Gå til innhold

Hunder som pisser og driter ut hele nabolaget.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å gå mektig lei over  at det er hundepiss/hundedritt overalt. Eierene går flerfoldige turer hver dag, og jeg er tilsvarende ofte ute for å legge hundedritten i pose og kaste i søpla rundt min tomt. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Har bedt eiere plukke opp de gangene jeg har tatt de på fersk gjerning, men for til svar at kattene er like ille. Kjenner bare til tre katter her i området og alle de vanker i skogen slik jeg ser det. Finner i hvertfall ikke spor til de i selve byggefeltet.

Har en svært liten hage og en veranda som er helt på grensen min. Alt er fult av hundepiss/hundedritt. Ikke noe gøy å være ute med 2-åringen da. Hadde eierene gått motsatt retning hadde de gått rett i skogen, men de vil de tydeligvis ikke.

Faen altså, jeg liker dyr og jeg er glad vi bor i et nabolag med mange dyr men de hundene begynner å gå meg på nervene. Finnes det noe jeg kan bruke på egen tomt som hindrer hundene i å ødelegge tomten min? Den må være harmløst og ufarlig.

Hvordan ville dere hundeeiere blitt "konforntert" med dette?

Anonymkode: d25ca...3ca

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du sette opp gjerdet?

Anonymkode: 6634e...44a

• Liker 3
Skrevet

Går ikke eierne med hundene i bånd?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du sette opp gjerdet?

Anonymkode: 6634e...44a

Kan vel det, men tissestrålen går igjennom eller trekker inn i treverket uansett.

8 minutter siden, Sirah skrev:

Går ikke eierne med hundene i bånd?

Joda, eierene står fint og venter til hunden er ferdig.

AnonymBruker
Skrevet

Er vanskelig å kontrollere hvor hunden tisser, men bæsj skal alltid plukkes opp!

Anonymkode: 831a1...297

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vanskelig å kontrollere hvor hunden tisser, men bæsj skal alltid plukkes opp!

Mulig jeg er helt idiot, men morgenturen bruker de to minutter på. Hvorfor ikke holde seg på egen tomt da?

Flere av mine naboer har satt opp strømgjerde med god effekt. Ved første tissing var den det hylig og full stopp på toalettbesøk der. Om jeg ikke vinner en mer skånsom løsning tenker jeg å prøve dette selv.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er helt idiot, men morgenturen bruker de to minutter på. Hvorfor ikke holde seg på egen tomt da?

Flere av mine naboer har satt opp strømgjerde med god effekt. Ved første tissing var den det hylig og full stopp på toalettbesøk der. Om jeg ikke vinner en mer skånsom løsning tenker jeg å prøve dette selv.

vinner =finner

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det vanskelig? Jeg har hannhund, og når jeg går tur i nabolag så lar jeg ham ikke gå bort til hekker, gjerder, postkasser, biler og andre ting det ikke er nødvendig at han tisser på. Fordi jeg skjønner at det er irriterende. Slipper ham bort til steiner, kratt, ugrass, lyktestolper, hva nå enn annet som er ubetydelig og ikke til plage. Selvsagt glipper det av og til, jeg er bare menneskelig, men jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig å be hundeeiere ta hensyn til feks hekker. 

Anonymkode: 364f5...d0d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det vanskelig? Jeg har hannhund, og når jeg går tur i nabolag så lar jeg ham ikke gå bort til hekker, gjerder, postkasser, biler og andre ting det ikke er nødvendig at han tisser på. Fordi jeg skjønner at det er irriterende. Slipper ham bort til steiner, kratt, ugrass, lyktestolper, hva nå enn annet som er ubetydelig og ikke til plage. Selvsagt glipper det av og til, jeg er bare menneskelig, men jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig å be hundeeiere ta hensyn til feks hekker. 

Tusen takk for forståelse. Glipper som dine hadde jeg verken enset eller brydd meg om. Det er bare en hund og et menneske. Problemet er at vår tomt blir brukt som et dass 5-7 ganger daglig.

• Liker 1
Skrevet

Tisset trekker vel ned/fordamper/regner bort ganske raskt. Men man kan jo PRØVE å unngå at hunden pisser på andres hushjørner/søppeldunker/blomsterbed osv. Bæsj plukker man selvsagt alltid opp. 

Hvis du mener at du er glad i dyr, så rigger du ikke opp et strømgjerde for å påføre hunden smerte pga noe som strengt tatt er eierens feil. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å pisse oppetter ting er en ting. Men om man kommer hjem fra jobb og skal ut med en tissetrengt hund,  kan det være vanskelig å unngå at den tisser før man er ute av boligfeltet. 

Anonymkode: f5461...080

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Thyra skrev:

Tisset trekker vel ned/fordamper/regner bort ganske raskt. Men man kan jo PRØVE å unngå at hunden pisser på andres hushjørner/søppeldunker/blomsterbed osv. Bæsj plukker man selvsagt alltid opp. 

Hvis du mener at du er glad i dyr, så rigger du ikke opp et strømgjerde for å påføre hunden smerte pga noe som strengt tatt er eierens feil. 

Ja, jeg er glad i dyr men er selvsagt mer glad i eget barn. Han kan utelukkende bruke felles lekeplass slik ting er nå.Hundeeierene gir jo F. Jeg vet jeg må plukke bæsj,og det gjør jeg, men når hele verandanen er missfarget på utsiden od delvis på innsiden tror jeg ikke alt er fordampet vekk. Hundetissingen kan jeg ikke gjøre noe med med mindre jeg står vakt hele døgnet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å pisse oppetter ting er en ting. Men om man kommer hjem fra jobb og skal ut med en tissetrengt hund,  kan det være vanskelig å unngå at den tisser før man er ute av boligfeltet. 

Anonymkode: f5461...080

Eierene sparer tid på å gå ut av boligfeltetet. Det er en del av irritasjonsmomentet her. Eller de bruker like lang tid.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er glad i dyr men er selvsagt mer glad i eget barn. Han kan utelukkende bruke felles lekeplass slik ting er nå.Hundeeierene gir jo F. Jeg vet jeg må plukke bæsj,og det gjør jeg, men når hele verandanen er missfarget på utsiden od delvis på innsiden tror jeg ikke alt er fordampet vekk. Hundetissingen kan jeg ikke gjøre noe med med mindre jeg står vakt hele døgnet.

Ok,  så de tisser stadig vekk på terassen deres. Trodde det var på gresset, hekken osv. Det er uansett ikke hundene sin feil. Utrolig dumt av eierne også å oppføre seg på en måte som kan gå ut over hundene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

Ok,  så de tisser stadig vekk på terassen deres. Trodde det var på gresset, hekken osv. Det er uansett ikke hundene sin feil. Utrolig dumt av eierne også å oppføre seg på en måte som kan gå ut over hundene. 

Som jeg spurte i HI, hvordan ville du som hundeeierer blitt "konfrontert" med dette? Nei det er ikke hundene sin feil, men mitt barn skal ikke måtte betale prisen uansett. Det er vårt friområde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt noen hjemmelagde remedier? Jeg har ikke erfaring med dem selv, men de er enkle å mikse sammen så det kan være verdt et forsøk om du vil

https://gardenseason.com/best-homemade-dog-repellent/

Anonymkode: 2a95f...1bb

Tusen takk. Prøver dete før strømmen kommer opp :D

Skrevet

Prøv salmiakk på grensen til tomten din. Hunder hater den lukten.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg spurte i HI, hvordan ville du som hundeeierer blitt "konfrontert" med dette? Nei det er ikke hundene sin feil, men mitt barn skal ikke måtte betale prisen uansett. Det er vårt friområde.

Jeg ville ikke latt hunden pisse oppetter verandaen til folk. På gresset eller i snøen på vinteren er ikke til å unngå. Bæsjer hunden andre steder enn i skogen bruker man selvsagt pose. Noen ganger bæsjer hunden flere ganger enn man regnet med og man går tom for poser. Har flere ganger gått hjem og hentet pose. Da er det ekstra irriterende med naboer som følger med i vinduet og stikker nesa ut og sier jeg må plukke opp bæsjen.. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Prøver dete før strømmen kommer opp :D

Du skal ikke sette opp strømgjerde. Punktum. Hadde jeg hatt hund og opplevd at det at hunden min hadde fått smerter fordi noen hadde satt opp strømgjerde hadde jeg anmeldt på flekken! Du sier du er glad i dyr, men jeg tror faktisk ikke noe på deg. Ingen som er glad i dyr påfører dyr smerte.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...