Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #261 Skrevet 20. januar 2005 Du kan unnskylde deg så mye du vil , Du blir ikke noe mindre kriminell av den grunn. Unnskylder meg ikke, jeg. Så jo også at det var ulovlig å drive med andre ting. De fleste bryter lover stadig vekk. Men ikke du, da. Du kjører nok aldri for fort eller går på rødt lys.
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 #262 Skrevet 20. januar 2005 Merkelig det der... Om man kjører for fort, kjører i fylla, brenner sprit hjemme, kjøper tyvegods, urinerer offentlig, slåss eller snyter på skatten.. da blir man sett på som en.. tja, vanlig borger med muligens noe lav moral. Hvis man røyker litt pot i ny og ne så er man verstingkriminell og et sosialt utskudd.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 20. januar 2005 #263 Skrevet 20. januar 2005 anders beklager men du er på bærtur nå
Anders26år Skrevet 20. januar 2005 #264 Skrevet 20. januar 2005 Merkelig det der... Om man kjører for fort, kjører i fylla, brenner sprit hjemme, kjøper tyvegods, urinerer offentlig, slåss eller snyter på skatten.. da blir man sett på som en.. tja, vanlig borger med muligens noe lav moral. Hvis man røyker litt pot i ny og ne så er man verstingkriminell og et sosialt utskudd. kjøre i fylla , sloss , brenne sprit , kjøpe tyvegods. Tja , for meg så er det ganske harde ting. Har heller aldri sagt at man er versting kriminell fordi man røyker hasj. Bare lurte på om dere faktisk tenkte over at det er ulovlig og det ligger mye ting bak for at dere skal få tak i det. Ser ikke ned på noen som røyker , bare litt overasket over hvordan mange ser på det.
Anders26år Skrevet 20. januar 2005 #265 Skrevet 20. januar 2005 anders beklager men du er på bærtur nå Og hvorfor er jeg på bærtur?
Gjest Litjmæ Skrevet 20. januar 2005 #266 Skrevet 20. januar 2005 Om man kjører for fort, kjører i fylla, brenner sprit hjemme, kjøper tyvegods, urinerer offentlig, slåss eller snyter på skatten.. da blir man sett på som en.. tja, vanlig borger med muligens noe lav moral. Hvis man røyker litt pot i ny og ne så er man verstingkriminell og et sosialt utskudd. Jeg mener at ingen av disse nødvendigvis er "versting"-kriminelle, men alle er kriminelle og det er ingenting av dette som er greit i mine øyne. Å forsvare en kriminell handling med at man selv synes andre kriminelle handlinger er ok - eller at "mange" andre synes det - ja, da mener jeg at man begynner å gå litt tom for argumenter....
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 #267 Skrevet 20. januar 2005 Har heller aldri sagt at man er versting kriminell fordi man røyker hasj. Bare lurte på om dere faktisk tenkte over at det er ulovlig og det ligger mye ting bak for at dere skal få tak i det. Ser ikke ned på noen som røyker , bare litt overasket over hvordan mange ser på det. Selvfølgelig gjør vi det, Anders.. Det er jo ikke til å unngå. Det er jo nettopp derfor vi maser om denne legaliseringen/avkriminaliseringen, det er jo ikke noe moro å havne i samme kategori som alt mulig kriminelt pakk. For ordens skyld; jeg har røyket en del i min tid, men det er lenge siden nå pga graviditet og amming, men jeg ser ikke bort i fra at jeg kan bli med på en joint igjen ved en eller annen festlig barnefri anledning. Faktisk så har jeg planer om å tilbringe store deler av pensjonisttilværelsen min i sydligere himmelstrøk med jevnlig potrøyking.. Sånn, så er det på det rene i tilfelle noen lurte.
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 #268 Skrevet 20. januar 2005 Litjmæ: Dette var et lite apropos fra min side i forhold til spørsmålet som ble stilt angående lovligheten. Hvis du leser flere av innleggene mine i denne tråden så ser du at jeg har nok av andre argumenter..
Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #269 Skrevet 20. januar 2005 Bare lurte på om dere faktisk tenkte over at det er ulovlig og det ligger mye ting bak for at dere skal få tak i det Man kan også snu på flisa og spør seg hvorfor staten vil gjøre så mange kriminelle.
Anders26år Skrevet 20. januar 2005 #270 Skrevet 20. januar 2005 Men siden det er så mange som røyker cannabis Tom, tror du da at det kanskje er en sammenheng med at "halve Norge" trykker i seg antidepresive mens de røyker hasj? Hasj har jo som kjent en veldig dårlig innvirkning på selvfølesen. Jeg tror at vi vet allt for lite om hvilke utslag hasj kan gi psykisk til at det kan legaliseres.
Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #271 Skrevet 20. januar 2005 Men siden det er så mange som røyker cannabis Tom, tror du da at det kanskje er en sammenheng med at "halve Norge" trykker i seg antidepresive mens de røyker hasj? Hasj har jo som kjent en veldig dårlig innvirkning på selvfølesen. Jeg tror at vi vet allt for lite om hvilke utslag hasj kan gi psykisk til at det kan legaliseres. Nei, vi må forske mer på det, men vi vet nok mer enn din "halve Norge" kommentar. Og ellers vet vi at alkohol uansett er verre.
Anders26år Skrevet 20. januar 2005 #272 Skrevet 20. januar 2005 Nei, vi må forske mer på det, men vi vet nok mer enn din "halve Norge" kommentar. Og ellers vet vi at alkohol uansett er verre. Var kanskje en grunn til at jeg brukte "" .
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 #273 Skrevet 20. januar 2005 Men siden det er så mange som røyker cannabis Tom, tror du da at det kanskje er en sammenheng med at "halve Norge" trykker i seg antidepresive mens de røyker hasj? Hasj har jo som kjent en veldig dårlig innvirkning på selvfølesen. Jeg tror at vi vet allt for lite om hvilke utslag hasj kan gi psykisk til at det kan legaliseres. Vet vi noe om den mentale tilstanden til disse personene før de begynte å røyke, eller er det bare en av dine teorier igjen? Det kan ikke tenkes at de som sliter litt psykisk blir tiltrukket av rusmidler sånn som for eksempel alkohol og hasj (og for den saks skyld alle andre typer rusmidler) da tror du?
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 #274 Skrevet 20. januar 2005 PS.. jeg har ingen problemer med min selvfølelse, heller tvert i mot..
Gjest Valhalla Skrevet 20. januar 2005 #275 Skrevet 20. januar 2005 Etter min erfaring er det veldig lett for de som røyker hasj å gjøre det mer enn i helgen. Det blir bare mer og mer røyking og man finner en grunn for å røyke stadig vekk. Med alkohol virker som det er en større sperre for å ruse seg like ofte. Det er ikke vanskelig å røyke i helgen eller sjeldnere, men det blir stadig vanskeligere hvis man har en venneflokk som røyker. Jeg regner en person som ruser seg på hasj hver dag som narkoman.
Anders26år Skrevet 20. januar 2005 #276 Skrevet 20. januar 2005 Etter min erfaring er det veldig lett for de som røyker hasj å gjøre det mer enn i helgen. Det blir bare mer og mer røyking og man finner en grunn for å røyke stadig vekk. Med alkohol virker som det er en større sperre for å ruse seg like ofte. Det er ikke vanskelig å røyke i helgen eller sjeldnere, men det blir stadig vanskeligere hvis man har en venneflokk som røyker. Jeg regner en person som ruser seg på hasj hver dag som narkoman. Nettopp!
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 #277 Skrevet 20. januar 2005 Anders, du svarte ikke på spørsmålet mitt
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 #278 Skrevet 20. januar 2005 For all del; å røyke hver dag er ingen god idé. Like lite som å drikke hver dag er det. Det er forskjell på bruk og misbruk. Å kalle det narkoman er å tøye begrepene synes jeg, da jeg ikke klassifiserer hasj som narkotika. Narkomani-begrepet forbeholder jeg avhengighet av kjemiske stoffer som kokain, amfetamin og heroin. (som forøvrig cannabis har like lite til felles med som alkohol, derav begrepsforskjellen)
Anders26år Skrevet 20. januar 2005 #279 Skrevet 20. januar 2005 Jeg tror det er for dumt å si at de med psykiske problemer begynner med sånne ting. Hvorfor skulle de velge å gjøre det? Har dere alle psykiske problemer da?
Anders26år Skrevet 20. januar 2005 #280 Skrevet 20. januar 2005 For all del; å røyke hver dag er ingen god idé. Like lite som å drikke hver dag er det. Det er forskjell på bruk og misbruk. Å kalle det narkoman er å tøye begrepene synes jeg, da jeg ikke klassifiserer hasj som narkotika. Narkomani-begrepet forbeholder jeg avhengighet av kjemiske stoffer som kokain, amfetamin og heroin. (som forøvrig cannabis har like lite til felles med som alkohol, derav begrepsforskjellen) Så hvis man bare holder deg til flein-sopp og opium så er man ikke narkoman?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå