Gå til innhold

Divacup/ damebeger


Kaori

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette? Lurer på om det er verdt investeringen.

Etter at jeg sluttet på p-pillene har jeg igjen fått ei ordentlig plagsom uke med mer mensen enn jeg hadde da jeg gikk på pillene.

Liker ikke så godt å gå med bind, og bruker tampong om dagen, men om natten tenkte jeg at da måtte jo dette være en kjempefin løsning.

Kanskje litt dumt spørsmål, men blir man videre i skjeden av å bruke en sånn en, eller er den såpass myk at den tilpasser seg når den er satt i?

Og til slutt, er den vanskelig å sette i?

Håper noen har prøvd dette eller vet noe om det.

Har allerede vært på hjemmesidene, både den norske og den amerikanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest allium

Jeg har Divacup.

Er kjempefornøyd. Den er såpass myk at jeg kan ikke tenke meg at den vider ut noe. Å sette den inn må læres, det tok en stund før jeg fant trikset for at den skulle holde tett.

Tips: Den må dreies MINST en hel omdreining etter at den er på plass.

Å ta den ut er ikke noe problem. Bare klem den sammen nederst, så slipper vakuumet. Jeg har klippet av halvparten av tuppen, den gnagde litt, og jeg bruker den ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt klundrete å sette inn med en gang, men du lærer det fort.

Den vider nok ikke ut noe, skal nok litt mere til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har alltid hatet mensen, men etter at jeg kjøpte Divacup har det blitt bedre. Trenger bare å tømmes to ganger i døgnet.

Måtte bruke tamponger i jula, blærk. Og bind om natten er bare forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

merker man ikke at det er noe der oppe?

Kan jeg aldri tenke meg. Jeg merker iallfall ikke tamponger til vanlig, og de suger jo opp det som er av fuktighet.

Men hva koster en sånn? Jeg kunne gjerne tenkt meg å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium

Koster ca. 200 kroner hvis du bestiller fra USA eller Canada.

Forøvrig kan jeg slutte meg til Susannes erfaring. Jeg måtte også bruke "gammeldagse" løsninger en dag i forrige måned - urk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte damebeger til 500,- +porto.(www.damebeger.no) Visste ikke at det gikk an å få det så billig... Men så betalte jeg på postoppkrav (føles tryggere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan jeg spørre hva som var grunnen til at dere måtte bruk de "gamle" løsningene for en tid?

Er det noe som gjør at man ikke alltid kan bruke divacup?

Til deg som kunne tenkt deg å prøve det, den billigste varianten finner du på www.divacup.com pg den dyreste med norsk forhandler på www. damebeger.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Jeg syns helt ærlig dette høres mye eklere ut enn tampong og bind. Sikkert fordi man må tømme ut sitt eget blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
Kan jeg spørre hva som var grunnen til at dere måtte bruk de "gamle" løsningene for en tid?

Er det noe som gjør at man ikke alltid kan bruke divacup?

Til deg som kunne tenkt deg å prøve det, den billigste varianten finner du på www.divacup.com pg den dyreste med norsk forhandler på www. damebeger.no

Jeg mistet den, og den havnet et sted som gjorde at jeg følte sterkt behov for å koke den før videre bruk. Det hadde jeg ikke tid til akkurat da.

Ellers kan jeg ikke tenke meg noen grunn til at man ikke kan bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til deg som kunne tenkt deg å prøve det, den billigste varianten finner du på www.divacup.com pg den dyreste med norsk forhandler på www. damebeger.no

Jeg fant en som var enda billigere, faktisk. På Divacup.com kostet den 32 dollar eller noe, mens jeg fant den til 25 dollar en annen plass. Husker ikke hvor.

Damebeger.no selger ikke divacup, men Keeper, hvis jeg ikke tar helt feil, og jeg tror jeg heller vil ha den i silikon enn keeper, som er i naturgummi. Har noe med at jeg ikke er helt fan av gummilukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke diva cup høres noe eklere ut enn tampong eller bind, men jeg ser ingen grunn til å bytte til diva cup når jeg er svært fornøyd med tampong. Dessuten synes jeg de overdriver hvor "forferdelig" det er å bruke tampong. F.eks. det at man bare trenger tømme diva cup 2-4 ganger om dagen, man bytter da ikke tampong noe mer enn det? Jeg er vel våken 14 timer om dagen og bytter sjelden mer enn to ganger. Og dette med å ha en hel haug bind/tamponger med seg på jobb for å skifte, ærlig talt, man trenger ikke mer enn én eller to.

Og at det skal være så mye å spare på diva cup tror jeg ikke så mye på heller. De påstår at man sparer penger etter bare 2-3 mnd. En pakke OB koster ca 10 kroner. Det er 16 stk i dem, og jeg bruker ikke engang en slik pakke under mens. La oss for enkelhetsskyld si at jeg bruker en hel pakke, det blir 192 kroner året. Det tar altså flere år før man når prisen på en diva cup, og når de i tillegg sier at det anbefales å bytte hvert 2-3 år, ja da er det faktisk ikke billigere, gjerne tvert i mot.

Ja, litt vel engasjert her, men det er nå mine tanker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det med at OB koster kun 10 kroner er egentlig bare en vits, for det gjelder kun den blå. En annen størrelse koster rundt en 30 kroner ellers og da blir det fort dyrere enn underkant av 200 kroner. Da vil nok Divacup lønne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Med mindre man blør skikkelig kraftig er det ingen grunn til å tømme den 2-4 ganger om dagen. Jeg gjør det to ganger i døgnet, altså om morgenen og kvelden.

Jeg blør så lite at tamponger ofte var et tørt mareritt. En annen kjempefordel er at jeg kan sette inn divacup om morgenen når jeg føler jeg kommer til å få mensen, så slipper jeg å tenke mer på det.

Må innrømme at jeg i utgangspunktet var noe skeptisk til dette produktet, men etter at jeg prøvde ble jeg frelst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare si til de som vurderer å bestille at jeg bestilte fra den norske nettsiden.

Da jeg ikke fikk det til å funke, sendte jeg den tilbake, da fikk jeg pengene mine i retur.

Og hvis noen lurer: nei, de selger den ikke videre, de kaster den! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...