Nietsoj Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Nevn f.eks 5 ting som gjør at du definerer deg som voksen Sånn i farten kommer jeg på at: 1 Jeg har flyttet hjemmefra 2 Hjerneombyggingen er ferdig 3 Jeg har trosset flere av mine foreldres livsprinsipper, men forstår likevel at de er gode prinsipper å leve etter 4 Jeg har lært av erfaring 5 Jeg er bekymret for dagens ungdom 3
Nietsoj Skrevet 7. juni 2017 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, fiole skrev: Kanonfiiine, der var det på en måte definert Og så er det din tur 1
Gjest Solomon Grundy Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Man er ikke voksen før man tør å være barnslig.
fiole Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 1 Jeg flyttet hjemme fra som ganske ung 2 Jeg måtte tjene mine egne penger, jeg valgte å sy 3 Jeg betalte for lappen selv 4 Jeg har lært mye rart 5 Etterhvert , så blir ungdommene klokere 2
NonJuan Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 At jeg lar andre ta det ansvaret!!! Synes egentlig det er ganske voksent av meg
fiole Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 1) Har måttet gå til anskaffelse av briller. 2) Har opplevd at ungdommen reiser seg for deg på bussen. 3) At man har noe til felles med eldre og yngre mennesker. 4) At man har forstått at ens egen "verden" ikke er den eneste. 5) Eller, at man evner å tenke lenger en nesa. Hverdagsrefleksjoner er verdt sin vekt i GULL. 1
Synne-Marie Skrevet 8. juni 2017 #8 Skrevet 8. juni 2017 Ting som får meg til å føle meg skikkelig voksen 1) At jeg har årsbudsjett og fører regnskap over inntekter og utgifter og at økonomien er planlagt til minste detalj. Selv om jeg hater å holde på med det og syns det er blodkjedelig. 2) At ungene mine snart tar meg igjen i høyden. 3) At jeg eier en hel masse rart, hus, bil, globus, symaskin(), strykejern(), sherryglass() 4) At jeg har mitt eget bibliotek. 5) Og ikke minst: jeg blir litt for glad over å bli spurt om legg 1
Simbyxor Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 På 7.6.2017 den 20.11, Nietsoj skrev: Nevn f.eks 5 ting som gjør at du definerer deg som voksen Sånn i farten kommer jeg på at: 1 Jeg har flyttet hjemmefra 2 Hjerneombyggingen er ferdig 3 Jeg har trosset flere av mine foreldres livsprinsipper, men forstår likevel at de er gode prinsipper å leve etter 4 Jeg har lært av erfaring 5 Jeg er bekymret for dagens ungdom Jaha, jaha, jaha... da forsøker jeg: 1: Jeg evner å reflektere over meg selv, mine tanker og mine handlinger. 2: Jeg er mer enn 25 år 3: Jeg har mye livserfaring, på godt og vondt 4: Jeg føler omsorg for syke og trengende 5: Jeg har bodd for meg selv i 9 år Men jeg drikker ikke kaffe. Så det trekker kanskje ned litt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå