Anders26år Skrevet 3. februar 2005 #321 Skrevet 3. februar 2005 Et tema folk rett og slett ikke kan bli enige om. Det er mye feilinformasjon og skremselspropaganda inne i bildet, og mange skrekkhistorier. Det er nesten umulig å forholde seg objektivt til russpørsmål, siden alle har en eller annen erfaring med rusbruk, egen eller andres, positiv eller negativ. Jeg har erfaring med langvarig / daglig bruk av hasj, og jeg er overlykkelig for at jeg har sluttet helt med det. Det gjorde jeg for ca. 5 år siden. Grunnen til det er at jeg gikk glipp av utrolig mye i den perioden av livet mitt, fordi røyking som "hobby" stort sett innebærer å sitte sammen med andre røykere og snakke om hvor skeiv man er / var i går / var på festival i fjor / skal bli når den nye afghanen kommer. Man ser eventuelt en film, og kan ofte ikke redegjøre for innholdet i den dagen etter. For min del utviklet jeg også etterhvert en ganske plagsom noia som medførte at jeg kunne gå fra vindu til vindu hele kvelden, for å sjekke at det ikke kom noen som ikke burde komme. Jeg har i ettertid ikke opplevd en eneste skadevirkning. Grunnen til at jeg sluttet var at jeg til slutt var dritt lei av både røykingen og livsstilen - noe som skjer med et fåtall av røykerne. Man forelsker seg i hasj, og veldig ofte er forelskelsen livsvarig. (Jeg snakker nå om de som røyker hasj daglig eller nesten daglig, ikke om fest-jointerne.) Det sier også noe om denne avhengigheten at så godt som ingen hasjrøykere klarer eller vil slutte, selv når kjæresten deres ber dem innstendig om det. Detter min mening, basert på min erfaring. Hva folk velger å prioritere i sine liv er ikke min sak, men jeg er sjeleglad for at jeg ikke er på TCH-laget lenger! For the record: Jeg er mot legalisering. Veldig bra sagt. Du har helt rett i allt du sier . Flott at du klarte det mange har prøvd på
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #322 Skrevet 3. februar 2005 Det som er så farlig med hasj er at det skal være så ufarlig!
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #323 Skrevet 3. februar 2005 Jeg røyker hasj, av og til, har gjort det i 22 år, (minus pause under graviditet og amming), og ser ikke noe galt i det. Tvert i mot, mye bedre enn sovepiller i alle fall. Det beste av alt, er at jeg ALDRI trenger kjøpe hasj, jeg får... heldige heldige vega som kjenner så mange som er så glade i henne at de gir henne gaver.
Anders26år Skrevet 3. februar 2005 #325 Skrevet 3. februar 2005 Jeg røyker hasj, av og til, har gjort det i 22 år, (minus pause under graviditet og amming), og ser ikke noe galt i det. Tvert i mot, mye bedre enn sovepiller i alle fall. Det beste av alt, er at jeg ALDRI trenger kjøpe hasj, jeg får... heldige heldige vega som kjenner så mange som er så glade i henne at de gir henne gaver. Røyka hasj i 22 år og aldri betalt for det. Sier ganske mye om deg som person det.
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2005 #326 Skrevet 3. februar 2005 Røyka hasj i 22 år og aldri betalt for det. Sier ganske mye om deg som person det. At hun er flink og snikete?
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #327 Skrevet 4. februar 2005 Røyka hasj i 22 år og aldri betalt for det. Sier ganske mye om deg som person det. Jeg mener i nåtid, ikke at jeg aldri har kjøpt en bønne selv. Eller at jeg ikke kommer til å gjøre det. Men jeg er en typisk selskapsrøyker, røyker ikke daglig, eller ukentlig heller. Dessuten, når jeg spanderer øl en dag, så får jeg det tilbake på en eller annen måte, ikke sant? Men har, som Hu i Svingen var inne på, vært en dagrøyker... kutta det ut, det er mange år siden. Man tror man ikke virker - verken kreativt eller ellers, uten å være skev. Det blir et selvbedrag. All rus med måte.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #328 Skrevet 4. februar 2005 At hun er flink og snikete? Snikete? Nei, håper ikke det.... Jeg får ikke lov å betale... det kalles da ikke sniking... nytter ikke legge pengene i hånda dems heller, så hva gjør man da? (bortsett fra å spandere øl en annen dag...)
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #329 Skrevet 7. februar 2005 jeg likker å røyke meg en joint i ny og ne, men får ikke noe videre problemer pga av det... + mye billigere å ha en røyke kveld, enn en kveld ute på byen.
Gjest jente 28 Skrevet 8. februar 2005 #330 Skrevet 8. februar 2005 Hasj er narkoitika, pluss at det er skadelig og ulovelig! ADVARSEL: Man kan ende opp som narkoman i nederste delen av karl johans gate hvis man prøver det!
Hu i Svingen Skrevet 8. februar 2005 #331 Skrevet 8. februar 2005 Hasj er narkoitika, pluss at det er skadelig og ulovelig! ADVARSEL: Man kan ende opp som narkoman i nederste delen av karl johans gate hvis man prøver det! ADVARSEL: Man kan ende opp med lang nese hvis man er påståelig!
Snuppao Skrevet 9. februar 2005 #332 Skrevet 9. februar 2005 Hasj er narkoitika, pluss at det er skadelig og ulovelig! ADVARSEL: Man kan ende opp som narkoman i nederste delen av karl johans gate hvis man prøver det! Man kan, men man må ikke. Langt fra alle som røyker hasj havner der. Egentlig ganske få havner nederst på Karl Johan. Alle rusmidler er skadelige, men alle er ikke ulovlige.
birgitte242 Skrevet 9. februar 2005 #333 Skrevet 9. februar 2005 Hasj er narkoitika, pluss at det er skadelig og ulovelig! ADVARSEL: Man kan ende opp som narkoman i nederste delen av karl johans gate hvis man prøver det! Ja, og man kan også ende opp som mc-kriminell hvis man lærer seg å sykle... Hvis man ser på hvor hvor mange som har prøvd hasj i forhold til hvor mange som henger nederst på karl johan, så er det veldig liten sjanse for at man faktisk ender opp der!
Anders26år Skrevet 23. februar 2005 #334 Skrevet 23. februar 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/22/424147.html
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2005 #336 Skrevet 24. februar 2005 Hasj er narkoitika, pluss at det er skadelig og ulovelig! ADVARSEL: Man kan ende opp som narkoman i nederste delen av karl johans gate hvis man prøver det! Har ikke folk bedre argumenter til ikke å røyke enn at det er ulovlig? Overalt hører jeg folk si "Ikke det" men når jeg sier "hvorfor det?" Får jeg aldri andre svar enn "Det er ulovlig". Kom med noe bedre om det skal taes seriøst. bah
Nick Etmitt Skrevet 24. februar 2005 #337 Skrevet 24. februar 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/22/424147.html Dette er basert på EN persons erfaringer... Les hele artikkelen, så vil du se at dette har liten troverdighet.
Gjest gjesta Skrevet 24. februar 2005 #338 Skrevet 24. februar 2005 Hasj er narkoitika, pluss at det er skadelig og ulovelig! ADVARSEL: Man kan ende opp som narkoman i nederste delen av karl johans gate hvis man prøver det! Ikke hvis man klarer å holde seg unna mer tunge stoffer. Jeg har selv røykt KUN hasj i noen år, men ikke nå lenger. Jeg kjenner mange som røyker, og holder seg med hasjen/pot'en. Feks i England er det VANLIG, men de ender ikke på gata av den grunn
Anders26år Skrevet 26. februar 2005 #339 Skrevet 26. februar 2005 Dette er basert på EN persons erfaringer... Les hele artikkelen, så vil du se at dette har liten troverdighet. Hvor dum er du egentlig?? Ta et hint ! Jævlig rart at de som sier Hasj er farlig er gjerne de som har røyket det over lengre tid som har sluttet mens de som forsvarer det er det som fortsatt røyker !
Dagoberta Skrevet 27. februar 2005 #340 Skrevet 27. februar 2005 Har dere lagt merke til at denne threaden har gått i over to og et halvt år? ..er nesten lettere å fortsette å ha ting som de er enn å skulle ha en nesten evigvarende kamp mellom dem som bare synser etter å ha lest anti-propaganda (eller sett fra Hasj til Helvete ) og dem som skjønner at det er en god del grånyanser mellom svart og hvitt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå