AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 har jeg sjangs til å komme inn på skole hvis snittet er på 45,9 og mitt er på 44 ca, eller er løpet kjørt? Har søkt andre plasser i landet og, men kanskje venteliste er en mulighet og. Anonymkode: 492df...ce7
bobleplast_ Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Snittet, eller laveste poengsum? En forskjell på 1.9 poeng er en del.
Gjest Margit Spat Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 (endret) Sjelden poenggrensen endrer seg så veldig mye fra år til år, men det kommer litt an på hvor stort studiet er. Du ligger jo nesten to poeng under fjorårets grense, og det er en del. Det du bør gjøre, er å bruke litt tid på Samordna opptaks nettsider, og se hvordan inntakskravene har svingt for akkurat dette studiet for flere år. Sjekk minst de 5-6 siste årene. Hvis det er et studium der grensen har svingt mye, så er det jo et visst lite håp, men hvis grensen har vært stabil, så kan du nok bare glemme akkurat det studiet på akkurat den høgskolen. Du kan gjerne stå på venteliste, men poenggrensen etter supplerende opptak er jo poengsummen til den siste på ventelista som kom inn på studiet. Endret 7. juni 2017 av Margit Spat presisering
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 En poengrensene er ikke et snitt. Det er poenggrensen til den siste som kom inn ved fjorårets opptak. Hvordan den blir i år avhenger av søkerne. Den kan bli lavere i år, men vanligvis rikker den seg ikke så mye. 1,9 poeng er en del, så jeg ville ikke ha satset på dette om jeg var deg. Anonymkode: a7e81...e11 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 5 minutter siden, Margit Spat skrev: Sjelden poenggrensen endrer seg så veldig mye fra år til år, men det kommer litt an på hvor stort studiet er. Du ligger jo nesten to poeng under fjorårets grense, og det er en del. Det du bør gjøre, er å bruke litt tid på Samordna opptaks nettsider, og se hvordan inntakskravene har svingt for akkurat dette studiet for flere år. Sjekk minst de 5-6 siste årene. Du kan gjerne stå på venteliste, men poenggrensen etter supplerende opptak er jo poengsummen til den siste på ventelista som kom inn på studiet. På mange studier endrer poenggrensene seg en hel del fra år til år. Spesielt på PHS og sykepleien har jeg fått med meg. Pleier vel å ofte være over 20% flere søkere mange steder hvert eneste år. Da øker poenggrensen ofte. Anonymkode: f5ba9...488
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #7 Skrevet 7. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: På mange studier endrer poenggrensene seg en hel del fra år til år. Spesielt på PHS og sykepleien har jeg fått med meg. Pleier vel å ofte være over 20% flere søkere mange steder hvert eneste år. Da øker poenggrensen ofte. Anonymkode: f5ba9...488 Det spørs vel hva man definerer som "en hel del". Anonymkode: a7e81...e11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #8 Skrevet 7. juni 2017 Nei var dette jeg var redd for, synd det. Men da har jeg kanskje mulighet de andre plassene. Anonymkode: 492df...ce7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå