AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 I enkelte sosiale sammenhenger f.eks. i politiske, kulturerelle seminarer er det enkelte som roser de som har prestisjefulle posisjoner til det grenser til eller går over til smisking. Har sett dette også i tilfeller der personen i den prestisjefulle posisjonen oppførte seg direkte uforskammet mot flere andre, men likevel fortsatte "smiskingen". Problemet er at jeg i slike sammenhenger der det nærmest virker som om dette er normalen, så faller jeg litt utenfor. For selv gir jeg bare komplimenter når jeg virkelig mener det, og ikke for å holde meg inne med noen for karrieremuligheter. Er det andre som opplever dette? Andre jeg har snakket med som er enige med meg, har sagt at de unngår slike seminarer av den grunn nettopp fordi de ikke har noe til felles med deltagerne som pleier å være der. Jeg synes det er synd å gå glipp av mange spennende foredrag av den grunn. Hadde derfor satt pris på å høre hvis det er måter man kan unngå å falle utenfor den sosiale kretsen, men likevel ikke delta i smiskingen. Anonymkode: 05dd5...a71
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Ser ikke helt problemet. Du kan jo delta fint uten å smiske? Anonymkode: 9f440...fde
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke helt problemet. Du kan jo delta fint uten å smiske? Anonymkode: 9f440...fde Ja, jeg deltar og lærer mye av foredragene. Men jeg faller litt utenfor det sosiale dvs. det kan virke som om folk blir fornærmet fordi jeg er den "eneste" som ikke smisker. Anonymkode: 05dd5...a71
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg deltar og lærer mye av foredragene. Men jeg faller litt utenfor det sosiale dvs. det kan virke som om folk blir fornærmet fordi jeg er den "eneste" som ikke smisker. Anonymkode: 05dd5...a71 Litt ekstra info: Det kan virke som om "smiskingen" gir dem et godt samhold og selv om jeg prater hyggelig med dem så merker jeg likevel at de har en slags avstand til meg. Det synes jeg blir litt ensomt derav problemet. Anonymkode: 05dd5...a71
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt ekstra info: Det kan virke som om "smiskingen" gir dem et godt samhold og selv om jeg prater hyggelig med dem så merker jeg likevel at de har en slags avstand til meg. Det synes jeg blir litt ensomt derav problemet. Anonymkode: 05dd5...a71 Kan det hende at de som ikke deltar i smisking fremstår som om de ikke liker/bryr seg om eller setter pris på de andre? TS Anonymkode: 05dd5...a71
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 Ingen som kan hjelpe meg litt her? Jeg lurer virkelig på om noen kan synes at man ikke liker/bryr seg om eller setter pris på de andre dersom man ikke joiner "smiskingen" på seminarer? Det kan nemlig virke slik siden de som gjør blir en veldig sammensveiset gjeng. Anonymkode: 05dd5...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå