Daiquiry Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Ett bilde i går og et bilde i dag. Er på ryggen, på høyre side.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Klør det? Svie eller smerter? Eksponert for noe på det pågjeldende sted? Anonymkode: cf41a...ab6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Slik ser min sol eksem ut ved utbrudd. Men det kan være så mangt. Anonymkode: 17a66...7d8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Har du badet i ferskvann i går, og fått noe på deg? Solte du deg på ryggen i går? Var ryggen din i kontakt med planter/ annet i gresset i går? Anonymkode: 84fb8...bff
Daiquiry Skrevet 7. juni 2017 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2017 Det klør, ikke noe mer. Har ikke badet, eller solt meg...tar en cetrizin så går det vel over 😊 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 Kontakt legevakten. Det kan, merk kan, være helvettesild. Da trenger du behandling raskt for å dempe utbruddet. Ta en telefon. Anonymkode: b457e...83f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #8 Skrevet 7. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontakt legevakten. Det kan, merk kan, være helvettesild. Da trenger du behandling raskt for å dempe utbruddet. Ta en telefon. Anonymkode: b457e...83f Det ser ikke ut som helvetesild. Det har ikke noen typisk distribusjon langsmed et dermatom. Hekvetesild er dessuten veldig, veldig smertefullt. Anonymkode: 07913...8df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #9 Skrevet 7. juni 2017 4 timer siden, Daiquiry skrev: Det klør, ikke noe mer. Har ikke badet, eller solt meg...tar en cetrizin så går det vel over 😊 Noen får utslett i forbindelse med allergi ved inntak av matvarer som de ikke tåler. Har du spist noe som du vanligvis ikke spiser, i timene før utslettet kom? Det kan også være kontaktallergi (fra feks en vaskelapp på bh eller t-skjorte el.l.). Anonymkode: 84fb8...bff
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #10 Skrevet 8. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ser ikke ut som helvetesild. Det har ikke noen typisk distribusjon langsmed et dermatom. Hekvetesild er dessuten veldig, veldig smertefullt. Anonymkode: 07913...8df Der er vi uenige. I tidlig fase kan helvettes ild se slik ut. Smertefullt er det heller ikke i tidlig fase. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen får utslett i forbindelse med allergi ved inntak av matvarer som de ikke tåler. Har du spist noe som du vanligvis ikke spiser, i timene før utslettet kom? Det kan også være kontaktallergi (fra feks en vaskelapp på bh eller t-skjorte el.l.). Anonymkode: 84fb8...bff Matvareallergi kommer ikke i et så konsentrert lite område på huden. Når ts har litt på ryggen og litt lengre oppe på utsiden av en skulder så er teorien om vaskelapp "mot normalt". Anonymkode: b457e...83f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #11 Skrevet 8. juni 2017 Loppebitt? De prøvebiter har jeg lest, slik at man kan få flere bitt tett inntil hverandre. Anonymkode: 490d4...587
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #12 Skrevet 8. juni 2017 Jeg har erfart matallergi som har vist seg som utslett på en liten avgrenset del av av kroppen. Anonymkode: 84fb8...bff
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #13 Skrevet 8. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Loppebitt? De prøvebiter har jeg lest, slik at man kan få flere bitt tett inntil hverandre. Anonymkode: 490d4...587 Fugleloppebitt du tenker på? Eller andre lopper? Anonymkode: 84fb8...bff
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #14 Skrevet 8. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fugleloppebitt du tenker på? Eller andre lopper? Anonymkode: 84fb8...bff Tenker fuglelopper. Anonymkode: 490d4...587 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå