AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Jeg jobber i en mindre bedrift i et åpent kontorlandskap, som i seg selv er ganske påkjennende. Det er ingen skillevegger eller noe som helst, og veldig mye skravling. Det har vært såpass slitsomt og lite produktivt at det i seg selv har gjort at jeg har begynt å se meg om etter andre jobber - til tross for at jeg ellers trives med arbeidsoppgaver. Det er derimot ganske vanskelig å få ny jobb da det er press på vårt felt. Nå i det siste har jeg også fått noen nye prosjekter jeg er ansvarlig for, og har forpliktet meg til en del. Nå har også sjefen ansatt en ny. Det er en tidligere venn som trengte jobb, og sjefen er veldig opptatt av å inkludere. Det er i og for seg flott. Men denne nye medarbeideren holder på å gjøre meg sprø. Han snakker hele tiden og ekstremt høyt. I tillegg har han absolutt null respekt for at folk sitter med eget arbeid eller forsøker å fokusere. Han spør aldri om noen er opptatt før han henvender seg, og har vanskelig for å ta et nei for et nei. Han har nevnt en gang at han har dårlig hørsel og at det er derfor han snakker høyt - det har jeg selvsagt forståelse for, men det hjelper likevel ikke for arbeidsmiljøet. Det er heller ingen unnskyldning for å skravle mye, eller mase. Hvis han først har fått det for seg at jeg skal være med på et av hans prosjekter (som jeg på ingen måte er forpliktet til, og helst vil unngå) presser han til det blir ubehagelig. Jeg vet egentlig ikke hva det er å gjøre med denne situasjonen, han er nyansatt og skal antakeligvis ingen steder. Men det frustrerer meg at sjefen overhodet ikke tenker på de andre ansatte i slike situasjoner. Om jeg plutselig skulle bytte jobb hadde det vært problematisk, men jeg ser ikke helt hvor lenge jeg vil klare å jobbe her, i hvert fall ikke fulltid. Sjefen synes han er "morsom" og kan avfeie det med at "han blir så ivrig". Noen som har opplevd liknende? Anonymkode: 98801...37e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Sett på deg ørepropper og evt. sett et "ikke forstyrr"-skilt på pulten. Det er faktisk også lov å si ifra at "du, nå må jeg faktisk JOBBE her, vi kan skravle mer i lunsjen", og så snu seg bestemt og jobbe videre. Noen trenger rett og slett helt tydelige beskjeder for at de skal holde kjeft. Sånn er det dessverre på arbeidsplasser hvor sjefen ansetter via nettverk.. Anonymkode: d1fd0...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Ja, som det er sagt, ikke vær så konfliktsky. Si fra tydelig. Hvis han fortsetter å masse så finnes det noen taktikker for å stoppe slikt piss. Anonymkode: 07200...082
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå