Gå til innhold

Hvordan stoppe edderkoppene fra å komme hit...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en nederste etasje av et hus (litt som en kjeller leilighet) og finner edderkopper overalt!

Jeg tør ikke å gjøre et google søk i frykt for å se bilder (jeg har veldig høy fobi for edderkopper).

Noen tips til hvordan jeg kan holde dem unna?! Jeg vasker og har et rent hus...

Anonymkode: ba76d...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du ikke. Da må du i så fall slutte å lufte, slutte og ha vinduene åpne. De kommer som regel inn gjennom åpne vinduer eller gjennom lufteluker.

Du bør vel egentlig søke hjelp for fobien hvis du ikke engang tør å se på et bilde av en edderkopp. Eller du bør flytte fra bakkenivå/hus og få deg leilighet i en blokk, helst så høyt oppe i etasjene som mulig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Det kan du ikke. Da må du i så fall slutte å lufte, slutte og ha vinduene åpne. De kommer som regel inn gjennom åpne vinduer eller gjennom lufteluker.

Du bør vel egentlig søke hjelp for fobien hvis du ikke engang tør å se på et bilde av en edderkopp. Eller du bør flytte fra bakkenivå/hus og få deg leilighet i en blokk, helst så høyt oppe i etasjene som mulig.

Ironien er at vi har nettopp flyttet fra et moderne og edderkopp-fri leilighet...

:nori:

ts

AnonymBruker
Skrevet

Skal finnes sånne apparater som du setter i stikkontakten og den sender ut lyder som innsekter ikke liker. Og du får nett til å feste over vinduene så kryp ikke kommer inn :). Men personlig vet jeg at lavendel funker på kryp. 

Anonymkode: c8d16...881

AnonymBruker
Skrevet

Åh skjønner deg godt! Jeg har også edderkoppforbi og unngår kjellere som pesten - selv om de oftest er billigere.

Anonymkode: c8d1b...9af

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh skjønner deg godt! Jeg har også edderkoppforbi og unngår kjellere som pesten - selv om de oftest er billigere.

Anonymkode: c8d1b...9af

Nå er det ikke akkurat billig...vi betaler 12 500 kr. Bra beliggenhet osv. Er det ingen spray eller gamle tips som kan drepe de :fnise:

Skrevet

Edderkopper kommer overalt, har bodd i alle etasjer og har alltid møtt en edderkopp eller to.

Men Permetrin spray funker, tar knekken både maur og edderkopper.:nigo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De edderkoppene som kommer inn i 4. etasje er andre edderkopper enn dem du finner i en sokkelleilighet/kjellerleilighet.

I etasjene godt over bakkenivå i en blokk er det som oftest utelevende edderkopper som forviller seg inn. Det er de som jakter i skumringen med nett som de flittig setter opp i hjørner, over vinduer og andre utspring hvor fluer og skumringsinsekter kan komme surrende forbi og gå i fella.

I en kjellerleilighet kan det være en blanding av kjelleredderkopper, husedderkopper og store husedderkopper, Så har vi noen som lager huler/tuneller som de lever i, og til sist de samme edderkoppene som du kan finn i 4. etasje i en blokk (de som har forvillet seg inn, men ikke har innemiljø som normalt habitat). Blir det mange av disse bør man undersøke for fukt.

Anonymkode: a5728...fa6

Skrevet

Jeg bruker en spray som heter super permetrin eller noe. Det er et insektsmiddel. Denne sprayer jeg typ på utsiden av rammen på vinduer og dører, slik at insekter og spesielt edderkopper ikke kommer inn. Han i kassa der jeg kjøpte den sa at det skulle gjøre så ingen insekter vil gå inn. Etter at jeg begynte å bruke denne sprayen tror jeg faktisk ikke jeg har sett en eneste edderkopp her inne... og her har det vært mange edderkopper på besøk tidligere, jeg er også livredd dem

Gjest chisandra
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en nederste etasje av et hus (litt som en kjeller leilighet) og finner edderkopper overalt!

Jeg tør ikke å gjøre et google søk i frykt for å se bilder (jeg har veldig høy fobi for edderkopper).

Noen tips til hvordan jeg kan holde dem unna?! Jeg vasker og har et rent hus...

Trinol 810. Kan ikke få fullrost den, den har også forebyggende virkning. Den sprayen har gitt meg et nytt liv om sommeren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...