Gå til innhold

5,6 poeng over grensen i fjor -tror du jeg kommer inn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt sykepleien. Har 55,3 poeng og skolen jeg ønsker å komme inn på hadde 49,7 som poenggrense i fjor.

Har egentlig 57 poeng, men jeg ble trukket opp i muntlig matte i dag, som er det faget jeg er dårligst i. Så jeg tør ikke håpe på mer enn en 3`er.  har 3 i faget i standpunkt. Og i følge karakterkalkulatoren faller jeg da ned på 55,3, sånn som jeg har forstått det.

Skjønner ikke det her med poenggrensen heller. Hvis grensa er 49,7 betyr det at det var den laveste poengsummen som kom inn. Så da bør jeg fortsatt være godt innafor....MEN, ting pleier alltid å gå på tverke for meg, så er derfor en smule bekymret. Har  forbedret vitnemålet nå etter 20 år, derfor henger jeg ikke helt med på dette med grenser og opptak. Håper noen kan forklare. 

Anonymkode: 2d222...de5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kommer inn. 

Anonymkode: db739...d2f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kommer inn. 

Anonymkode: db739...d2f

:mynona:Takk for svar!  Sitter her med nerver, gruer meg skikkelig til matte muntlig, eneste positive er at jeg er veldig god på muntlige presentasjoner og til å ordlegge meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er veeeldig usannsynlig at det skal gå opp så mye, jeg ville satt penger på at du kommer inn :) du kan også se på samordna opptak hvor mange som har søkt i år i forhold til i fjor, søk på samordna opptak statistikk, hvis du vil spekulere litt :)

Anonymkode: 6dc97...407

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynligvis kommer du da inn, med mindre det plutselig blir veldig mange flere (bedre) søkere enn i fjor. Man kan jo aldri si helt sikkert, ettersom det svinger fra år til år. Du kan også se tendensen, om det har gått opp hver år eller om det stort sett har holdt seg stabilt. Men det skal nok mye til for at det stiger så mye:)

Anonymkode: 2e358...7c5

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig sannsynlig at du kommer inn. Og husk at hvis du jobber strukturert med matte kan du få en høyere karakter enn 3 selv om du har det i standpunkt. Det er vanlig å få høyere karakter på muntlig eksamen enn standpunkt, men det er kanskje annerledes når det gjelder matte

• Liker 1
Skrevet

Nei, vet det er mange søkere til sykepleiehøyskolen, men litt usannsynlig at det skal gå opp så mange poeng. Selv om det er mange søkere betyr det jo ikke at det er mange flere søker med høyere poeng enn i fjor. Jeg krysser fingrene.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg tror aldri noen studier har hoppet så mye som 5 poeng fra ett år til et annet, noensinne, og i alle fall ikke «store» studier som sykepleie. Du kommer garantert inn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...