Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har ikke jeg lest allt her, for det er så mye å lese. Men litt her jeg lest.

Den å si at hasj er ufarlig er veldig veldig provoserende. Om du fyrer deg en bønne i ny og ne er det jo gerit, men fakta på bordet er at MANGE blir hekta på hasjen. Joda, mange går videre til andre stoffer, men det er ikke det som er temaet her. Poenget er at hasj faktisk er vanedannede. Det er jo alkohol også, men det skal stort sett mere til før en blir alkoholiker.

Det å kalle en person som røyker skjeldet hasj for narkoman er bare tull, han er ikke avhengi. Det er som å kalde en som tar seg en pils på lørdaegen for en alkoholiker.. :roll:

Jeg har sett så altfor mage som har vært/er hekta på hasj. Det er forferdelg trist, side folk flest har en holdning til hasj som er litt slapp. Selvsagt bli ikke alle hekta på den, men mange blir... Og de som blir hekta og klarer å slutte de er ikke i tvil, Hasj er farlig!

Videoannonse
Annonse
Gjest Daniella_
Skrevet
Daniella og Ivanka - mener dere at man ikke har noen bivirkninger av å røyke hasj - som feks. sløvhet - eller er det bare formuleringen til innlegget over ang. 'blåstheten' dere bestrider ?

Kan jo virke som om dere mener det ikke har noen.

Jeg føler ikke at jeg har tatt noe skade av det. Og har heller ikke lagt merke til at noen har reagert på "blåsteheten" som kunne ha vært.

Jeg tror at enkelte folk kan ta skade av det ja. Det kommer helt ann på psyken. Jeg tror forsåvidt at man må være veldig svak psykisk hvis man tar skade av det.

Så jeg mener fortsatt at det å ta seg en joint i ny og ne, mest sannsynlig ikke er skadelig.

Jeg bruker det samme argumentet som mange her nå, alkohol er mer skadelig (både fysisk og psykisk), tror JEG.

Skrevet

Forbauser meg igjen og igjen at de eneste som mener hasj er mindre skadelig enn alkohol og alt annet er folk som røyker sjæl.

Hvor har du dette fra? Tre av landets fremste ruseksperter sier at hasj er et av de mindre skadelige stoffene vi har. Sammenliknet med alkohol er hasj både mindre skadelig og mindre vanedannende. Alkohol på sin side er AVHENGIGHETSDANNENDE, hvilket i mine øyne er mye verre. Les denne lenken:

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4332091.html

Hasj er farlig, min venn. Skjønner du ikke det har du nok tatt en joint for meget allerede.

Men bare fortsett og forherlige narkotika. Skal hilse på deg om tjue år, når hukommelsen din har sviktet og hjernen din er som en svamp. Jo, den bli det, enten du vil eller ikke....

Tullprat! Du har hørt på for mye propaganda. Man blir ikke sløv av å røyke en joint en gang iblant.

Synes det er betenkelig at folk tar alt de hører for god fisk. Vis meg én godt dokumentert undersøkelse som viser skadevirkninger av moderat hasjbruk!

Gjest Anonymous
Skrevet
Forbauser meg igjen og igjen at de eneste som mener hasj er mindre skadelig enn alkohol og alt annet er folk som røyker sjæl.

Det som forbauser meg igjen og igjen er kunnskapsløsheten til mange, og deres ønske om å fortelle verden om den.

Gjest RøykerInnimellom
Skrevet

hvorfor kan ikke dere anti-hasj folk høre på oss som røyker eller har røykt??? vi er da levende bevis på at det ikke er skadelig. OG NEI det handler ikke om å rettferdiggjøre hasj fordi vi liker det sjæl. det handler om at vi VET. dere vet IKKE!

Gjest Anonymous
Skrevet
:hoho:

Godt at du vet så mye bedre enn meg da.

Det har jeg ikke sagt, men du tilførte ikke akkurat debatten noen nye faktakunnskaper. Og det forbauser meg igjen og igjen at det er typisk for dem som tror hasj er så mye farligere enn det faktisk er.

Gjest Anonymous
Skrevet
hvorfor kan ikke dere anti-hasj folk høre på oss som røyker eller har røykt??? vi er da levende bevis på at det ikke er skadelig. OG NEI det handler ikke om å rettferdiggjøre hasj fordi vi liker det sjæl. det handler om at vi VET. dere vet IKKE!

Takk...her fikk vi nettopp bevis på at hasj nettopp er skadelig :hoho::hoho:

Skrevet

Jeg MÅ bare gjenta meg selv jeg.... selv om det begynner å bli litt kjedelig.

DET MÅ SKILLES MELLOM BRUK OG MISBRUK!

Dere er så for at alkohol er mindre farlig, og dette sannsynligvis med utgangspunkt i deres eget normale forbruk, som sikkert er like normalt som mitt. Jeg drikker noen glass med vin i løpet av ett år.

Men tenk; det går an å ha et normalt forbruk av hasj også - og DA er ikke det noe mer farlig enn et normalt forbruk av alkohol. hvorfor kan dere ikke skille på disse to tingene og se dem som de er? Misbruk er misbruk og farlig, uansett om det er alkohol eller hasj. Moderat bruk er ikke farlig. Og det går altså an å ha et moderat/normalt forhold til hasj, akkurat som de fleste av dere her inne har til alkohol. Selv røyker jeg ikke, har prøvd og liker ikke rusen, så det er ikke det at jeg røyker sjæl. Det er det at jeg tar til meg opplysninger fra begge steder og lager mine egne oppfatninger utfra logisk tenking.

Gjest Anonymous
Skrevet

Problemet i dagens narkotika politikk er at den er overdrevet til de grader. På skolen lærer du at om du tar en joint er du hekta og det bullshitet deres om at 85% begynner med sterkere stoffer..

Vi som begynner å røyke finner etterhvert ut at avispolitikken ikke stemmer om hasj. Vi røyker hasj men siden det er kriminalisert må vi holde oss i miljøet for å gjemme oss for det dumme samfunnet som ikke forstår og som gjemmer bort fakta av frykt for å skape aksept for hasjen. Det er her samfunnet feiler.

85% av de som røyker hasj prøver kanskje sterkere stoffer men grunnen til at de prøver sterkere stoffer er fordi tilliten til effekten av narkotiske midler etterhvert ligger hos personen du kjøper hasjen av i stedet for samfunnet.

Etter å ha hørt propaganda fra miljøet om at amfetamin, ecstasy og kokain også er like uskyldig som hasjen du prøvde så prøver man etterhvert og før du aner det finner man ut at de andre stoffene faktisk var ganske farlig allikevel..

Flytt salget av hjembrent til drug dealerene og etter noen år vil statistikken være 85% av de som prøver hjembrent begynner med sterkere stoffer..

Desverre er det ingen politisk interesse for nok ett rusmiddel og man holder fortsatt på med fornektelses politikken og det er her man gjør seg en bjørnetjeneste.

Har du først begynt med andre stoffer er det ingen hjelp å få når problemene kommer. Samfunnet har ikke plass til de med "små problemer" og som tar seg litt amfetamin i helgene. Gå til en psykiatrisk klinikk og si du har brukt amfetamin i ett år så er svaret inndirekte

"kom til bake når du sitter med sprøyta i armen, da er mulighetene nesten 0 for å bli kurert men da synes samfunnet nok synd på deg til at du får en plass på psykiatrisk"

Dere tenker sikkert at her har vi nok ett dop hue.. Ja jeg fyrer meg en joint men jeg rører ikke noe annet.

Jeg var heldigvis veldig aktiv i anti narkotika politikk når alle vennene mine begynte med dette så jeg har alltid sakt nei til alt annet en hasj noe jeg er vanvittig glad for i dag..

Vær heller litt varsom med å stemple folkene rundt deg som bruker andre rus midler for det eneste du gjør er å brenne alle broene til de som får problemer

les heller litt om historikken til cannabis

http://www.jackherer.com/index.html

Skrevet

har det slått deg at mange av oss "antihasjfolk" har røyket hasj før ? Kanskje det er en mulighet at vi har erfart hva som faktisk kan skje hvis man røyker for mye eller over lengere tid ?

Skrevet

Ja, kanskje det Anders. På samme måte som de som røyker hasj per i dag, har opplevd at det går an å ha et normalt forhold til det også?

Skrevet
Ja' date=' kanskje det Anders. På samme måte som de som røyker hasj per i dag, har opplevd at det går an å ha et normalt forhold til det også?[/quote']

Ja så enig, så enig. :kysse:

Skrevet
Ja' date=' kanskje det Anders. På samme måte som de som røyker hasj per i dag, har opplevd at det går an å ha et normalt forhold til det også?[/quote']

På samme måte som mange leger og studenter har et normalt forhold til amfetamin ?

Man merker ikke skadene hasj har gjort før ETTER man har sluttet.

Skrevet

Hasj er farlig, min venn. Skjønner du ikke det har du nok tatt en joint for meget allerede.

å, så det er DET de driver med i WHO, siden de kunne konkludere med at hasjbruk i samme skala som alkoholbruk ville være mindre skadelig i sum.

seffers.

gro og gjengen sitter vel og fyrer i ett kjør, ellers ville de aldri konkludert som de gjorde.

du får meg til å le så det nesten gjør litt vondt.

anders: hvor lang tid tar det fra man tar sitt siste trekk til man begynner å merke skadevirkninger?

og, hvis man registrerer noen av dem FØR man slutter å røyke, er det bare halliser da?

elsker "logikken" din ass.

det er bare imponerende hvordan folk fabler her. skulle nesten tro det var noen andre enn meg som satt her og fikk utløp for sine skadevirkninger av å ha røyka ei bønne for mye.

jeg mener, ærlig talt, folkens, det står ufattelig mye dumt i denne tråden nå som dere UMULIG kan ha dekning for, samt at 'logikken' er helt på viddene.

faktisk ligner det mye på typisk nachspiel-hasjræl.

Gjest Pepsan ik innloggad
Skrevet

Kanske inte helt på nett hær eftersom jag inte læst alla 22 sidorna...

Tror inte att hasj ær nåt farligare æn alkohol alls, men jag har varit tillsammans med 2st som røkt hasj daglig, gjør det inte sjælv.

Skillnaden ær væl att de flesta av oss inte tar en nubbe føre och rett efter jobb, mens många som røker hasj gjør det dagligen. Røker før att orka med natten og orka med dagen...

Å ta sig en joint i ny och ne ær nog lika farligt eller ofarlgt som att ta lite røtt i ny och ne..

Det pratas ofta om att hasj ær innkjørsporten till andra droger. Kan så vara, men måste bara påpeka att det ær en stor andel som nøjer seg med hasj, men måste ha det varje dag.Det ær minst lika farligt som att va alkolist!

Skrevet

Et tema folk rett og slett ikke kan bli enige om. Det er mye feilinformasjon og skremselspropaganda inne i bildet, og mange skrekkhistorier. Det er nesten umulig å forholde seg objektivt til russpørsmål, siden alle har en eller annen erfaring med rusbruk, egen eller andres, positiv eller negativ.

Jeg har erfaring med langvarig / daglig bruk av hasj, og jeg er overlykkelig for at jeg har sluttet helt med det. Det gjorde jeg for ca. 5 år siden.

Grunnen til det er at jeg gikk glipp av utrolig mye i den perioden av livet mitt, fordi røyking som "hobby" stort sett innebærer å sitte sammen med andre røykere og snakke om hvor skeiv man er / var i går / var på festival i fjor / skal bli når den nye afghanen kommer. Man ser eventuelt en film, og kan ofte ikke redegjøre for innholdet i den dagen etter.

For min del utviklet jeg også etterhvert en ganske plagsom noia som medførte at jeg kunne gå fra vindu til vindu hele kvelden, for å sjekke at det ikke kom noen som ikke burde komme.

Jeg har i ettertid ikke opplevd en eneste skadevirkning.

Grunnen til at jeg sluttet var at jeg til slutt var dritt lei av både røykingen og livsstilen - noe som skjer med et fåtall av røykerne. Man forelsker seg i hasj, og veldig ofte er forelskelsen livsvarig. (Jeg snakker nå om de som røyker hasj daglig eller nesten daglig, ikke om fest-jointerne.)

Det sier også noe om denne avhengigheten at så godt som ingen hasjrøykere klarer eller vil slutte, selv når kjæresten deres ber dem innstendig om det.

Detter min mening, basert på min erfaring. Hva folk velger å prioritere i sine liv er ikke min sak, men jeg er sjeleglad for at jeg ikke er på TCH-laget lenger!

:danse:

For the record: Jeg er mot legalisering.

Skrevet

Jeg er imot hasj. Hasjrøyking er ofte en tilleggsfaktor hos mennesker som utvikler schizofreni og psykoser. Har enda til gode å se noe positivt komme ut av hasjrøyking.

Om alkohol er noe bedre vet jeg ikke. Hadde det kommet som nytt rusmiddel i dag, så hadde vel det også vært ulovlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...