Gå til innhold

Metropolol Mylan - erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått metoprolol mylan av legen idag for å forebygge migrene. Sliter i tillegg med mye hjertebank.

Noen som har erfaringer med tablettene? Får som vanlig noia av å lese bivirkningene.

Anonymkode: a253e...880

AnonymBruker
Skrevet

Laveste dose er 50 mg. og det regner jeg med at du har fått. Den gir få bivirkninger og frigjøres i kroppen over 20 timer. Det er en betablokker. Jeg fikk det på grunn av høyt blodtrykk.

Anonymkode: 7c0bc...0a1

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Laveste dose er 50 mg. og det regner jeg med at du har fått. Den gir få bivirkninger og frigjøres i kroppen over 20 timer. Det er en betablokker. Jeg fikk det på grunn av høyt blodtrykk.

Ja, det stemmer at det er 50 mg jeg har fått.

Så bra den gir få bivirkninger. Så spesielt på svimmelhet, tretthet og hodepine. Har jo fått det for migrene...
Sliter med kronisk svimmelhet fra før. 

Blodtrykket mitt aner jeg ikke hvordan er. Burde man sjekket det før jeg begynte på dette?

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner slet veldig meg høy puls når han gikk på disse. 

Anonymkode: e0d86...5a9

AnonymBruker
Skrevet

med*

Skrevet

25 mg er laveste dosen metoprolol..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

25 mg er laveste dose metoprolol.

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner slet veldig meg høy puls når han gikk på disse. 

Så rart. Er det ikke MOT høy puls egentlig? Jeg har nemlig veldig høy puls fra før xD

50 minutter siden, _Bissy_ skrev:

25 mg er laveste dosen metoprolol..

Ja, det sa de på apoteket også. Beklager, jeg fant bare 50 og 100 mg på felleskatalogen så jeg trodde det var riktig når vedkommende skrev det.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det sa de på apoteket også. Beklager, jeg fant bare 50 og 100 mg på felleskatalogen så jeg trodde det var riktig når vedkommende skrev det.

Se på metoprolol sandoz så finner du den styrken. Om det er mylan eller sandoz har ingenting å si - det er bare navnet på fabrikken som produserer tablettene. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, _Bissy_ skrev:

Se på metoprolol sandoz så finner du den styrken. Om det er mylan eller sandoz har ingenting å si - det er bare navnet på fabrikken som produserer tablettene. 

Skulle så gjerne ønske at sånne som deg uten peiling ikke uttalte seg, du tar nemlig feil. 

Metoprolol Sandoz er en depottablett som tas en gang i døgnet og holder dosen medikament i kroppen stabil. Doseres dersom som regel en gang i døgnet. 

Metoprolol Mylan er ikke depottablett og virker dermed raskere, og så går virkningen raskere ut igjen. Doseres derfor som regel 2-3 ganger i døgnet. 

Hvilken type man får avhenger av hva de brukes for. Har selv brukt betablokkere for migrene og det fungerte veldig bra. 

Anonymkode: 924a1...fe2

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, _Bissy_ skrev:

Nei, det er forskjell på Sandoz og Mylan. Jeg skulle egentlig begynne på Sandoz for hjertebank for en tid tilbake og legen presiserte at denne var annerledes. Også som vedkommende sier:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle så gjerne ønske at sånne som deg uten peiling ikke uttalte seg, du tar nemlig feil. 

Metoprolol Sandoz er en depottablett som tas en gang i døgnet og holder dosen medikament i kroppen stabil. Doseres dersom som regel en gang i døgnet. 

Metoprolol Mylan er ikke depottablett og virker dermed raskere, og så går virkningen raskere ut igjen. Doseres derfor som regel 2-3 ganger i døgnet. 

Hvilken type man får avhenger av hva de brukes for. Har selv brukt betablokkere for migrene og det fungerte veldig bra. 

Anonymkode: 924a1...fe2

Så godt å høre. De var tomme på apoteket, så får hente imorgen!

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så rart. Er det ikke MOT høy puls egentlig? Jeg har nemlig veldig høy puls fra før xD

Det stemmer. Pulsen vil bli lavere. Man kan også merke at man får litt bedre kondisjon, men det er jo en positiv bivirkning. 50 mg er laveste dose. Noen kan oppleve hallusinasjoner og mareritt, men på høyere dose.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. Pulsen vil bli lavere. Man kan også merke at man får litt bedre kondisjon, men det er jo en positiv bivirkning. 50 mg er laveste dose. Noen kan oppleve hallusinasjoner og mareritt, men på høyere dose.

Mareritt og hallusinasjoner skjer oftere på høyere dose.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, _Bissy_ skrev:

25 mg er laveste dose metoprolol.

Link?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er astmatiker så kan man oppleve å bli mer tungpusten. Jeg ble det, men det gikk over etter et par uker på tbl. 

Anonymkode: 3e47d...167

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er astmatiker så kan man oppleve å bli mer tungpusten. Jeg ble det, men det gikk over etter et par uker på tbl. 

Anonymkode: 3e47d...167

Er faktisk det ja, men godt å høre at det gikk over. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...