Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet
Tom

Er det dette du vil lære barna dine om evt narkotika/alkohol/ sigaretter?

Hva da? At hasj og alkohol kan være farlig, og for all del, start aldri med å røyke?

GA? Er du så naiv og tror at barna dine aldri vil være borti noen form for rusmidler før de fyller atten? Jeg tror du kommer lenger med å oppdra selvstendige og fornuftige barn enn å komme med all slags forbud (de fleste jeg kjente på ungdomsskolen syntes anti-drugs kampanjene på skolen bare var tåpelige. Alle kjente noen som ikke tok skade av hasj, og da gjalt sikker det det samme med sterkere stoffer, tenkte de dummeste). Men så klart, siden du har negative erfaringer med dette, skjønner jeg at du vil oppdra dine barn på en annen måte enn hva jeg kommer til å gjøre. Man vet jo selv best hva ens egne foreldre gjorde rett og galt, og ønsker nok å videreføre det rette og rette opp i det gale.

Så klart vil jeg ha barn som aldri rører noe usunt, trener regelmessing, legger seg tidlig og spesielt for jentene, ikke har sex før de er 25, men jeg må nok bite i det sure eplet og innse at slik er ikke virkeligheten. Og jeg vet også av mine egne erfaringer, mine søskens erfaringer og barnas framtidige nettverk av voksnes erfaringer, at eksperimenteringer og andre aktiviteter bak foreldres rygg, ikke nødvendigvis fører en på gale veier. Det er en del av det å bli voksen. Den beste ballasten jeg kan gi mine barn for å forsikre meg mest mulig om at det hele går bra til slutt er et sunt vett, innsikt og forståelse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
GA? Er du så naiv og tror at barna dine aldri vil være borti noen form for rusmidler før de fyller atten? .

Hvor i alle dager får du det fra?

jeg spurte bare om det var det du ville lære barna dine at det ok og røyke hasj?

Gjest TomKrus
Skrevet

Hvor i alle dager får du det fra?

jeg spurte bare om det var det du ville lære barna dine at det ok og røyke hasj?

Det er jo like tåpelig som å lære barna sine at det er helt ok å drekke seg drita og røyke sigaretter.

Gjest Litjmæ
Skrevet
Så klart vil jeg ha barn som aldri rører noe usunt' date=' trener regelmessing, legger seg tidlig og spesielt for jentene, ikke har sex før de er 25, men jeg må nok bite i det sure eplet og innse at slik er ikke virkeligheten. [/quote']

Hvis du virkelig ønsker at de skal få mentale problemer så kan du jo prøve å få gjennom denne... :ler:

Ellers tror jeg nok vi egentlig er ganske enige jeg, kommer bare ikke alltid så godt fram...

Gjest TomKrus
Skrevet
Men da er vi jo enige da :wink:

For øvrig var det et banalt spørsmål. Like tåpelig som å spørre noen om de vil lære opp barna sine til at det er greit å pule rundt. Visse ting ligger ganske så åpenbart i kortene.

Gjest TomKrus
Skrevet

Ellers tror jeg nok vi egentlig er ganske enige jeg, kommer bare ikke alltid så godt fram...

Det har nok noe med at dere kvinner har en tendens til å søke andre meninger i hva dere leser enn hva som faktisk står der...

Gjest Anonymous
Skrevet

For øvrig var det et banalt spørsmål. Like tåpelig som å spørre noen om de vil lære opp barna sine til at det er greit å pule rundt. Visse ting ligger ganske så åpenbart i kortene.

Ufattelig usaklig Tom

Gjest Litjmæ
Skrevet
Det har nok noe med at dere kvinner har en tendens til å søke andre meninger i hva dere leser enn hva som faktisk står der...

Som du selv påpekte i en annen tråd, det har en del å gjøre med hvordan ting blir sagt også....... Og så tror jeg du noen ganger glemmer at det finnes andre som skriver her enn du også, alle svarene er ikke nødvendigvis myntet på deg :wink:

Gjest TomKrus
Skrevet
Som du selv påpekte i en annen tråd' date=' det har en del å gjøre med hvordan ting blir sagt også....... Og så tror jeg du noen ganger glemmer at det finnes andre som skriver her enn du også, alle svarene er ikke nødvendigvis myntet på deg :wink:[/quote']

Ja, tenk at dette svaret:

under en sitering fra meg kunne mistolkes den veien.

Gjest TomKrus
Skrevet

Ufattelig usaklig Tom

Ok. Så f.eks i en tråd på seksualitet synes du det er passende med innlegg ala: "er dette hva du vil lære dine barn?"?

Gjest Litjmæ
Skrevet

Som sagt, du er god på å mistolke... Ordrene som er merket med fetstil skal framheve at dette er generelt snakk............

Gjest TomKrus
Skrevet

Som sagt, du er god på å mistolke... Ordrene som er merket med fetstil skal framheve at dette er generelt snakk............

Seff. Burde jo skjønt at du plutselig pratet i generelle vendinger, særlig da det ville komme et svar i framtiden som som ville utheve hva som var generelt fra det som ikke var det. Er ikke helt vant med denne formen for antiretrospektiv kommunikasjon. Det skjer da fort at man mistolker i disputter med kaosretorikkens mestere.

Skal forsøke å forbedre meg.

Tilbake til saken: Alkohol ikke bra. Hasj ikke bra. Jeg kan ruse meg på begge deler, men vil ikke nødvendigvis dytte det på mine barn av den grunn.

Skrevet

Tenker dere aldri over at det er forbudt å røyke hasj i Norge?

Anders

Gjest Anonymous
Skrevet

Anders

Joda - jeg har prøvd å si det noen ganger , men det virker ikke som om det går inn

Gjest TomKrus
Skrevet

Anders

Forbudt å gå på rødt lys også, men det er det jo aldri noen som gjør. Drikke offentlig også. Og urinere offentlig.

Skrevet

Forbudt å gå på rødt lys også, men det er det jo aldri noen som gjør. Drikke offentlig også. Og urinere offentlig.

Men urinering og gå på rødt lys er ikke med på å finansiere kriminelle miljøer så de kan fortsette med smugling , langing og andre harde kriminelle handlinger.

Gjest TomKrus
Skrevet
Men urinering og gå på rødt lys er ikke med på å finansiere kriminelle miljøer så de kan fortsette med smugling , langing og andre harde kriminelle handlinger.

Sant det. Og klærne dine formoder jeg ikke er produsert av barnearbeidere eller av korrupte selskap som uttnytter folk i en trist livssituasjon.

Du trenger ikke finansiere andre kriminelle enn de som smugler inn hasj.

Skrevet

Sant det. Og klærne dine formoder jeg ikke er produsert av barnearbeidere eller av korrupte selskap som uttnytter folk i en trist livssituasjon.

Du trenger ikke finansiere andre kriminelle enn de som smugler inn hasj.

Du kan unnskylde deg så mye du vil , Du blir ikke noe mindre kriminell av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...