AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Min sønn har antagelig asd. Skriver antagelig fordi han ikke vil utredes. Han går på vgs, og det går ikke noe særlig. Skolen er flink å legge til rette. Vi har fått mye hjelp fra ulike instanser- men det stopper fordi han vil ikke ta mot hjelp. Han snur døgnet, spiser minimalt, har minimalt kontakt med andre. Er aldri ute. Alle særegenheter (lang liste) sliter meg totalt ut. Råd vi få er å ikke uroe ham fordi han blir veldig stresset av forandringer. Nå er det lang sommerferie og jeg gruer meg. Jeg syns også det er veldig vanskelig med kommentarer fra andre, det vises jo ikke utenpå ham det han sliter med. Men det får jeg heller leve med... Et det noen foreldre som har vært i denne situasjonen? Er det noen unge voksne med asd som kan lære meg noe om situasjonen? Anonymkode: f176d...317
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Hvilken hjelp er det han ikke vil ta imot? Anonymkode: 5dd0b...e56
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken hjelp er det han ikke vil ta imot? Anonymkode: 5dd0b...e56 Ingen hjelp. Ikke helsesøster, BUP. Ikke hjelp eller råd mht skolearbeid. Ikke forslag om å komme seg ut Anonymkode: f176d...317
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 Har du snakket med han ordentlig rundt dette? For en eventuell diagnose endrer jo ikke hvem han er. Det en slik diagnose gjør er jo en forklaring på hvorfor han sliter som han gjør, og det kan føles veldig godt å vite hvorfor. Han er jo den han alltid har vært, uavhengig av en diagnose eller ikke. Men med en diagnose blir det mye lettere til å få hjelp, hvis man ønsker det... Har du ingen lege/psykolog du kan snakke med dette om? Du får mye mer info fra dem om diagnosen enn fra oss Anonymkode: e9b9e...e9c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 Hvor mye valg har egentlig ett barn / ungdom rundt slike ting ? Dersom foreldrene eller skolen / barnevernet ønsker utrending (og eventuelt behandling) kan ett barn nekte dette? Anonymkode: cedf0...b1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå