Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har du noen ganger opplevd å snakke med folk som regelrett kopierer dine argumenter og samtaleemner? Si du har en samtale om for eksempel interiør, bare for å ta noe. Så snakker du om hvor fine de grå hjørnesofaene på Bolia er, imens den andre personen sier noe helt annet, for eksempel at personen liker gule sofaer fra home & cottage bedre. Neste gang du er med denne personen sammen med andre, så hører du at personen har akkurat samme samtale med andre, bare at personen har tatt den plassen du hadde i forrige samtale. Altså at personen kan legge ut om at den bare digger grå hjørnesofaer fra Bolia...  Dette går igjen på flere områder, noen som har opplevd dette?

Anonymkode: 434cc...511

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel skjedd og har alltid tatt det som positivt at noen synes det jeg sa var bra.  

Hadde det vært jobbrelater og noen hadde stjålet ideene mine og gitt dem ut for å være sine så hadde det vært noe annet.  Men om noen skulle gjenta en observasjon jeg tidligere har kommet med synes jeg kun er positivt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd at jeg har en samtale med noen som har brukt samme argumenter jeg brukte med samme person til og meg, bare at vedkommende har glemt hvor infoen kom fra :P

Når det gjelder noe så trivielt som en sofa ville jeg bare ledd litt av det og tenkt at vedkommende kanskje er litt usikker på seg selv og ser litt opp til deg og dine meninger. 

Anonymkode: d77a8...7ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk påvirkes av andre. Disse menneskene er åpenbart enige i det du sier og tenker at du ytrer deg bra om ulike ting. Derfor tar de etter deg. Det er nok ikke bevisst hos mange. 

Anonymkode: 8a056...23b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det alltid er den samme personen som kopierer så hadde jeg blitt skeptisk. Men ellers hadde jeg tatt det som et kompliment at jeg har fått de til å skifte mening. 

Anonymkode: 1ddd3...7b8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nylig eksamen og da ga læreren bort min Ide til en annen i klassen. 

Synes sånt er værst på jobb eller i studier, når folk bruker deg for å faktisk oppnå noe. 

Om det omhandler smak innen innredning i hjemmet så er det ikke så ille. :P

Anonymkode: 94176...d6c

Skrevet

Jeg har en sjef som er sånn. Har jeg hørt noe eller funnet ut noe, jobbrelatert eller noe helt annet, så kan jeg bare minutter etter høre henne fortelle andre om dette, som om det var den største selvfølge. "Ja, visste du ikke det?", "Sånn har det vært leenge".

Siden jeg begynne å legge merke til dette har jeg begynt å tvile på om hun virkelig er så først ute med alt og har kontroll på alt som hun gir inntrykk av..

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde nylig eksamen og da ga læreren bort min Ide til en annen i klassen. 

Synes sånt er værst på jobb eller i studier, når folk bruker deg for å faktisk oppnå noe. 

Om det omhandler smak innen innredning i hjemmet så er det ikke så ille. :P

Ja, det er jeg enig i. Da synes jeg det er veldig viktig å nevne vedkommende man fikk idéen eller argumentet fra. Selv passer jeg på å gjøre det i alle sammenhenger, men jeg er ikke så opptatt av hvordan andre gjør det i litt mer trivielle samtaler. 

Anonymkode: 8a056...23b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk  opplevd nøyaktig det samme, bare med litt forskjellige emne. :erter:  

Jeg og en annen diskuterte ett eller annet  politisk tema, og vi var veldig uenige. Hun mente at ett forslag som en eller annen politiker hadde kommet med, viss nok var en helt "fantastisk" plan. Men jeg mente at det var ett temmelig idiotisk forslag. 

Hun hadde ikke noen særlige argumenter å komme med, og etter en stund bare trakk hun på skuldrene, rullet litt med øynene, og gikk sin vei. Men en stund seinere overhørte jeg at den samme kjerringa la ut om nøyaktig det samme poltiske emnet. Men da fra mitt ståsted, og hun brukte MINE argumentr som hennes egne. 

Kort tid tidligere hadde hun stikk motsatte meninger. Men alle som hadde disse  meningene var visst noen "store idioter" iføle henne. 

Anonymkode: c5b59...b91

Skrevet

Synes det er creepy selv... 
Da jeg startet på barneskole, var det en jente jeg ble venn med som gjorde alt og sa alt jeg gjorde, fikk foreldre til å kjøpe akkurat samme regnfrakk og slikt og tilba fotsporene mine i snø (ikke en spøk). o_O
Startet å sy egne klær og slikt... muligens det er "hyggelig" ment, men det kan være greit å distansere seg fra slike mennesker som prøver å "være" deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Drakan skrev:

Synes det er creepy selv... 
Da jeg startet på barneskole, var det en jente jeg ble venn med som gjorde alt og sa alt jeg gjorde, fikk foreldre til å kjøpe akkurat samme regnfrakk og slikt og tilba fotsporene mine i snø (ikke en spøk). o_O
Startet å sy egne klær og slikt... muligens det er "hyggelig" ment, men det kan være greit å distansere seg fra slike mennesker som prøver å "være" deg. 

Hvordan er det creepy at et BARN kopierer et annet barn egentlig

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det creepy at et BARN kopierer et annet barn egentlig

Hun gjorde dette i flere år og stjelte ting av meg også og når jeg ble eldre forsto jeg at hun gjorde seksuelle ting mot meg også... så... barn er creepy. Om de kopierer et annet barn til hver minste detalj, så vil jeg si at man som forelder burde være obs. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...