Gå til innhold

Å tilfeldigvis nevne flatterende info om seg selv...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerer dere på folk som alltid klarer å snike inn flatterende informasjon om seg selv? Burde ikke bry meg, men kjenner jeg blir så irritert når folk i et eneste innlegg på fb, klarer å fortelle både at de har en flott jobb (hvor den "tilfeldig" nevnte stillingstittelen faktisk høres bedre ut enn den egentlig er), at de sitter i FAU, at de har alle rutiner på plass hjemme, at ungene har masse venner og at de i tillegg til en svæært krevende jobb faktisk også klarer å presse inn litt lek med ungene...Dette på en litt fordekt måte hvor de bra tingene bare "tilfeldigvis" nevnes...Klart man kan (og bør) la være å bry seg, men når man vet at det bildet som tegnes faktisk ikke heller stemmer med virkeligheten, er jeg fristet til å komme med en syrlig kommentar, men lar selvfølgelig være. Egentlig er det jo bare synd på dem som har et så stort behov for å framstille seg sånn....men er det flere som reagerer på dette fenomenet (i del grad det er et fenomen)?

Anonymkode: 64d3a...edd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan reagerer dere på folk som alltid klarer å snike inn flatterende informasjon om seg selv? Burde ikke bry meg, men kjenner jeg blir så irritert når folk i et eneste innlegg på fb, klarer å fortelle både at de har en flott jobb (hvor den "tilfeldig" nevnte stillingstittelen faktisk høres bedre ut enn den egentlig er), at de sitter i FAU, at de har alle rutiner på plass hjemme, at ungene har masse venner og at de i tillegg til en svæært krevende jobb faktisk også klarer å presse inn litt lek med ungene...Dette på en litt fordekt måte hvor de bra tingene bare "tilfeldigvis" nevnes...Klart man kan (og bør) la være å bry seg, men når man vet at det bildet som tegnes faktisk ikke heller stemmer med virkeligheten, er jeg fristet til å komme med en syrlig kommentar, men lar selvfølgelig være. Egentlig er det jo bare synd på dem som har et så stort behov for å framstille seg sånn....men er det flere som reagerer på dette fenomenet (i del grad det er et fenomen)?

Anonymkode: 64d3a...edd

Jeg har absolutt ingenting imot dette. Selv legger jeg minimalt ut på fb, men noen folk liker å dele mer. Selv om ikke alt for dem går på skinner synes jeg venner kan være glad på deres vegne overfor det som faktisk går bra for dem. Og at de velger å fokusere på det positive og dele det positive i hverdagen sin - kanskje til inspirasjon for andre - synes jeg er bra.

Anonymkode: 7c32c...d40

AnonymBruker
Skrevet

"Selvskryt skal man lytte til, for det kommer fra hjertet!"
Jeg vet ikke hvem som sa det, men sant er det. :)

Hva er problemet med litt selvskryt?
Kanskje er ikke stillingen så veldig bra for deg, men for den som forteller deg om jobben kan det være veldig stort.
Kanskje har hun/han overkommet mange hindre for å få nettopp denne jobben, og da må det være lov å være stolt.

Og vedrørende det å sitte i FAU.  De fleste prøver vel å slippe unna slike verv, men jeg kjenner flere som ser på det å bli valg til verv som en tillitserklæring.  Hva er galt med det?

Og hvis de selv var venneløse som barn har de kanskje vært redde for at barna deres også skulle bli det samme.  Da er det kanskje stort for dem at barna har mange venner?

Det kan være mange grunner til at folk er stolte av ting som ikke er så stort for andre, og hvorfor skal de ikke få lov til å være det?

Anonymkode: 18347...7e2

Gjest Margit Spat
Skrevet

Du glemte å si at de selvsagt også rekker å trene masse, lage superflott og supersunn mat fra bunnen hver eneste dag, baker surdeigsbrød før ungene står opp, og dessuten stadig vekk reiser på ferie til steder som gir kred :fnise: 

Neida: ingen er BARE perfekte. Det er bare det at de aller fleste av oss liker best å vise fram de positive sidene ved oss selv. Jeg synes det er helt greit. Man må bare huske at absolutt alle har sine utfordringer på en eller annen måte. Det er mye verre å lese statusene til kongene og dronningene av oversharing; du vet de som har mastergrad fra Livets Knallharde Skole, skriver stadige tirader mot barnevernet og deler udokumentert fremmedfiendtlig svada daglig.

AnonymBruker
Skrevet

Narsissister er mennesker jeg holder meg langt unna

Anonymkode: 4893d...437

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg egentlig ikke. Jeg er en veldig tolerant og fordomsfri person så slik snikskryt hos andre legger jeg meg ikke opp i :P 

Anonymkode: 6f75a...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...