi de er urene. Som barn da så tror de jo at det er fordi de er farlige, og ender opp som å være redd for hunder som eldre. De skjønner ikke at nordmenn kan ha hund, noe som spiser søppel og biter. De har aldri opplevd den kontakten man kan få med en hund og syns nordmenn med hun er like søppel.
(Mange muslimer da, ikke alle "norsk-muslimer" så klart)

Anonymkode: 71156...c3f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer avskyr hunder fordi koranen har lært dem at det er urene dyr. Muslimer er altså "flasket opp" med den troen at hunder ikke må røres, da blir du uren selv.

Jeg bor i et område med høy andel innvandrere, deriblant en hel del muslimer. De har en tendens til å "ta hele fortauet" når de kommer gående, gjerne flere i bredden, og viker ikke til siden for hvite kvinner (som meg) som kommer gående i mot dem. Det er som regel alltid jeg som må gå ut i veibanen eller i grøfta for å komme forbi, f.eks. når kone, mann og barnevogn kommer gående i mot. Mannen viker aldri iallfall. Dette irriterer meg, for det er dårlig folkeskikk og ikke spesielt høflig å bare braute seg vei og ikke gi folk plass til å komme forbi.

MEN alt forandrer seg når jeg kommer gående med hunden min! DA er det plutselig de som går ut i veibanen og går i en stor bue unna meg, og slipper meg forbi med meget god klaring. De kan gå flere meter unna for å unngå og komme for nær hunden. Det er helt tydelig at de både avskyr hunder og er redde for dem.

Det bor innvandrere (muslimer) i blokka mi også. Et par ganger har jeg kommet forbi i gangen nedover trappene når den muslimske familien nedenunder er i ferd med å komme/gå fra sin leilighet, og barna har stått ute i trappegangen. Ungene får nærmest hysterisk anfall og kaster seg mot foreldrene skrikende, når de ser hunden. Samme hvis jeg møter de rett utenfor oppgangen på vei ut eller inn. De er livredde hunder! Jeg har aldri vært borti et norsk barn med en sånn reaksjon på hunder.

Hunden min er på ingen måte noen truende rase, er under 40 cm i mankehøyde og en langhåret pelsdott som ser veldig koselig ut. Men likevel reagerer de som om det var en illsint pitbull jeg hadde sendt mot dem.

Endret av Million
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hunder liker meg veldig godt og jeg liker individene jeg blir kjent med. Men på et generelt grunnlag liker jeg ikke hunder :)

Jeg får ikke det helt til å virke logisk? 🙂 Du sier at du hater hunder generelt men liker dem godt når du blir kjent med dem individuelt? Hate er er veldig sterkt ord btw.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke det helt til å virke logisk? 🙂 Du sier at du hater hunder generelt men liker dem godt når du blir kjent med dem individuelt? Hate er er veldig sterkt ord btw.. 

For meg er det logisk. Det er det som teller. Jeg hater hunder fordi de er uselvstendige, sutrete, smiskete og(med dårlige eiere) uberegnlige. Hadde dårlig erfaring med hund, men de som viser seg å ikke passe inn i min beskrivelse liker jeg.

Katter elsker jeg, men jeg kommer ikke til å stille idiotiske spørsmål til de som ikke liker katter likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Million skrev:

Jeg bor i et område med høy andel innvandrere, deriblant en hel del muslimer. De har en tendens til å "ta hele fortauet" når de kommer gående, gjerne flere i bredden, og viker ikke til siden for hvite kvinner som kommer i mot dem. Det er som regel alltid jeg som må gå ut i veibanen eller i grøfta for å komme forbi, f.eks. når kone, mann og barnevogn kommer gående i mot. Mannen viker aldri iallfall. Dette irriterer meg, for det er dårlig folkeskikk og ikke spesielt høflig å bare braute seg vei og ikke gi folk plass til å komme forbi.

MEN alt forandrer seg når jeg kommer gående med hunden min! DA er det plutselig de som går ut i veibanen og går i en stor bue unna meg, og slipper meg forbi med meget god klaring. De kan gå flere meter unna for å unngå og komme for nær hunden. Det er helt tydelig at de både avskyr hunder og er redde for dem.

Det bor innvandrere (muslimer) i blokka mi også. Et par ganger har jeg kommet forbi i gangen nedover trappene når den muslimske familien nedenunder er i ferd med å komme/gå fra sin leilighet, og barna har stått ute i trappegangen. Ungene får nærmest hysterisk anfall og kaster seg mot foreldrene skrikende, når de ser hunden. Samme hvis jeg møter de rett utenfor oppgangen på vei ut eller inn. De er livredde hunder! Jeg har aldri vært borti et norsk barn med en sånn reaksjon på hunder.

Hunden min er på ingen måte noen truende rase, er under 40 cm i mankehøyde og en langhåret pelsdott som ser veldig koselig ut. Men likevel reagerer de som om det var en illsint pitbull jeg hadde sendt mot dem.

Wow... At det går ann..Det er jo nesten litt komisk at de er så redd for disse harmløse hundene 😂 Jeg hørte en gutt og labradoren hans ble presset av bussen av en muslimsk ungdomsgjeng. På bussen i Groruddallen var det bare muslimer samt en norsk dame jeg kjenner. Hun fikk kommentaren "dekk deg til!" av en muslimsk kvinnelig medpassasjer. Respektløst!! Hvis det er så viktig for dem at man dekker seg til så står de fritt til å reise til et Sharia land, det er der ingen som nekter dem. Greia er at de vil påtvinge oss i vesten deres levemåte. Hadde vi gjort det samme i mange av d områdene de kommer fra, hadde vi blitt steinet eller halshugd på åpen gate. Ingen andre folkeslag har større mangel på vitamin D enn disse. Bare DET indikerer at dette ikke er naturlig. Man blir syk av å skjerme seg for sollyset!  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det logisk. Det er det som teller. Jeg hater hunder fordi de er uselvstendige, sutrete, smiskete og(med dårlige eiere) uberegnlige. Hadde dårlig erfaring med hund, men de som viser seg å ikke passe inn i min beskrivelse liker jeg.

Katter elsker jeg, men jeg kommer ikke til å stille idiotiske spørsmål til de som ikke liker katter likevel.

Syntes du er sutrete, snever og naiv i din beskrivelse av hunder. Du må ha kommet bort i en hund som hadde en dårlig eier. Når det gjelder katter er det disse som er kjent for å være smiskete. Har møtt mange uberegnelige katter. Selv elsker jeg alle dyr. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mannen min og jeg er muslimer. Han er ikke redd hunder, men det er jeg, selvom jeg er etnisk norsk. Det var en stor hund som løp mot meg da jeg var yngre, men jeg klarte å ta den i halsbåndet, så den ikke skulle bite meg. Hunden var usikker og redd. Det var også en chihuahua som absolutt skulle jukke på benet mitt også (ikke gøy). Alle hunder jeg har møtt er urolige i væremåten  (skal hoppe og hilse og sånt, jeg blir redd, ikke hundens feil.) Pga slike hendelser har jeg alltid synes hunder er uforutsigbare, og dermed blir jeg usikker.. så kommer det en hund, går jeg automatisk inn til siden. Ikke fordi religionen min sier den er uren  (og alt jeg må, er å vaske meg på hendene om jeg rører en hund), men jeg er redd bare. Mannen min er ikke redd. 

Anonymkode: 5527d...636

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes du er sutrete, snever og naiv i din beskrivelse av hunder. Du må ha kommet bort i en hund som hadde en dårlig eier. Når det gjelder katter er det disse som er kjent for å være smiskete. Har møtt mange uberegnelige katter. Selv elsker jeg alle dyr. 

Dette må være det det mest selvmotsigende svaret jeg noen gang har lest på KG.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg er muslimer. Han er ikke redd hunder, men det er jeg, selvom jeg er etnisk norsk. Det var en stor hund som løp mot meg da jeg var yngre, men jeg klarte å ta den i halsbåndet, så den ikke skulle bite meg. Hunden var usikker og redd. Det var også en chihuahua som absolutt skulle jukke på benet mitt også (ikke gøy). Alle hunder jeg har møtt er urolige i væremåten  (skal hoppe og hilse og sånt, jeg blir redd, ikke hundens feil.) Pga slike hendelser har jeg alltid synes hunder er uforutsigbare, og dermed blir jeg usikker.. så kommer det en hund, går jeg automatisk inn til siden. Ikke fordi religionen min sier den er uren  (og alt jeg må, er å vaske meg på hendene om jeg rører en hund), men jeg er redd bare. Mannen min er ikke redd. 

Anonymkode: 5527d...636

Jeg tror du blir redd fordi du er forutinntatt pga erfaringene dine og fordi du ikke kjenner hundens språk. Vi som er vant med hunder vet hvordan de kommuniserer. Jeg opplever det aldri slik du beskriver. Når du ikke kjenner noens språk blir du usikker , det er naturlig. Både for mennesker og dyr. Hunder er i utgangspunktet ikke aggressive . Og de er    Hvertfall ikke "urene". Dette er fantasi. De fortjener respekt på lik linje med alle av skaperens vesener. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være det det mest selvmotsigende svaret jeg noen gang har lest på KG.

Da vet du ikke hva selvmotsigelse innebærer. Man kan si at katter er smiskete og uberegnelig og fortsatt elske dem vet du ; ) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her var mange rare svar. Finnes hele folkeslag som er redd hunder da de er brukt av militæret og i krig ol. Har selv stor hund og møtte en dame fra Libanon med protese fot. Hun var redd av den grunnen at en hund hadde tatt foten hennes. Jeg trakk hunden min unna og hun slapp å hilse på han på bussen. 

Flere sykere her jeg bor nå er livredd hunden min, rett og slett pga hva de blir brukt til i deres land,  og deres opplevelse av hunder. I Midtøsten er ikke hund et veldig mye brukt bruksdyr og kjæledyr i form av hund kommer bare i form av vakt hund der nede. Damene løper ikke rundt med 5 unger ig en chihuahua!

Forskning viser også at hunde redsel/ hat kan være arvelig. Da spesielt angsten for større hunder men uansett. Det er et uvanlig husdyr i Midtøsten.  Religion er ikke grunnen for ALT muslimer gjør. 

Anonymkode: 3dc87...d6b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg lurer på hvorfor muslimer er sånn imot /hater hunder? Jeg kjenner dem som trofaste og enormt lojale vesener, fulle av ren kjærlighet og hengivenhet. Jeg og en venn skulle ta taxi i Oslo med hunden hans. Alle muslimske taxi sjåfører nektet å ta oss med. "Ikke hund" sa de. Til slutt kom en norsk sjåfør og han kunne fortelle at han var mildt sagt oppgitt over oppførselen til sine kollegaer. "De nekter å ta deg med i drosjen når du har med hund, fordi det står i Koranen at de er "urene". (??) Jeg har hatt mange hunder oppigjennom og fått erfare hvor fantastiske skapninger dette er. De er også ekstremt flinke til å sense hvilke mennesker som er gode og har gode intensjoner og motsatt. De merker fort om noen ikke er snille. Har gang på gang fått bekreftet dette. Hunder er i mine øyne kloke, oppvakte, varme vesener, uselviske med så mye kjærlighet å gi. For ikke å glemme alt de kan læres opp til og som de hjelper oss mennesker med. Ikke rart de blir kalt "menneskets beste venn" ... Men blandt mange muslimer er de hatet. Jeg syntes det er en ekstremt merkelig holding og har store problemer med å fatte det.... Et dyr med så mye kjærlighet i seg...

Muslimer "hater" hunder fordi Muhammed mente hunder var urene. Han var dog svært glad i katter. Dette står i tillegslitteraturen, hadithene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da vet du ikke hva selvmotsigelse innebærer. Man kan si at katter er smiskete og uberegnelig og fortsatt elske dem vet du ; ) 

Ja, jeg er også glad i alle dyr, men jeg liker ikke hunder. Jeg vil fortsatt behandle de med respekt og verdighet. Jeg liker noen individer som har skilt seg ut fra den typiske hunden. Knipseøye tilbake til deg!

Når det kommer til taxi sier det seg selv at det ikke er spesielt gunstig å få allergener inn på arbeidsplassen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...