Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liten digresjon: Jeg synes det er helt horribelt å måtte betale over det dobbelte når man bestiller fra norske nettsteder. Å sende en ting fra USA til Bergen koster dessuten halvparten av hva det koster å sende samme ting fra Oslo til Bergen.

Totalt, inkludert frakt, passerer min bestilling knapt nok 200 kroner. Skulle jeg bestilt fra norge, ville det kostet nærmere 600.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noe søl med dette når den blir full, f.eks. større risk for lekkasje eller lign? Og hvordan er den å bruke om natta?

Er skikkelig bløder, så det hadde vært grusomt kjekt å slippe å springe på do annen hver time.

Skrevet

Jeg har bestilt fra divacup nå, sto at det tok ca 1 til to uker å få den,men håper det går raskere.

Skulle bare si til de som vurderer å bestille at jeg bestilte fra den norske nettsiden.

Da jeg ikke fikk det til å funke, sendte jeg den tilbake, da fikk jeg pengene mine i retur.

Du har returrett på divacup.com også, et helt år faktisk, så det er jo ganske bra.

Druscilla Skrev:

Nå er den betilt, til 30 dollar, inkludert frakt.

Hvor bestilte du hen siden du fikk den til kun $30 INKL frakt?

:)

Og at det skal være så mye å spare på diva cup tror jeg ikke så mye på heller. De påstår at man sparer penger etter bare 2-3 mnd. En pakke OB koster ca 10 kroner. Det er 16 stk i dem, og jeg bruker ikke engang en slik pakke under mens. La oss for enkelhetsskyld si at jeg bruker en hel pakke, det blir 192 kroner året.

De fleste kjøper vel en pakke bind i tillegg også da, for å ha om natten, og de kan være dyre.

I tillegg til at det er sant som tidligere nevnt at bare den blå pakken er så billig, mens de andre ligger mye høyere i pris. Og da blir vel årsgjennomsnittet på kostnader mye høyere igjen.

Du glemte å sammenligne miljøvennligheten også, selv om jeg må ærlig innrømme at det ikke var faktor nr 1 av grunner til at jeg bestilte divacup. Men tanken er veldig fin, det å vite at man er med på å minske søppelhaugen litt. Finnes jo til og med folk som skyller tampongen sin ned i do, æsj! Snakker om å ikke bry seg om miljøet..

Skrevet

Nå har jeg og bestilt diva cup fra naturemama :)

Når det bare er snakk om 186 kr, så tar det ikke lange tiden før jeg har thent det inn igjen. Og så er det under 200 kr og det er bra, for da kan ikke det summe landet vi bor i kreve toll :sjarmor:

Tenke seg til at denne tråden inspirerte meg til å kjøpe den da.Hadde ikke hørt om den før jeg. Den passer meg egentlig perfekt. Jeg bruker Pearly, som er naturlig prevansjon, så da er det jo i sin rett å bruke det naturlige menstruasjonsproduktet divacup :ler:

Skrevet

Så mye for å sjekke litt, druscillla! :-? Skulle ønske jeg hadde gjort det samme, men jeg har allerede bestilt fra divacup.com

Så dumt da, det var jo litt å spare =/ MEn men, for sent nå, da vet i alle fall andre som leser tråden hvor man kan få kjøpt det billigst, og det er jo bra :)

@riel, hva er pearly for noe?

Skrevet

@riel, hva er pearly for noe?

Pearly PFC er en liten datamaskinm med en temperaursonde. Du måler temperaturen hvær morgen, og ut ifra det finner den de dagene du kan bli gravid: Før du grønt, kan du ha sex, får du rødt: kan du ikke ha sex/ubeskyttet sex. Den har vekkerklokkefunksjon, så jeg synes det er lettere å huske den enn det var å huske p-pillene :ler:

Den er helt perfekt hvis du er lei av/ikke tåler hormonell prevansjon, og har lyst å bli bedre kjent med egen kropp og syklus.

:)

Skrevet

Men er den helt sikker da? eller sånn, like sikker som p-pillene i alle fall?

Er jo ikke helt sunt å pakke i seg hormoner til enhver tid oppi gjennom livet, det høres ut som en bra løsning, så lenge man ikke synes det tar tid og sånt for å måle tempen hver morgen da selvfølgelig. Men jeg vet ikke helt hvor trygg jeg ville følt meg, men så er det jo ingen av prevensjonsmidlene som er 100% sikker uansett.

Takk for svaret i alle fall! :-)

Gjest allium
Skrevet

Den er helt klart mindre sikker enn p-piller. Også får man ganske mange røde dager, og gjerne på det tidspunktet i måneden da man har mest lyst...

Dessuten koster den flesk. Den baserer beregningene på temperaturmåling, hvis du kan tolerere litt lavere sikkerhet enn piller og avholdenhet/alternativ prevensjon på usikre dager, kan du gjøre jobben like bra, og mye billigere, ved hjelp av et vanlig digitalt termometer og kanskje en bok om emnet. F.eks. Toni Wechslers "Taking charge of your fertility".

Skrevet

Den er like sikker som p-piller utifra tester. Og det er nettop kommet ut nye og forbedrede utgaver av den, så det blir mindre røde dager. I begynnelsen må du regne med endel røde dager, for da skal den lære seg å bli kjent med syklusen din, menr en stund minker de, og du få ca 6 røde dager i måneden. Da kan du la være å ha sex, eller bruke kondom.

Det tar ikke lang tid å måle. Den vekker deg om morgenen, du stapper måleren i munnen, og etter 40-60 sek piper den- temperaturen er målt, og status for dagen angitt.

Når det gjelder prisen synes jeg ikke det er så gale. Bare tenk på hva du bruker på p-piller i lengden. Pearlyen koster ca 3400 kr, og har en levetid på ca 20 år. Og så kan den brukes til familieplanlegging når den tid kommer :)

Gjest allium
Skrevet

Hvem har gjort de testene ? Er de uavhengige av produsenten ?

Mulig det er billigere enn et liv med p-piller. Men det er mye dyrere enn et termometer og litt sunn fornuft.

Skrevet

Det var et universitet i Tyskland som gjorde testene. Men en Pearl Index test er den de bruker for å teste all form for prevansjonsmidler, uansett hvem som gjør testen.

De som orker å sitte å regne ut sin egen fruktbarhetskurve må bare gjøre det. Men jeg hadde ikke tørt å stole på min egen dømmekraft da, og så tar det tid. Da stoler jeg mer på en datamaskin som er full av data om temperaturdata og syklusdata. Jeg stoler fullt og helt på den, men leste masse før jeg bestemte meg for å invistere i den. Det er ikke noe en impulskjøper akkurat :)

Det er jo heller ikke et prevansjonsmiddel som passer alle. Du bør ta det alvorlig, og ikke slurve med målingene, og så er det mest for de som er i et fast forhold, for det beskytter ikke mot STD's.

Skrevet

Det er visst en til kopp: Instead Men den er for engangsbruk, så det å kjøpe den blir som å kjøpen en pakke med tamponger :-? Og da er jo de miljømessige aspektene litt los også, men du kunne hvist ha sex mens du brukte den, for den er ikke helt lik i form som de andre. Den er en ring med en myk pose i, og plasseres som et pessar.

Skrevet

Hvis man tenker miljø, så synes jeg ikke at den der er et godt alternativ :-?

Gjest LoisLane
Skrevet
Jeg synes ikke diva cup høres noe eklere ut enn tampong eller bind, men jeg ser ingen grunn til å bytte til diva cup når jeg er svært fornøyd med tampong. Dessuten synes jeg de overdriver hvor "forferdelig" det er å bruke tampong. F.eks. det at man bare trenger tømme diva cup 2-4 ganger om dagen, man bytter da ikke tampong noe mer enn det?

Er det meg som blør mye, eller? Hadde jeg skifta 2 - 4 ganger daglig hadde buksene mine vært et blodig syn...

Skrevet

Er det meg som blør mye, eller? Hadde jeg skifta 2 - 4 ganger daglig hadde buksene mine vært et blodig syn...

Vi blør jo alle i forskjellig grad, men bruker du p-piller? Jeg blødde mindre når jeg gikk på pilla enn nå.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Ja hadde ikke tatt sjansen på å bare bytte 2-4ganger om dagen nei. Heldig de som blør så lite.

Skrevet

Samme her, gitt....

Angående damebeger, jeg har brukt det noen dager nå. Får ikke til det vakumet ordentlig, jeg lekker litt :-? Jeg vrir og vrir.....hjelp!

Skrevet

Miau, bruker du den norske versjonen?

Så rart at du lekker, håper du får noen tips hos de som allerede bruker den og er fornøyd.

Min er på vei i posten nå, er litt spent om jeg kommer til å bli fornøyd.

Den der INSTEAD koppen var jo også litt lur da, selv om den ikke er så veldig miljøvennlig. Men det at man kan ha sex med den på hørtes jo veldig bra ut da, spesielt for de som ikke liker synet av blod.

Hadde de solgt sånne i en butikk, hadde jeg sikkert kjøpt slike i tillegg for å prøve, men blir litt mer tungvint når man må bestille synes jeg.

Men jeg lurte på en ting, som ikke har med dette å gjøre, hvordan gjør dere det når dere skal sitere noen for å få "person skrev" over sitatet? Skriver dere det selv eller?

Om dere skjønner hva jeg mener?

Gjest allium
Skrevet

Men jeg lurte på en ting, som ikke har med dette å gjøre, hvordan gjør dere det når dere skal sitere noen for å få "person skrev" over sitatet? Skriver dere det selv eller?

Om dere skjønner hva jeg mener?

Klikk på "Siter".

Mitt inntrykk angående Instead er forøvrig at de færreste er fornøyd. Den er visst veldig vanskelig å bytte uten masse søl.

Til deg som lekker: Hold ut ! Det tok meg noen sykluser før jeg fikk taket på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...